handdator

Visa fullständig version : Via play



ulagbg
2013-05-14, 22:05
Jag har en VU+ box med Via o Cd är dejt någon som vet varför jag inte kan se play kanalerna

rodak
2013-05-15, 06:25
Jag har en VU+ box med Via o Cd är dejt någon som vet varför jag inte kan se play kanalerna

Fungerar bara på original boxarna.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

cyborgpunte
2013-05-15, 12:01
Har det slutat fungera på smartTV dårå ???


Fungerar bara på original boxarna.

matkoh
2013-05-15, 13:12
Hmmmm

http://viaplay.se/devices

rodak
2013-05-15, 15:19
Har det slutat fungera på smartTV dårå ???

Trodde denna diskussionen handlade om digitalboxar, inte smarttv och andra apparater.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

cyborgpunte
2013-05-15, 15:35
OK, ursäkta
Jag läste bara vad du skrev.
Jag har faktiskt väldigt svårt att förstå vad folk menar och tror i skriftspråk, när de inte skriver det.



Trodde denna diskussionen handlade om digitalboxar, inte smarttv och andra apparater.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

rodak
2013-05-15, 17:24
OK, ursäkta
Jag läste bara vad du skrev.
Jag har faktiskt väldigt svårt att förstå vad folk menar och tror i skriftspråk, när de inte skriver det.

Tråden började med:
" Jag har en VU+ box med Via o Cd är dejt någon som vet varför jag inte kan se play kanalerna"
Jag svarar:
"Fungerar bara på original boxarna"

Vad är det du har svårt att förstå?
Han undrade specifikt om en digitalbox, inte hur han kan kolla på play tjänsterna annars.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

cyborgpunte
2013-05-15, 17:33
OK, ursäkta (igen)
Jag fattade inte exakt var i ditt svar du svarade på TS fråga -"varför", iofs utan ett frågetecken.

rodak
2013-05-15, 17:51
OK, ursäkta (igen)
Jag fattade inte exakt var i ditt svar du svarade på TS fråga -"varför", iofs utan ett frågetecken.

Din attityd här på forumet är underbar.... Men jag ska försöka skriva så att även du förstår:
Han undrade varför han inte kunde se på play på sin vu+, svaret blev att det bara fungerar på original boxarna. Alltså kan han inte se på play för att han försöker göra det på en box som inte är godkänd och programmerad av leverantören.
Hade han frågat hur han kan kolla på play så hade han fått ett annorlunda svar. Nu undrade han specifikt varför han inte får det att fungera på en Vu+.
Om du fortfarande inte ser det självklara, enkla och raka svaret så får du vända dig till någon annan.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

jo1
2013-05-15, 18:05
cyborgpunte är du go eller kan du inte läsa eller är du ute efter att bara jäklas ??? hitta felen här då

rodak
2013-05-15, 18:10
cyborgpunte är du go eller kan du inte läsa eller är du ute efter att bara jäklas ??? hitta felen här då

Han e nog bara uttråkad o ute efter att jäklas. Inte första gången jag har stött på hans underbara attityd här.

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2

cyborgpunte
2013-05-15, 20:17
attityd ??
Om vi ändå ska gå OT, kan vi väl börja med skrivregler och studielån.

cyborgpunte
2013-05-16, 06:37
Lite ledtrådar att söka på google med:
Microsoft drm silverlight opera moonlight samt de där vanliga orden som typ vu+ linux osv

NB
bara för att M$ lagt ner XP har det ju inte slutat fungera på min data :p, lycka till.


Jag har en VU+ box med Via o Cd är dejt någon som vet varför jag inte kan se play kanalerna