handdator

Visa fullständig version : Streama Cmore elelr liknande



klauzer
2013-08-28, 08:50
Går det att stream live Cmore kanaler eller comhem? Nuförtide så finns det snabbt internet. Det borde ju gå att stream live tex Cmore.

Eller är det omöjligt?

nicolito
2013-08-28, 10:43
Har du ett abbonemang så finns ju alltid Cmore play

_com_bort_
2013-08-28, 12:37
Har du kollat in DVBLink?
http://dvblogic.com/en/

Med denna mjukvara på din dator med DVB-kort så kan du streama till alla möjliga klienter.
http://dvblogic.com/wiki/index.php/DVBLink_Server_clients
(http://dvblogic.com/en/)
Kollade lite på deras hemsida, för server och klientmjukvara samt EPG betalar man 38 euro.
Låter inte det väldigt prisvärt med alla möjligheter denna programvara har?

38.00 EUR=330.217 SEK

TSCN
2013-09-10, 19:48
Tvheadend fungerar på samma sätt, bara att det I linux miljö och inte kostar något. DVBlogic finns bara för Windows men är enkelt att sätta upp med drivers och dylikt med tex olika tuners. Det fungera att använda bägge två som PVR i tex XBMC, streama ut tex CMORE/Viaplay funkar inte inte då dom kör i Silverlight/Flash samt med DRM skydd.

_com_bort_
2013-09-10, 23:47
Tvheadend fungerar på samma sätt, bara att det I linux miljö och inte kostar något. DVBlogic finns bara för Windows men är enkelt att sätta upp med drivers och dylikt med tex olika tuners. Det fungera att använda bägge två som PVR i tex XBMC, streama ut tex CMORE/Viaplay funkar inte inte då dom kör i Silverlight/Flash samt med DRM skydd.


Jag tror inte TS vill streama såna tjänster.
Han vill streama DVB-C kanaler......vilket är just vad dessa program är till för.

:)

joxen
2013-09-11, 06:41
@_com_bort_

Vad är fördelen med dvblogic jämfört med (mediaportal (mpextended/webmediaportal)) ?

Mediportal är gratis och du kan streama alla dina filmer/tvserier/musik/tv kanaler till alla os och telefoner ..

Kan dvblogic transcoda on the fly ?

_com_bort_
2013-09-11, 10:42
Vad jag förstår av hemsidan så kan man streama sina DVB-kanaler live ja, det blir ju säkert någon sekunds fördröjning men det spelar ju ingen roll.
Kan man inte transcoda så med mediaportal?

Jag har iofs aldrig testat och kanske har missuppfattat hela grejen :)

Tyckte bara att det verkade väl värt dom där 330 kronorna med tanke på vad man får. (även uppgraderingar ingår ju en tid framöver)

joxen
2013-09-11, 11:43
jo mediaportal transcodar till lämpligt format bandbred om man tittar live. Men hittar ingen info om det på dvblogic men har inte letat så noga heller eftersom jag kör mediportal.

har känt till dvblogic ett tag men inte brytt mig eftersom jag trode att den la upp virtuela tuners men det verkar som om dom gort om upplägget lite.

Om det är någon som kör dvblogic och kan skriva en lätt förklaring till hur det funkar med streamingen vore jag tacksam ..

Lekson
2013-09-12, 22:36
Connect-delen av DVBLink kan streama och transcoda till lite olika enheter. Ex. via webläsare, appar finns till iPhone, iPad, Android och WP.

TSCN
2013-09-12, 22:53
Dvblogic kan transcoda och streama , lättast är ju att köra i tex XBMC som en PVR tuner.
Du kan kör med en massa olika tuners i Dvblogic C/T/S fungerar med IPTV med. Du skapar en kanallista i connect servern som tex XBMC eller vilken klient som du nu väljer att köra på. Nackdelen är att du inte kan lägga upp olika users, utan är fast med en. Har testat att köra på en mängd olika klienter och det fungerar utan några problem att streama om du har en bandbred på 2 till 5 mbit med en .ts ström.

TVheadend erbjuder samma lösning men är lite svårare att fungera med olika tuners då dessa har begränsat med stöd i linux.
Det finns dock igen enkel väg till att börja streama tv om man nu är på jakt efter det, en mängd program och konfigurering i oändlighet känns det ibland som. Så kunskaps nivån är det som oftast sätter stop för dessa projekt.

joxen
2013-09-13, 06:21
så om du har en burk hemma med dvblogic kan du ansluta en xbmc client från wan och få full tillgång till dina tv kort ??

eller är det bara web eller appar som gäller för att kolla på tv ?

TSCN
2013-09-13, 19:49
Du kan se det var du vill , det blir samma kvalitet som C*mH*ems nät om du kör ut .ts strömmen.
Transcodar du men tex en Core I7 så funkar det med utan några större problem, Ipad eller dylikt gillar ju inte .ts utan där kör du en HLS ström för att kolla på live tv.

_com_bort_
2013-09-13, 21:21
Du kan se det var du vill , det blir samma kvalitet som C*mH*ems nät om du kör ut .ts strömmen.
Transcodar du men tex en Core I7 så funkar det med utan några större problem, Ipad eller dylikt gillar ju inte .ts utan där kör du en HLS ström för att kolla på live tv.

@TSCN kan jag strömma utan att "transcoda" till någon form av XBMC-klient?

Alltså köra med en något slöare processor och bara strema den råa strömmen?
Med bibehållen kvalitét.....

Kan man streama HD också och vilken bitrate ligger det då på ungefär?

Frågarna gäller comhem som källa.

TSCN
2013-09-14, 19:57
Jo det fungerar.. HDTV fungerar fint det med.. SD ligger runt 2 -4 mbit , HD runt det dubbla.
Testat med XBMC i Raspberry PI samt PC utan några problem.

_com_bort_
2013-09-15, 01:38
Jo det fungerar.. HDTV fungerar fint det med.. SD ligger runt 2 -4 mbit , HD runt det dubbla.
Testat med XBMC i Raspberry PI samt PC utan några problem.

Så om jag strömmar den råa datan från en HD-kanal så skulle det ta ungefär 4-8 Mbit i upload om jag är utanför hemmet med min DVBLOGIC-klient?
Då kan jag alltså bara ha en EN klient till min DVBlogic-server?
Om jag betalar för EN LICENS TILL så kan jag ha TVÅ klienter till samma DVBLOGIC-server eller förstår jag fel nu?

MVH

Lekson
2013-09-15, 23:02
Nämnas bör att det går inte att ta emot en transcodad ström i xbmcs pvr-plugin för dvblink, pvr-pluginet har menyer för detta men funktionen är inte implementerad i koden. Det är bara rå ts-ström som gäller i just pvr-pluginet. Nu ska jag dock inte svära på hur dvblinks egna xbmc-plugin funkar men har för mig att inte transcodat funkar där heller.

Du behöver inte någon extra licens för att köra fler klienter, det är bara fler servers som kräver fler licenser.

_com_bort_
2013-09-16, 10:46
[QUOTE=Lekson;213376]Nämnas bör att det går inte att ta emot en transcodad ström i xbmcs pvr-plugin för dvblink, pvr-pluginet har menyer för detta men funktionen är inte implementerad i koden. Det är bara rå ts-ström som gäller i just pvr-pluginet. Nu ska jag dock inte svära på hur dvblinks egna xbmc-plugin funkar men har för mig att inte transcodat funkar där heller.

Du behöver inte någon extra licens för att köra fler klienter, det är bara fler servers som kräver fler licenser.[/QUOTE
Om jag då köper en serverlicens....kan jag då titta med tre klienter (på olika kanaler) om jag tex har tre tv-kort i min serverdator?

retep_s
2014-01-16, 23:24
Hej!
Jag vill gärna börja streama några kanaler från satellit (ca 10 kanaler). Det verkar finns så många alternativ (MythTV, TVheadend, Mediaportal, Dvblogic...etc) Någon som har erfarenhet och kan rekommendera vad ska man välja? Kan man ställa in så att Dvblogic klarar av att sända till Android boxar? (en dum fråga kanske, men jag läste någonstans att android-boxar kräver inte lika mycket bandbred).
Skulle vara tacksam om någon som har lite erfarenhet kunde ge mig några tips.

sikerim
2014-03-04, 01:03
Hej!
Jag vill gärna börja streama några kanaler från satellit (ca 10 kanaler). Det verkar finns så många alternativ (MythTV, TVheadend, Mediaportal, Dvblogic...etc) Någon som har erfarenhet och kan rekommendera vad ska man välja? Kan man ställa in så att Dvblogic klarar av att sända till Android boxar? (en dum fråga kanske, men jag läste någonstans att android-boxar kräver inte lika mycket bandbred).
Skulle vara tacksam om någon som har lite erfarenhet kunde ge mig några tips.

bra fråga hoppas på nån tips