handdator

Visa fullständig version : Äntligen 16:9 på BBC Entertainment och Knowledge



Prelatur
2013-10-19, 11:34
Allt är inte nattsvart på Canal Digital.
Ser till min stora glädje att BBC Entertainment och Knowledge nu sänds i 16:9.
Kan vi sedan få 16:9 på Discovery World och Science så vore det ännu bättre.

jajko
2013-10-19, 15:51
riktigt glädjande, då dom är favoritkanaler! :)

DennisOlof
2013-10-19, 16:18
Värre är det på Canal Digital kabel-tv, stadsnätet. Tycker det är sanslöst att deras analoga utbud inte håller måttet, när man trots allt har (antagligen) flera huvudcentraler som matar ut kanaler via fiber (stadsnät osv) och så skickar man ut en del kanaler med "mono ljud" samt en del kanaler är 4:3 (tv4 sport) så bilden blir helt miffo. Det ska ju vara 16:9 sändningar på ALLT i ett analogt nät, oavsett om källan är 4:3 eftersom det i stort sett inte finns kvar några 4:3 TV apparater som används idag. Ett annat fel är balansen av ljudet är fel, det är ju bara en fråga om att ställa in utrustningen, så alla kanaler har samma ljudnivå ut så man slipper byta kanal och så är ljudet uppskruvat. Visst jag pratar analogt utbud och jag förväntar mig inte att bilden är superbra, men det är billigt, nog ska man kunna få bra ljud (stereo i alla fall), samt rätt format på bilden.

Har dom först nu ändrat till 16:9 på CD, otroligt. Jag har inte Discovery World eller Science så jag vet inte.

Kan informera om att CD nu sänder TV4 Sport Xtra är gratis fram tills 15 februari 2014.

Deras sketna vita box för satellit, klarar inte ta emot marksänd FTA (svt kanalerna) för den kan inte låsa på den muxen. Anmälde felet för länge sedan, inte hänt ett skit sedan dess, visst kanalerna finns via satellit men ändå uselt. Plus att boxens hårdvara stödjer unicable, men inte mjukvaran. Jag förstå att folk har aggressioner mot dessa bolag som skiter i sina kunder. När man ändå påtalar något som inte stämmer, gör jobbet åt dem och ändå struntar dom i det.

joakim95
2013-10-19, 18:42
Just nu är det bara Discovery Science,World, Animal planet SD och Travel channel SD kvar som sänder i 4:3.
Konstigt att Animal planet HD, och Travel Channel HD sänder i 16:9 medans SD versionen är i 4:3 ?