handdator

Visa fullständig version : Solo2 hänger sig vid uppstart :(



heggi
2013-05-16, 06:12
När jag kom hem efter jobbet igår så funkade inte boxen, vid uppstart så blinkar on/off knappen på boxen(det slutar aldrig) och efter några sekunder så kommer stängav/omstart/sovtimer menyn upp och blinkar i TVn :/. Jag har provat med att installera original programvara från vuplus, då hängde den sig under installationsguiden, med ny openpli så kom jag iaf vidare från installationen men efter ett tag så blev det likadant igen med boxen :(. Är det någon som har haft samma fel?

matkoh
2013-05-16, 06:24
Hmmm.

Byt PSU, eller lämna tillbaka den på garanti.

cyborgpunte
2013-05-16, 07:07
Jag gissar på din beskrivning att du har någon USB enhet ansluten ???
(isf prova utan dem)

Kanske skulle förklara min gissning :
Om du BH sparat backup på dolme så kan BH försöka installera den vid varje boot, mm.
openpli gör inte det pga att den är "sämre" på plug&pray
(ja väldigt enkelt förklarat jag vet)

heggi
2013-05-16, 11:16
Jag har ingen usb enhet ansluten. Ska kolla om jag kan fixa fram en ny psu :). Tack för tipsen :)

heggi
2013-05-16, 16:42
Ny psu hjälpte inte :(

cyborgpunte
2013-05-16, 18:45
Det är nog att returnera för dig,
men prova att flasha från en gammal liten minnespinne,
Jag har problem att flasha med vissa nyare större snabbare pinnar men alla gamla slöa fungerar

heggi
2013-05-18, 08:59
Det känns som det är enda alternativet nu. Har provat med 2st äldre minnen med samma resultat.Det verkar som att On/off knappen är "intryckt" hela tiden :/, vid flashning ska man ju trycka på den för att den ska flasha, men nu gör den det själv samt att avstängningsmenyn kommer fram hela tiden de gånger boxen kommer så långt vid uppstart och den kommer ju fram vid lång knapp tryckning.

cyborgpunte
2013-05-18, 09:08
Flashat många ggr så du nött ut knappen ? :cool:

heggi
2013-05-18, 13:46
Nä :P. 1 gång innan den började krångla