handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Problem med Boxer, Funcard...



Jonas740
2003-08-15, 09:25
Hejsan...

Programmerade ett Funcard som jag tänkte använda till en Boxer(Nokia 212T) Men det vil bara koda av bilden i 10-15 minuter sedan låser sig boxen och då får man stänga av den och sätta på igen...

Undrar vad jag gjort för fel..

Programvaran ska vara av en AU typ och det är oxå det enda jag vet om programvaran..

/Jonas

Hoqqe
2003-08-15, 15:16
Är det slipstream filer du har på kortet då så det inte är vanliga funcard filer?

Mvh Hoqqe

Jonas740
2003-08-15, 15:50
Kanske e vanliga filer på kortet, vad är slipstream egentligen, kan man konvertera dessa filer rakta av bara eller hur ??


Förklara gärna lite utförligt om hur jag ska gå tillväga, har juh filerna redan och de verkar juh koda av men de hänger sig juh titt som tätt...

/Jonas

Michelangelo
2003-08-15, 17:00
har du din provider text liggandes så kan du köra den genom Morphex o välja Funcard med slipstream........

look2
2003-08-19, 20:07
Hej !

Har ett liknande problem, dock inte så alvarligt att boxen hänger sig, men ibland så stannar kanalen upp en liten stund.

Har en "funcardprogramerare" så jag kan inte använda mk extract och liknande program. Har använt ett prg som heter FunProm att lägga in koderna med.

Har setat i ett par timmar nu och försökt att få det att funka, och nu verkade det precis som att det dog totalt. Bilden har låst sig. Vad är slipstream, eller vad det hette?
Skulle bli tacksam om nån kunnde göra en lite guide om hur jag ska göra för att få det att funka.

Jonas740
2003-08-19, 21:22
Läs den klistrade tråden om boxer så löser det sig...

/Jonas