handdator

Visa fullständig version : Vu+ solo med krånglande epg?



AndreasÖ
2013-03-06, 08:43
Har en vu+ solo med openpli 3.0 och cccam.
Köpte den färdigkonfigurerad så vet inte så mycket om den.
Har iaf problem med epg på den.
På 6an funkar det väl hyfsat men på dom andra kanalerna verkar det ta slut vid kl 18-19 och är bara svart i listan.
Blir lite krångligt när man vill spela in program.

Tips på vad jag kan göra för att ordna det?

rodak
2013-03-06, 08:52
Ratta in "Viasat motor" och låt boxen stå på den kanalen en stund, detta är om du kör viasat.
Annars "Motors TV" om du kör på Canal Digital.
Då hämtas EPG cirka en vecka framåt.
Sätt en timer som sätter igång båda kanalerna mitt i natten ett par minuter så har du alltid färsk EPG.

beson
2013-03-06, 17:15
Ratta in "Viasat motor" och låt boxen stå på den kanalen en stund, detta är om du kör viasat.
Annars "Motors TV" om du kör på Canal Digital.
Då hämtas EPG cirka en vecka framåt.
Sätt en timer som sätter igång båda kanalerna mitt i natten ett par minuter så har du alltid färsk EPG.

Använd pluginet EPG refresh som "timer"

beson

Pz007
2013-03-06, 18:41
Jag har en dreambox 7020 enigma 1, gemini 4,6 och får epg bara för pågående och kommande program, oavsett hur mycket jag stannar på denna kanal. Detta händer bara på viasat, medan Canal digital uppdaterar perfekt där får jag en vecka epg. Vad kan det bero på förslag.
Tack på förhand




Ratta in "Viasat motor" och låt boxen stå på den kanalen en stund, detta är om du kör viasat.
Annars "Motors TV" om du kör på Canal Digital.
Då hämtas EPG cirka en vecka framåt.
Sätt en timer som sätter igång båda kanalerna mitt i natten ett par minuter så har du alltid färsk EPG.

Satjoey
2013-03-06, 19:03
Hej
Jag har lagt in i min timer att den ska gå till nikelodion och viasat motor en stund varje natt vi kl 0400, efter det så har jaf alltid en lång och fräsch EPG.

rodak
2013-03-06, 19:48
Jag har en dreambox 7020 enigma 1, gemini 4,6 och får epg bara för pågående och kommande program, oavsett hur mycket jag stannar på denna kanal. Detta händer bara på viasat, medan Canal digital uppdaterar perfekt där får jag en vecka epg. Vad kan det bero på förslag.
Tack på förhand

Testar du viasat motor på 11862 V? Om det inte fungerar så testa någon annan kanal på 11862 V.
Annars vet jag inte vad felet kan bero på, gammal satelites.xml och gammal kanallista kanske?

Eller använder du något Epg plugin som bråkar kanske?