handdator

Visa fullständig version : Dreambox till Sappa Tv (stadsnät)



toonii
2013-01-21, 19:54
Tja folket. Tänkte kolla om någon vet ifall man kan köra Dreambox till Sappa Tv som leverantör? Är det möjligt med cardsharing isåfall ?
Väldigt tacksam för svar.

Mvh Toni

shalle
2013-01-24, 08:05
glömm det dom kör cryptoguard

DennisOlof
2013-02-25, 14:05
toonii, ja det skulle fungera om dreambox kunde ta en CAM men eftersom den inte har CI så går det inte. Det finns cryptoguard CAM att köpa men om den fungerar till sappa vet jag inte, borde göra det då dom kör egen headend system och paketerar kanalerna osv. Antagligen samma modul som går till tele2s nät (kabelvision). Sedan vet jag inte om man måste knyta kortet till modulen osv. Jag tror det endast är viasat som kör med korten kopplade till boxen, därav man inte kan se deras HDTV kanaler på dreambox. Men det kanske redan är hackat eller kommer bli det ?

Men om du verkligen vill spela in saker från sappa, ta kontakt med dem och kolla hur det är med CAM. Du kan ju alltid använda en annan box än dreambox, fast jag antar du inte vill det.

Leatherface
2013-05-06, 11:55
DM7020HD/DM8000 har CI platser och fungerar med Sappa men om HD kanalerna fungerar utan CI+ kan jag inte svara på.

cyborgpunte
2013-05-06, 12:09
Long time no see
Många duktiga supportare har försvunnit, det glädjer mig att du fortfarande är med och supportar.
Hoppas inte förlusten mot Rönnskärsverken eller var det Teg ? tog dig för hårt :-)


....

DennisOlof
2013-05-06, 16:53
Leatherface, precis. Just en av anledningarna till att jag inte aldrig gillat dreambox helt, när man betalar så pass mycket pengar för en box, och just en dreambox är det uselt att den inte har en CI slot, så man kan använda sig av en riktig CAM, även om man var tvungen att öppna boxen för att komma åt en intern CI slot osv. Softcam i all ära men det är inte fel att ha en CI slot.

CI+ stöds inte av dreambox, det är bara ett fåtal boxar som har detta stöd och dessa tar inte ens CA-moduler utan det är mer standardboxar men vanlig smartcard slot. CI+ kräver att CA-modulen har detta stöd plus boxen annars funkar det inte. Eller att boxen med kortet har detta stöd om det krävs, då funkar alla kanaler. Men det gäller oftast boxar man får från leverantörerna. I alla fall än så länge.

glenna
2013-05-11, 08:12
Funkar det till sappa med box 7020?
Jag hade comhem förut men fått sappa och min delare säger att han inte kan lösa det till sappa.

Kan jag köpa en 7020 box och få den programmerad av han för ett comhem hem och sen lösa det själv med cryptoguard mm?

Vad skulle jag behöva göra isf?

Är kass på detta men skulle gärna vilja få det att funka.
Jättetacksam för vänliga svar.

Mvh

LumberJack
2013-05-11, 12:23
Funkar det till sappa med box 7020?
Jag hade comhem förut men fått sappa och min delare säger att han inte kan lösa det till sappa.

Kan jag köpa en 7020 box och få den programmerad av han för ett comhem hem och sen lösa det själv med cryptoguard mm?

Vad skulle jag behöva göra isf?

Är kass på detta men skulle gärna vilja få det att funka.
Jättetacksam för vänliga svar.

Mvh

Du får några svar av mig sen har i alla fall jag svarat färdigt.

1. ComHem och Sappa är olika leverantöter och går inte att kombinera.

2. Sappa kör Cryptoguard och det kommer du inte runt med CS.

3. Eftersom du pratar om CS utanför hemmet och det inte är tillåtet att diskutera på forumet så är detta mitt sista svar.

Det är såna som du som förstör för oss som delar inom hemmet! Skämmes tamejfan!!!!

Där tog min hjälp slut!