handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Hjälp tack med blachkole på en duo2



Kultur
2013-10-14, 10:35
Hej.
Tänkte testa köra blackhole istället för att testa den lite...
Men hur gör en nybörjare för att få in bild?

Jag har kanalerna och allt.
På openplii la jag på softcam, det var inte så svårt, men hur gör jag det på blackhole?
Sitter o letar o hittar inget direkt som jag fattar...

Försöker söka i forum o känner mig bara vilsen...


Jag har canaldigital o viasat,


Någon som kan förklara för en ny på detta...

hasko
2013-10-14, 11:14
Har försökt med denna också men tycke att den var komplicerad. Har för mig att jag blev tvungen att installera även TS panel för att komma åt plugin meny.

Kultur
2013-10-14, 12:28
TS panel o vad e detta?

atomized
2013-10-14, 14:06
Jag testade att köra Blackhole ett tag men gick snart tillbaka till OpenPLi. Smaken är visserligen olika och vissa kanske föredrar Blackhole. Men vill du göra det enkelt för dig drar du in OpenPLi istället.

Ska du installera en softcam på Blackhole måste du leta upp installationsfiler på div. forum. Blackhole vill inte stödja softcams officiellt.

Men det var inte enda anledningen att jag gick tillbaks till OpenPLi. Jag gillar OpenPLi:s tänk bättre helt enkelt. Allt känns för mig enklare och mer naturligt med OpenPLi. Bara en sån sak som att sätter du in en USB-sticka så blir den automatiskt monterad i OpenPLi. I Blackhole ska du in i menyerna och montera den och sedan avmontera den. Detta störde mig eftersom jag gör backup till USB-sticka.

Axon
2013-10-14, 15:40
Blackhole i VU+Solo2.

1. Hämta Blackhole image från VUPLUS-COMMUNITY.NET. Zippa upp och lägg den på en sticka. Stäng av boxen, sätt i stickan och starta boxen. När nedladdningen är klar stäng av boxen och starta om den så skall du ha Blackhole image.
2. Ta hem en FTP-klient, ex FILEZILLA (om du inte redan har en).
3. Hämta hem önskad cam (CCCAM, OSCAM) eller annan om du önskar.
4. Lämmna filen som den är och FTP:a filen till tmp foldern (om config filen finns med så hittar du denna i etc-mappen, om inte så får du själv FTP:a den till mappen.
(FTP till box ange värde= IP till boxen och användarnamn root)
5. Tryck grön knapp och sedan gul på fjärrkontrollen och därefter installera BH mappar manuellt och install ex cccam.
6. För aktivering press blå välj din cam och press OK så ska bild komma.

Om problem så kolla filrättigheterna som skall vara (755).
OM boxen är klient så kolla nätverket, N, F och C linjer, vilket du nu använder dig av.

Kultur
2013-10-15, 15:32
Tackar för hjälpen, nu funkar det.

Provar o ser lite o ser vad som känns rätt openpli eller blackhole.

Dumt att blackhole inte officiellt vill stödja info om cams o etc - för hur ska man annars få bild...