handdator

Visa fullständig version : Har nu fått min VU+ Solo2 men kan knappt se vad det står?



maur
2013-03-30, 01:02
Jag har kopplat in min nya VU+ Solo2 och det första problemet jsg fick var att den wirless usb adapter jag valde till inte passar i usb porten på baksidan men den passar i den där fram, men där kan eller vill jag inte ha den så, var har dom tänkt att den ska sitta? Sen efter att ha kopplat in den och startat den och på börjat installationen så¨märker jag att texten i menyerna är så små att jag knappt kan läsa den, kan man ändra den så den blir större för annars så f¨år jag nog fundera på att returnera den och byta till en DreamBox 7025 HD som var det andra alternativet jag hade! ?

Mycket tacksam för svar, känner ångest nu! Mvh Mattias

cyborgpunte
2013-03-30, 01:44
liten text, ingen aning.
Men köp dig en strömförsöjd USB hub modell större, för de där 2 uttagen bak räcker inte långt
jag har 5 USB device ljust nu. Sedan ska jag nog spara ström och flytta dit kortläsarna också.
Ja är jättenöjd med min Solo2, vad jag främst uppskattar är snabbheten.

maur
2013-03-30, 02:01
liten text, ingen aning.
Men köp dig en strömförsöjd USB hub modell större, för de där 2 uttagen bak räcker inte långt
jag har 5 USB device ljust nu. Sedan ska jag nog spara ström och flytta dit kortläsarna också.
Ja är jättenöjd med min Solo2, vad jag främst uppskattar är snabbheten.
Okej! Men hur är din text i menyer och så då och jag har inte flashat om den så det är orginal som kommer med boxen, kan det vara så att den blir större om jag byter till nån annan image vilken ska jag byta till tycker du/ni, vilken image har du?
Vad bra att du tycker att den är snabb, men jag har haft Dreambox 7025+ och det är den snabbaste box jag har haft och då jämför jag med både Viasat och Canal Digitals bästa HD boxar och ingen kommer ens i närheten av vad min Dreambox 7025+ presterar så hade det varit HDMI på¨den så hade jag inte behövt köpa nån ny för den uppfyller fortfarande kraven jag har förutom att den inte har HD upplösning då, att jag valde att testa en VU+ var för att jag ville testa nån ny box och att den hade fått bra omdömen och var bra pris på, men att inte kunna läsa kanal listan går ju inte och jag har ju inte fått bild på nån av dom kanaler som den hittade! ?

cyborgpunte
2013-03-30, 07:01
Texten är lika bra/stor som på en E2 dreambox som jag sålt, ngt år nyare än din 7025+
image jag rekomenderar till solo:n är blackhole,
varför din text är liten ingen aning prova att byta upplösning, har aldrig kört orginal.

maur
2013-03-30, 21:23
Texten är lika bra/stor som på en E2 dreambox som jag sålt, ngt år nyare än din 7025+
image jag rekomenderar till solo:n är blackhole,
varför din text är liten ingen aning prova att byta upplösning, har aldrig kört orginal.
Okej! Det är den inte i min för jag kan knappt se vad det står i till exempel plug in menyn för att färgerna är så dåligt anpassade och att texten är så liten att jag måste koncentrera mig extra mycket för att kunna läsa den, vilket jag inte kan hitta några inställningar för att ändra och på min Dreambox 7025+ kan jag sitta avslappnat och läsa texten utan att behöva anstränga mig, så kan det vara nåt som är fel med min box! Vad är det för Dreambox du hade då? Och sen så trodde jag att man skulle få fram plug in menyn genom att trycka på grön knapp som jag gör på min dreambox men det händer inget när jag trycker på dom, ska det verkligen vara så? Eller måste man lägga in en annan image för att det ska funka för jag har fortfarande original image vad är det för image som är original image för jag kan inte hitta nån identitet på den? Funkar det att använda Gimini image till min solo2?

cyborgpunte
2013-03-30, 21:33
Jo, jag tror att det bästa blir nog om du behåller din gamla box och Gimini.

maur
2013-03-30, 22:24
Jo, jag tror att det bästa blir nog om du behåller din gamla box och Gimini.

Vad menar du med det då? Förlåt att jag är kräsen när det gäller detta och vill ha det lika lätt och smidigt som det alltid har varit!

bello77
2013-03-31, 07:06
Jag har kopplat in min nya VU+ Solo2 och det första problemet jsg fick var att den wirless usb adapter jag valde till inte passar i usb porten på baksidan men den passar i den där fram, men där kan eller vill jag inte ha den så, var har dom tänkt att den ska sitta? Sen efter att ha kopplat in den och startat den och på börjat installationen så¨märker jag att texten i menyerna är så små att jag knappt kan läsa den, kan man ändra den så den blir större för annars så f¨år jag nog fundera på att returnera den och byta till en DreamBox 7025 HD som var det andra alternativet jag hade! ?

Mycket tacksam för svar, känner ångest nu! Mvh Mattias

1. Varför passar inte wi-fi adapern på baksidan? Det finns ju usb förlängningskabel.
2. Installera en image som fungerar t.ex Black Hole. Det löser säkert liten text problemet.

maur
2013-03-31, 13:38
1. Varför passar inte wi-fi adapern på baksidan? Det finns ju usb förlängningskabel.
2. Installera en image som fungerar t.ex Black Hole. Det löser säkert liten text problemet.

Okej! Det funderade jag med på! Men tack för tipset, ska ta och prova det! Men om nu en förlängningskabel passar så borde väl själva adaptern passa med för jag tycker dom kontakterna ser likadana ut! ?
Det ska jag ta och göra nu och jag har precis laddat ner senaste BlackHole och ska lägga in den nu, återkommer med resultatet! Mvh Mattias

ricki
2013-03-31, 16:24
Här har du openpli

http://openpli.org/download/vusolo2/

cyborgpunte
2013-03-31, 16:31
Bortsett från "srt" finns det inget som är bättre där, BH är ju liksom plug n' play
Eller varför föredrar du openpli på vu boxar ??


Här har du openpli

http://openpli.org/download/vusolo2/

ricki
2013-03-31, 16:48
Dom var först med en fungerande textning!

maur
2013-09-21, 16:51
Här har du openpli

http://openpli.org/download/vusolo2/

Behöver man uppdatera satellit.xml när man har laddat ner senaste version av openpli för att man ska få med alla kanaler vid kanalsökningen?

rodak
2013-09-21, 17:25
Behöver man uppdatera satellit.xml när man har laddat ner senaste version av openpli för att man ska få med alla kanaler vid kanalsökningen?

Nix, den ska va uppdaterad och uppdateras med jämna mellanrum. Så du behöver inte göra något :-)

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 4

Bogdan
2013-09-26, 11:01
[QUOTE=ricki;206934]Här har du openpli

http://openpli.org/download/vusolo2/[/QUOTE som,, sysselsättning sysselsättning 5s 2nd 2nd 99 2nd 2nd 2nd 2nd 9th 9th 9th 9th 1