handdator

Visa fullständig version : Ny ägare till Solo2, lite frågor



Shakula
2013-01-30, 09:48
Fick hem min Vu+ Solo2 igår och börjat försöka förstå hur allt hänger ihop. Är massa att läsa och förstå, samt väldigt kul också.
Vi har Canal Digital idag med den gamla HD boxen, så hoppas detta blir ett rejält lyft.

Körde in VIX igår i boxen och sökte upp kanalerna, men får ingen bild på kanalerna som hittats. Måste man ha något mer för att kortet skall fungera för jag gissar det är krypteringen som ej fungerar (får bild på någon enstaka kanal)?
Oscam, behöver jag detta, vad är det? Skall jag läsa in mer om detta?

Ordningen på kanalerna fixar man med Bouque/Dreamboxedit om jag förstod det rätt (eller manuellt naturligtvis)? Funkar det att använda den här listan om man justerar den till att enbart ha CD? http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1204

atomized
2013-01-30, 11:32
För att få bild på kanalerna måste du installera t.ex. oscam som är cardserver och softcam i ett.
Det borde gå att använda den kanallistan du hittat i filarkivet.

mattaahm
2013-01-30, 17:59
Rätta mig om jag har fel men jag tror att enklast är väl bara att installera cccam. Då hoppar väl CD igång automatiskt utan att någon config måste göras. OSCAM måste ju konfigureras för att hoppa i gång.

nicolito
2013-01-30, 18:42
Rätta mig om jag har fel men jag tror att enklast är väl bara att installera cccam. Då hoppar väl CD igång automatiskt utan att någon config måste göras. OSCAM måste ju konfigureras för att hoppa i gång.


Stämmer bra det.

Shakula
2013-02-02, 08:17
Tack för hjälpen än så länge. Nu funkar boxen så att den kan användas. Lite finlir så allt funkar som man vill.

Finns det något sätt att lägga till kanal nr i display? Har försökt hitta det, men enda sättet jag sett just nu är att göra det manuellt. Skulle vilja ha "32. Nick Jr." hade gjort det lättare att hoppa direkt till rätt kanal.