handdator

Visa fullständig version : Fel tid i DM800 SE med OpenPli 3.0



eagle.hotak
2013-09-19, 20:38
Hej. Som rubriken lyder har jag en DM800 SE med OpenPli 3.0. Dessvärre kommer visas det fel klockslag i boxen. Är klockan 18.00 på riktigt visas den 16.00. Jag har försökt bläddra bland menyer men kan inte hitta var jag ändrar klockan i boxen? Någon som vet hur jag ändrar denna klockinställning=?

Freelock
2013-09-19, 20:49
Har samma syntom men såg ett inlägg här från 2010 av bpl
Zappa till SVT1. Stäng av boxen med fjärren. "Stäng av"
När den svartnat är det att bryta strömmen dra ut nätsladden och låt den va ur i några minuter. När du sen startar boxen ska tiden ställas in automatsikt via satelliten.

eagle.hotak
2013-09-19, 21:02
Men jag har inte svenska kanaler på satelliten. Jag har enbart kanaler från 13, 19 och Astra 28.2 grader. Verkar som den enda lösningen är att flasha om från början och se till att ha rätt tid från början? Någon annan som har lösning till det?
Har samma syntom men såg ett inlägg här från 2010 av bpl
Zappa till SVT1. Stäng av boxen med fjärren. "Stäng av"
När den svartnat är det att bryta strömmen dra ut nätsladden och låt den va ur i några minuter. När du sen startar boxen ska tiden ställas in automatsikt via satelliten.

Ibrahim
2013-09-19, 21:05
Har du rätt tidszon?det ska vara Amsterdam,Berlin................

eagle.hotak
2013-09-19, 21:13
Har du rätt tidszon?det ska vara Amsterdam,Berlin................

Tidszonen är på "UTC" men jag vet inte om det finns någon meny där man kan ändra det. Det finns enbart meny för Tidszon fast den går inte att ändra!

Ibrahim
2013-09-19, 21:23
Tidszonen är på "UTC" men jag vet inte om det finns någon meny där man kan ändra det. Det finns enbart meny för Tidszon fast den går inte att ändra!
med pilen höger o vänster först måste du rätta till tidszon.något har kanske har hänt med boxen