handdator

Visa fullständig version : blåst på konfekten...



jajko
2013-06-10, 21:26
hallå kamrater!

trevligt å se att ni kämpar på som vanligt...en annan har tyvärr inte tid... :(

nu ville jag bara slänga in en liten varning...
om ni beställer från mixeshop och råkar välja "fel" fraktsätt (ATT det var fel framgick inte vid beställningen, dom verkar byta lite hur som helst mellan fedex och dhl)...kolla mailen dom närmaste dagarna efter beställning!
det gjorde inte jag....så våra snedögda små vänner skickade med hk post istället...
så här står jag nu 2 1/2 månad senare utan prylar och utan pengar...känns lite smågrinigt! :mad:

hoppet har runnit ut...så som sagt...var vaksamma...

atomized
2013-06-10, 21:49
Kanske inte så mycket hjälp just nu, men...
Om du betalade via Paypal borde du startat ett case där innan 45 dagar gått. I så fall hade du haft rätt bra chans att få dina pengar tillbaka.

kermith
2013-06-10, 22:10
Märkligt. Har beställt från mixeshop många gånger, både min dreambox, ett par Android tablets samt telefoner. Jag har då aldrig haft några problem. Är jag i stan kör jag DHL, är jag på landet kör jag EMS då DHL inte skickar till såååå avlägsna orter. Du har haft en jäkla otur då HK Post kan ta hur lång tid som helst. Men har du inte fått tracking number?

jajko
2013-06-10, 22:12
Kanske inte så mycket hjälp just nu, men...
Om du betalade via Paypal borde du startat ett case där innan 45 dagar gått. I så fall hade du haft rätt bra chans att få dina pengar tillbaka.

jaja, man lär sig nåt nytt varje dag.... :p

visste inte/har inte tagit reda på att man kunde "starta ett case"...tack för tipset! alltid matnyttig info från dig! :)

wildone
2013-06-10, 22:20
Har du pratat med dem på mixeshop, jag har visserligen aldrig haft någon konflikt med dem direkt, men kontakt vid ett par tillfällen som jag hittills fått bra respons på. Betydligt snabbare på svar än mydalle som jag tycker blivit bra dyra i jämförelse..

Det där med fraktsätten som de använder sig av är en röra utan sitt like, har beställt tre gånger och alla tre gånger har jag fått olika speditörer, trots att jag valt DHL varje gång :) Nu har jag min fjärde order ligger inne för behandling, ska bli intressant vad de väljer den här gången. Jag valde..no suprise..DHL ..så jag antar paketet kommer på packåsna

jajko
2013-06-10, 22:22
Märkligt. Har beställt från mixeshop många gånger, både min dreambox, ett par Android tablets samt telefoner. Jag har då aldrig haft några problem. Är jag i stan kör jag DHL, är jag på landet kör jag EMS då DHL inte skickar till såååå avlägsna orter. Du har haft en jäkla otur då HK Post kan ta hur lång tid som helst. Men har du inte fått tracking number?

har åxå handlat många gånger tidigare och aldrig nåt problem!
jag har fått ett felaktigt trackingnummer som inte är sökbart...
det som gör att hoppet är helt borta är att dom tiger som (kinesiska) muren....inte ett knyst trots 15-20 mail till olika adresser!
surt är det....men det är nog bara att "gilla läget"... :(

tobbe54
2013-06-11, 11:39
har åxå handlat många gånger tidigare och aldrig nåt problem!
jag har fått ett felaktigt trackingnummer som inte är sökbart...
det som gör att hoppet är helt borta är att dom tiger som (kinesiska) muren....inte ett knyst trots 15-20 mail till olika adresser!
surt är det....men det är nog bara att "gilla läget"... :(
Jag har också beställt några ggr där, och en gång missade de att packa ner en box, skickade den separat per China post, tror jag det var, jag hade kontakt flera ggr i veckan då paketet dröjde.
Till slut fick de erkänna att det försvunnit. Det var tror jag 60-65 dar efter.
Då skickade de en ny med Singapore post och det tog bara 4-5dar.
Hade kontakt med "Linda" som fixade detta.

jajko
2013-06-11, 16:47
Jag har också beställt några ggr där, och en gång missade de att packa ner en box, skickade den separat per China post, tror jag det var, jag hade kontakt flera ggr i veckan då paketet dröjde.
Till slut fick de erkänna att det försvunnit. Det var tror jag 60-65 dar efter.
Då skickade de en ny med Singapore post och det tog bara 4-5dar.
Hade kontakt med "Linda" som fixade detta.

problemet är som sagt att dom små kräken inte svarar...inte ens hen "linda" som tidigare varit så trevlig och började varje mail med "hello dear"! :p

tobbe54
2013-06-11, 18:46
problemet är som sagt att dom små kräken inte svarar...inte ens hen "linda" som tidigare varit så trevlig och började varje mail med "hello dear"! :p
En förklaring till att hen inte svarar denna vecka kan vara att Kina just nu, iaf månd-torsd, firar "Dragon boat festival".
Men du har ju väntat längre än så :mad:

Kröll
2014-02-06, 11:03
Tjenare
Du ,jag ser du har handlat på sales@mixeshop.com.Vad tycker du /Hur har det funkat ??
1.Betalningen??
2.Frakt ??
3.Har dom skrivit gåva på paketet ?
4. OSV OSV OSV
5. Tips?
6.Säker leverans eller ?
Mvh Kröll

Kröll
2014-02-06, 11:04
Tjenare
Du ,jag ser du har handlat på sales@mixeshop.com.Vad tycker du /Hur har det funkat ??
1.Betalningen??
2.Frakt ??
3.Har dom skrivit gåva på paketet ?
4. OSV OSV OSV
5. Tips?
6.Säker leverans eller ?
Mvh Kröll

Ibrahim
2014-02-06, 11:19
Jajko....du vet att de har holiday fram till 9:e Feb just nu de svarar inte.
Ge mig ditt ordernummer så ska jag fixa åt dig jag är bra vänner med dem
Mixeshop krånglar iblalnd med de skickar alltid varan.

nyburgare
2014-02-06, 11:25
semestrar dem halvårsvis ??

matkoh
2014-02-06, 11:55
Hmmmmm

Kineskt nyår nu.

jajko
2014-02-06, 13:31
Tjenare
Du ,jag ser du har handlat på sales@mixeshop.com.Vad tycker du /Hur har det funkat ??
1.Betalningen??
2.Frakt ??
3.Har dom skrivit gåva på paketet ?
4. OSV OSV OSV
5. Tips?
6.Säker leverans eller ?
Mvh Kröll

strö salt i såret bara, gör det... :(
1. betala med paypal (du kan starta ett "case" mot dom via paypal om du inte skulle få prylarna inom en viss tid)
2. frakt verkar variera mellan dhl o ems (beror bl.a på ditt postnummer, samt deras humör)
3. dom har skrivit "video converter" värde $15
4-5. dubbelkolla allt (kolla din mail några dagar efter beställning)
6. allt jag handlat hittills har kommit fram (åkt på tull 70:- en gång på ca 10 ordrar)

med tanke på att dom handlägger en enorm mängd ordrar, skulle jag vilja påstå att det är säkert att handla där.
(det var ju delvis mitt eget fel med paketet jag inte fick)
summa summarum...handla! :)

jajko
2014-02-06, 13:33
Jajko....du vet att de har holiday fram till 9:e Feb just nu de svarar inte.
Ge mig ditt ordernummer så ska jag fixa åt dig jag är bra vänner med dem
Mixeshop krånglar iblalnd med de skickar alltid varan.

det var snällt, tack för erbjudandet...men jag beställde i mars/april förra året, så jag har gett upp hoppet för länge sen... :(

Ibrahim
2014-02-06, 14:07
det var snällt, tack för erbjudandet...men jag beställde i mars/april förra året, så jag har gett upp hoppet för länge sen... :(
Jag tycker att den nya inlägget är helt onödigt det hände förra året men du vaknade nu....finns redan inlägget om mixeshop många har skrivit sina åsikter.

mattheo
2014-02-06, 15:01
Missförstånd!?

nyburgare
2014-02-06, 15:03
Men, det var väl ändock du som väckte honom i #12 Ibrahim

Sedan frågar jag om dem semestrar halvårsvis i #13,
tydligen har jag inte utryckt mig speciellt klart
då jag får påpekande om när nyåret infaller, av en norrlänning.





Jag tycker att den nya inlägget är helt onödigt det hände förra året men du vaknade nu....finns redan inlägget om mixeshop många har skrivit sina åsikter.

jajko
2014-02-06, 15:19
Jag tycker att den nya inlägget är helt onödigt det hände förra året men du vaknade nu....finns redan inlägget om mixeshop många har skrivit sina åsikter.

att det väcks liv i gamla trådar är väl bara bra? varför skapa nya trådar om samma sak? det står t.o.m i regelboken att man ska söka innan man postar ny tråd!
jaja...jag försökte iaf vara trevlig...

Ibrahim
2014-02-06, 15:26
att det väcks liv i gamla trådar är väl bara bra? varför skapa nya trådar om samma sak? det står t.o.m i regelboken att man ska söka innan man postar ny tråd!
jaja...jag försökte iaf vara trevlig...
Jajko ....Jag menade inte att vara taskig mot dig,,,jag har stor respekt för dig och för alla...jag menade inte något illa eller liknande
finns en annan tråd om mixeshop många skrivit hur hade gått med leveransen med DHL,Fedex mm......