handdator

Visa fullständig version : Vu+ Solo: Hittar inte satteliter



zubbe90
2013-03-29, 16:02
Hej,

Är inte så jätte insatt i den digitala världen så därför vänder jag mig till er.

Har införskaffat en Vu+ Solo och har seadn tidigare en motor på parabolen. Har tidigare haft Dreambox och där fungerade allt utmärkt. Jag köpte boxen från en snubbe i göteborg och han hade redan lagt in en del satteliter, bla sirius (viasat) och astra2. Jag lyckades installera motorn så att jag kan växla mellan dessa satteliter och det funkar utmärkt vilket betyder att motorn fungerar som den skall och att den är rätt synkad dvs den hittar rätt satteliter

Eftersom jag skall kunna få in Cmore också så måste jag söka på thor. Det är här jag får problem. Jag förstår inte riktigt hur jag skall göra för att söka. Viasat hade han redan sparat i en bouqet så kanalerna fanns redan. Har varit inne på kanalsöknignen men den hittar inga kanaler på thor överhuvudtaget vilet får mig o tro att jag inte går rätt tillväga för att söka.

jo1
2013-03-29, 16:07
när du söker på thor söker du på ku band eller

zubbe90
2013-03-29, 16:11
Jag går till Huvudmeny > Installation > kanalsökning och där fastnar jag. Går jag in på Tuner Konfiguration så står det Tuner A: BCM7325 DVB-S2 NIM och under står det Motor: USALS. Går jag till Automatisk Sökning så står det "Sök Tuner A (DVB-S2). när jag kör igång sökningen så börjar den söka igenom alla satteliter. Det jag undrar är hur jag går tillväga för att söka enbart på thor?

jo1
2013-03-29, 16:33
nu kan ju ja inte vu så bra men går det inte att söka manuellt på den satellit du vill