handdator

Visa fullständig version : Telenor köper från Tele2



bbra2000
2013-10-23, 11:33
http://www.idg.se/2.1085/1.529629/telenor-koper-fran-tele2

deas
2013-10-23, 11:39
Frågan är ju hur pass lång tid det kommer ta innan allt är klart, massa prövningar etc. Så kommer säkert bli ändring på det på vägen.

DennisOlof
2013-10-23, 17:03
Tack för den nyheten, det här var ju "TOPPEN". För om jag inte minns fel så är det just telenor (i norge) som driver canal digitals kabel-tv verksamhet (eller kanske inte driver) men står bakom den i alla fall. Den här affären lär bli av utan problem, Comhem fick ju inte köpa Tele2s nät, men det är inte så konstigt egentligen. Tele2 har ju sagt tidigare att dom enbart ska fokusera på IPTV, om det nu ger något, men jag antar dom vill in via IPTV i många stadsnät och ser bättre möjligheter där.

Hoppas den här affären går fort. Jag vill ha kvar canal digital kabel-TV. Finns ju inget annat val än ÄCKLIGA Comhem, dom är riktigt VIDRIGA.

Leatherface
2013-10-23, 17:46
Nu kommer det ju inte vara Canal Digital som driver nätet utan det kommer vara Bredbandsbolaget.

DennisOlof
2013-10-23, 19:26
Leatherface, är du säker på det. Bredbandsbolaget har ju bara IPTV, Tele2 hade ju en ganska stor del som var hederlig kabel-tv och Canal Digital har ju sådan verksamhet också. Eller är det så att olika delar kommer ligga på olika platser, under telenor paraplyet så att säga.

efditac
2013-10-23, 20:20
LF har rätt, det är BBB som frontar cd-kabel tv, det är så organistionen ser ut och kommer nog inte ändras.
PS LF, välkommen till en leverantör om ser till att du slipper använda din dm8000, pairing är ett ord du kommer att uppskatta hos dem DS

Leatherface
2013-10-23, 22:35
Får se vad som händer finns ju många som sitter med kabeltv avtal med hyresvärdar osv så det är ju inget som kommer ändras direkt.
Vanliga kabeltvn lär nog finnas kvar ett bra tag framöver men HD kanalerna kommer säkert att pairas även hos Tele2 nu.
Den dan det bara finns IPTV så säger jag upp allt och skaffar parabol.

kenta2
2013-10-24, 08:41
Vilken ko-vändning av Telenor.

Först försökte man bli av med sin kabel-del (Canal Digital Kabel TV till Comhem) för att man skulle renodla (åtminstone i Sverige, I Norge har man ju ett försvarbart kabelnät) men det blev ju inte godkänt av konkurrensmyndigheten. Nu köper man istället.

(Canal Digital, Bredbandsbolaget, Glocalnet mfl. är ju dotterverksamheter till Telenor).