handdator

Visa fullständig version : Sirius/Viasat hittar bara några få kanaler.



Kallebalonka
2013-05-12, 12:58
Har en Viasat HD box som fungerar perfekt signal 82 % på alla kanaler och 100% signalkvalitet.
Bytte till en VU och då hittar den bara ett antal kanaler tror det var runt 44 st.
Någon som kan ge en hjälp på traven var problemet är. Inställningar etc.

Kalle B

Ibrahim
2013-05-12, 13:25
Har du provat med manuell sökning.....prova lägga in några frekvenser manuell om du får in kanaler så måste du lägga in senaste xml.file

matkoh
2013-05-12, 13:38
Hmmmm.

Har du dubbla huvuden ? Har du lagt Thor (0.8W) samt Sirius /Astra (4.8E) rätt i switchen ?

Schwede30
2013-05-12, 15:41
Är det "rätt" kanaler du hittar? Du kan ha ställt in parabolen mot en annan satellit än ASTRA4 (f.d. SIRIUS)

jo1
2013-05-12, 16:52
astra 4 (viasat) ligger numera på 4,9 grader

jo1
2013-05-12, 16:53
hmmm han pratar bara om viasat vart fick du cd ifrån ?

Kallebalonka
2013-05-12, 18:24
Hej,
Ett LMB och ingen switch och parabolen ligger på rätt satellit Sirus/Astra i annat fall hade jag ju inte fått in samtliga Viasat kanler i min HD box från Viasat. Men som sagt när jag kopplar in den nya boxen VU så hittar den bara ca 4o kanaler. Jag kan ju se i satfinder (VU boxen) att signalstyrkan är mycket bra.
Parabolen är en f d canal digital, hade det tidigare, men nu har jag några år haft Viasat. Riktade bara om den och har som sagt fungerat strålande. Kan det vara LMB som VU är känslig för ? Just nu fattar jag inte vad det kan bero på. Lånade ut VU boxen till en kompis som har CD (Thor) och då fungerade den och hämtade hem hela utbudet men som sagt Viasat fungerar inte bra. Kompisen har samma parabol som jag själv och med samma LMB (enbart ett) men riktat då mot Thor.

Kalle B


Hmmmm.

Har du dubbla huvuden ? Har du lagt Thor (0.8W) samt Sirius /Astra (4.8E) rätt i switchen ?

rodak
2013-05-12, 19:51
Hej,
Ett LMB och ingen switch och parabolen ligger på rätt satellit Sirus/Astra i annat fall hade jag ju inte fått in samtliga Viasat kanler i min HD box från Viasat. Men som sagt när jag kopplar in den nya boxen VU så hittar den bara ca 4o kanaler. Jag kan ju se i satfinder (VU boxen) att signalstyrkan är mycket bra.
Parabolen är en f d canal digital, hade det tidigare, men nu har jag några år haft Viasat. Riktade bara om den och har som sagt fungerat strålande. Kan det vara LMB som VU är känslig för ? Just nu fattar jag inte vad det kan bero på. Lånade ut VU boxen till en kompis som har CD (Thor) och då fungerade den och hämtade hem hela utbudet men som sagt Viasat fungerar inte bra. Kompisen har samma parabol som jag själv och med samma LMB (enbart ett) men riktat då mot Thor.

Kalle B

Har du en uppdaterad satellites.xml? Vad händer om du gör en manuell sökning på någon transponder?

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2