handdator

Visa fullständig version : Boxer + Miraclebox?



Freddev
2013-01-01, 21:52
Hej!

Hade tänkt spara nån kortavgift genom att köpa Miraclebox till huset så man kan dela kortet till de olika rummen.. vilket ska vara godkänt visst? :S

Har sett att Dreambox inte har någon box som klarar DVB-T2 ... Frågan är dock går det att dela kortet med dessa boxar? :/

rolrn
2013-01-02, 08:34
Boxer sänder DVB-T2 kanalerna i MPEG4 CI+.
Varken MPEG4 eller HD-kanalerna går att dekryptera med Softcam. Du kommer endast att kunna se MPEG2-kanaler förrutom de öppna kanalerna förståss.

Segran
2013-03-29, 22:15
Boxer sänder DVB-T2 kanalerna i MPEG4 CI+.
Varken MPEG4 eller HD-kanalerna går att dekryptera med Softcam. Du kommer endast att kunna se MPEG2-kanaler förrutom de öppna kanalerna förståss.

Stämmer inte - jag använderMB 9 till Boxer och får alla HD kanalerna. Jag har CI+ CA modul.

Däremot skulle jag inte rekommendera någon att köpa en Miraclebox den är helt
enkelt skitfull med buggar!!! Hänger sig, missar inspelningar, "Encrypted Cannel" meddelanden på skärmen allt som oftast, kopplar inte upp kanalerna som den ska- ljud, text men ingen bild(!) förrän man skiftat upp och ner ett par gånger.

Två gånger har den hängt sig fullständigt, ena gången kunde jag ladda om flashminnet med USB sticka, just nu går inte det heller. Ladda med RS-232 - jomenvisst, det funkar inte med USB till RS-232konvertrar för att porgramimplementationen i boxen är så dj-a dåligt gjord...

KÖP DEN INTE!!!!

rolrn
2013-03-30, 16:01
Som jag skrev.
Varken MPEG eller HD-kanalerna går att dekryptera med Softcam.
Du skriver själv att du använder en CA modul, d.v.s. inte softcam..

shalle
2013-04-01, 10:26
segran kör nog med kort