handdator

Visa fullständig version : Synology NAS



Sirahq
2013-10-17, 21:25
Hej!

Jag skaffat mig en NAS som har haft i snart två år och det funkade jätte bra fram till nyligen jag uppdaterade mjukvara DMS 4.3.
Nu kommer jag inte åt mina filer som ligger på NAS med hjälp av vanlig utförskare utan måste alltid logga in via Synology agent. Detta tycker jag att är jobbig men vet inte hur/vad behöver jag göra för att kunna komma åt mina filer via utförkaren.
Så allt hjälp är tacksam! Tyvärr nu kan jag inte installera dem äldre version av DSM.


Med vänlig hälsning Sirahq

MrPotatoHead
2013-10-17, 22:04
Via webbinterfacet: Gå in i Control Panel och välj Win/Mac/NFS under File Sharing & Privileges

Där kan du aktivera fildelning om det är avstängt

Sirahq
2013-10-18, 07:38
Tack för din svar MrPotatoHead!
Jo jag har varit där och bockat i alla som finns att bocka där men det funkar ändå inte :-(

/Sirahq

Fraggler
2013-10-18, 08:29
Har ingen lösning men jag stannade på version 4.1 känns som allt de släpper nu för tiden bara gör saker sämre.

MrPotatoHead
2013-10-18, 14:57
Jo jag har varit där och bockat i alla som finns att bocka där men det funkar ändå inte :-(
/Sirahq

Bocka inte i saker du inte vet vad de gör :-) Kör du senaste 4.3-3776-3?

Det ska annars räcka med enbart "Enable Windows file service". Prova att toggla "Enable SMB 2 and Large MTU", läste att det kunde hjälpa att stänga av tills vidare.