handdator

Visa fullständig version : [LÖST] HDMI-signalproblem



IvanBoring
2013-08-29, 13:06
Har ett litet bekymmer med min TV och VU+Duo. Varje gång boxen och TV:n (eller enbart TV:n) stått i standby en längre stund så blir det ingen signal till TV:n från boxen. De är sammanlinkade med en HDMI-kabel och jag har testat med alla möjliga inställningar i både boxen och TV:n vad gäller Easy Link o.s.v. Har t.o.m. installerat om image på boxen och fabriksåterställt TV:n men får ändå samma problem. När det gäller ljudet så kör jag det via förstärkare med tos-link och det funkar så visst "lever" boxen men varför i h-----e går inte bildsignalen fram? Har även testat med andra HDMI-kablar med samma resultat.

Kör med Open PLI på boxen och det är en Philips 42" LED 42PFL6907.

Kianian
2013-08-29, 16:35
Jag har en ny tv där jag också får detta fel... Men då jag startar boxen för andra gången ger den signal, kanske värt att pröva starta den två gånger om då du har ställt in tvn på hdmi

LumberJack
2013-08-29, 18:23
Min Philips kan göra så inland men det är bara att "byta" till rätt HDMI-port igen så vaknar den.

IvanBoring
2013-08-30, 13:14
Har nu testat med ytterligare en kabel och dessutom bytt HDMI-ingång. Stängde av EasyLink på TV:n och nollställde alla HDMI-ingångar. Hittills har det funkat men kommer att testa ett par dagar för att verkligen bekräfta att allt är ok.

EDIT: Denna lösning fungerar fortfarande så problemet får anses som löst.