handdator

Visa fullständig version : Booting som stannar på halva vägen



bitte
2013-05-22, 07:49
Drramboxen Dm800 funkat bra förut men nu när jag skulle kolla på tvn så var allt svart. Ingen kontakt med fjärren. Drog ur nätsladden och i med den igen. Startar booting. Röd lampa. blinkar. Sen fastnar den efter ca halva linjen. Har provat massor med gånger. Även över natten. Är det någon som har en lösning på detta problem????
Tacksam för svar då jag är helt novis på detta.

Ibrahim
2013-05-22, 07:59
Bästa sättet att flasha om boxen

bitte
2013-05-22, 08:28
Hur gör man det????

atomized
2013-05-22, 09:54
Kan också vara din strömklump som blivit dålig. Prova med annan 12V-källa om du kan. OBS! Blanda inte ihop + och - för då kan boxen gå sönder!
Enklast är om du kan låna en strömklump till Dreambox från en kompis att prova med.

Ibrahim
2013-05-22, 10:05
Hur gör man det????

Tryck och håll powerknappen intryckt på framsida medans du sätter tillbaka strömsladden.
Nu bör boxen starta i ett speciellt läge och ett ip nummer visas på skärmen, exempelvis 192.168.0.3
Surfa med hjälp av en dator till http://192.168.0.3
Där hittar du länkar till att flasha boxen, peka ut den fil du vill flasha och tryck på flash knappen.

Starta om boxen när flashingen är klar.
har du klon eller original box?vad har du för ssl du ser på display

bitte
2013-05-22, 11:11
Tryck och håll powerknappen intryckt på framsida medans du sätter tillbaka strömsladden.
Nu bör boxen starta i ett speciellt läge och ett ip nummer visas på skärmen, exempelvis 192.168.0.3
Surfa med hjälp av en dator till http://192.168.0.3
Där hittar du länkar till att flasha boxen, peka ut den fil du vill flasha och tryck på flash knappen.

Starta om boxen när flashingen är klar.
har du klon eller original box?vad har du för ssl du ser på display

Ska prova att byta ut strömadaptern först. Om inte det hjälper så får jag flasha om boxen. Tack för svaren/Bitte

mattaahm
2013-05-22, 12:06
Har du usb minne eller HDD inkopplat? Ta ut det då och testa. Kan vara det som blivit skadat.