handdator

Visa fullständig version : DVB-T kort för HD



jocke4u
2013-10-26, 20:09
Hej,

Ser att man kommer få fler kanaler med Boxer Mix men flera är ju HD/MPEG4 och funkar inte med softcam.
Funkar det med några tv-kort och SmartWi Cardsplitter?

Minime
2013-10-26, 21:31
Boxers HD kanaler fungerar med SmartWi och/eller CS-Alex Klient
Om man kör via en CI+ modul eller boxers HD boxar.

jocke4u
2013-10-27, 10:56
Låter bra, för att spinna vidare på detta.
Jag har idag ett mediasystem som bygger på MediaPortal med en central server som innehåller två DVB-T kort (med tre mottagare) och softcam emot OSCam server.
Nu skulle jag också vilja kunna ta in HD kanaler men behålla den centrala servern för allt media (live-tv, inspelningar, filmer, musik,..).

Som jag tolkar situationen i TV marknaden så kör numera alla utom Boxer card-pairing så därför finns inget annat alternativ än Boxer.

Så vad är era bästa tips på setup för att åstadkomma detta?

* DVB-T kort
Anysee E7 PTC CI (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=960715)
...vilka andra bra/prisvärda alternativ finns?

* CI+ modul
Boxer TV Module HD CI+ (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=774397)

* Cardsplitter
SmartWi (http://smartwi.net/) eller Clone+ (http://www.cloneplus.se/)
Är "originalet" SmartWi bättre än Clone+ ?

mrfredd
2013-10-27, 11:14
Du kommer inte få in HD med det DVB-T kortet. Du måste ha ett DVB-T2 kort. Har inte sett något som har CI+. Så HD är lite svårt.

Freelock
2013-10-27, 14:34
Ska du köpa cardspitter så ska du köpa Clone+ (http://www.cloneplus.se/)!

SmartWi (http://smartwi.net/) klarar inte emm numera med Boxer v4.
Clone+ klarar emm

jocke4u
2013-10-27, 16:59
Hmm, ja det känns ju lite rökt...om det inte finns DVB-T2 kort/moduler med stöd för CI+ så kan jag ju inte få in HDTV och då kan jag ju like gärna köra vidare med det jag har, tyvärr utan HDTV :(

Finns det någon annan bra lösning där man genom en enhet med användarvänligt UI man kan:
1) Titta på Live-TV i HD
2) Spela in TV och spara datat centralt (delad disk/NAS) och från valfri klient spela upp
3) Spela upp filmer från NAS med olika format, gärna med DVD covers osv
...det är väl det mest viktiga sen finns det ju såklart fler önskningar som är trevligt såsom att kunna titta på bilder från NAS

De HTPC (klienterna) jag har idag börjar ju bli till åren och dessutom är det onödigt kraftfullt (och energikrävande) med en fullskalig PC så är inte ointresserad av att hitta modernare och bättre alternativ. Sen funkar ju MediaPortal väldigt bra och är snyggt och användarvänligt. Är inte lockad av att ha en box för TV och en annan för filmer etc

Så skjut gärna idéer....är tacksam för all input

Lekson
2013-10-27, 17:43
Vad jag vet så har Boxer inte aktiverat CI+ så du kan få in HD-kanaler på en HTPC så länge du kör med deras CI-modul och antingen originalkort eller som nämnts tidigare ex. clone+

Pboxer
2013-10-30, 19:25
Jag är också på jakt efter samma setup som jocke4u...

Använder idag 2 st DVB-T kort med OSCAM 1.20 (7851) tillsammans med MediaPortal vilket fungerar utmärkt för alla DVB-T kanaler förutom tex Animal Planet som sänder MPEG4.
Är det någon som vet varför tex denna kanal inte fungerar via OSCAM? Den fungerar nämligen med original Boxer CAM.
Är det samma anledning som ovan nämnt för HD kanalerna - att det krävs original CI-modul?

När det gäller HD-kanalerna:

1. Finns det några DVB-T2 TV-kort med CI-slot som fungerar med original Boxer CI-modul öht? Om vi antar att CI+ är avstängt/inte används av Boxer vill säga?

Tacksam för några klargöranden...

Prelatur
2013-10-30, 22:45
För att avkoda MPEG4 kanaler så krävs en extra nyckel som finns inne i deras CA moduler.
OSCAM skall enligt uppgift ha stöd för detta men eftersom ingen vet vad nyckeln är så hjälper det föga.

För att få samma som du har idag men med HD så behövs:
2 st DVB-T2 med CI plats.
2 st Boxers CA Moduler.
Tvilling abonnemang eller Clone+.

Jag kör idag med Hauppauge PCTV nanoStick T2 och deras lösa CI ihop MediaPortal.
Det fungerar men det är ingen lösning som jag kan rekommendera. Mycket strul innan det kom igång och den stödjer bara en läsare så dubbla tuners går inte.

Finns ju en lista över fungerande DVB-T i MediaPortal: http://wiki.team-mediaportal.com/1_MEDIAPORTAL_1/11_Preparing_Your_System/01_Supported_TV_Cards#DVB-T_Cards
Vilka av dessa som fungerar ihop med Boxer och att man kan ha två CI igång samtidigt är svårt att säga.
I princip så stödjer ju MediaPortal alla kort som har en fungerande drivrutin i Windows, problemet är CI. Det finns inte något stöd för detta i Windows drivrutiner så här får alla tillverkare hitta på nåt eget.

Håller på och strular med ett TechnoTrend S2-3650 CI (satellit modellen) och MediaPortal så jag kan nog inte rekommendera deras T2 kort heller.

DennisOlof
2013-10-30, 23:05
Prelatur, precis.

Om man verkligen vill ha en lösning som fungerar (nästan) oberoende av själva mjukvaran så behöver man kort som har CI-slot, och till detta sedan en CA-modul och smartcard. Rent teoretiskt ska det fungera utan problem, även med CI+ men det kräver ju att ditt pci eller pcie kortet klarar det. Sedan är ju frågan vad som gäller för t.ex. boxer och deras moduler, om dom t.ex. skulle börja med pairing osv. Som det ser ut nu så lär ju de flesta DVB-T leverantörer i de flesta länder inte aktivera pairing. Det kan skapa strul för alla dem som vant sig med att ha inbyggd box.

Däremot kan jag tänka mig att man kräver CI+ men det förhindrar ju endast kortdelning, men inte saker som smartwi eller clone+ vad jag förstår, samt man kan fortfarande spela in saker och spara. Plus frågan är ju hur mycket av de funktioner som finns i CI+ man kommer att använda sig av. Så DVB-T är det absolut mest framtidssäkra mottagningen i relation till satellit osv där dom säkerligen kommer tvinga på folk boxar och det blir svårt komma runt det problemet.

Förhoppningsvis kommer det kort till PC som har CI+ så man slipper den biten, om man sedan måste ha flera kort för att kunna spela in program osv, ja det kostar ju lite mer pengar då, men bara möjligheten finns så tror jag inte folk klagar för mycket. Däremot blir ju alla kortdelare sura men det är ju inte deras fel, utan snarare dessa som säljer CC-lines över internet osv, dom förstör för alla tyvärr.

Vad gäller ditt DVB-S2 kort, skaffa ett TBS kort istället, fungerar garanterat bättre. Mitt quadtuner kort funkar klockrent, funderar på att kanske byta till ett med CI-slot men allt beror på vad canal digital gör med pairing osv. Om det fortfarande fungerar med CA-modul och man kan titta i datorn på HD kanalerna så kanske jag skaffar ett sådant och dumpar mitt quad-tuner kort.

Pboxer
2013-10-31, 16:42
prelatur och dennisolof tack för snabba svar.

Är sugen att testa med DVB-T2 kort med MediaPortal, har kört MP i sex år ed mycket trixande etc - men familjen har vant sig och vill inte byta ut funktionaliteten mot något annat.
Hur som helst då är nästa fråga vilket DVB-T2 kort man borde pröva?
Har sett AnySee och TBS5880 men även Blackgold (via MP forum) - är det någon om har något att säga om de valen?

Jag är ju van med ett stabilt system med FireDTV (FireWire med CI) och ett philips SAA7134 (PCI utan CI) som fungerar i stort sett klockrent.

Sedan införskaffa ett SmartWI alt. Clone+.
Så vad rekommenderar ni när det gäller SmartWI kontra Clone+?

Tanken är att ha kvar mina befintliga kort och bara ha ett extra kort för DVB-T2.

Tack på förhand.

DennisOlof
2013-10-31, 19:16
Verkar som det ska fungera.

http://www.tbsdtv.com/forum/viewtopic.php?f=82&t=8123

Mer än så vet jag inte.

bema
2013-10-31, 22:35
Om jag fattat saken rätt så kommer det en TBS5881 så småningom, inte med CI+ men kanske ändå lite "nyare". Funderar på att i så fall skaffa en och testa...

DennisOlof
2013-11-01, 10:00
Tja, jag köpte inte ett TBS6991 med dubbla CI-slots (finns med en slot också), pga det är för DVB-S2 men det stödjer inte CI+ och jag vet inte om det skulle fungera med HDTV kanalerna och Canal Digitals CA-modul. Annars hade det varit intressant såklart då jag kunnat titta på allt i datorn istället för med box.

Å andra sidan är ju en box inte så dyrt och fungerar garanterat alltid, så tillslut vart det en tbs6985 quad tuner, men återstår att se vad som händer. Det är ju oklart hur det kommer fungera med boxer, canal digital osv vad gäller HDTV kanalerna så jag avvaktar lite än så länge i alla fall. Än så länge ska det funka med kortläsare men det kanske är säkrare med CA modul och CI-slot på kortet. Kanske byter om så är fallet för betalkanaler i datorn vore ju fint.

Det hade ju varit bra om det fanns kort med CI-slot och som hade CI+ stöd, där man då kopplar kortet till CA-modulen osv. Jag vet inte hur boxer fungerar riktigt men det kan ju bli så att DVB-T är det enda som kommer vara befriat i framtiden från massa krångliga grejer som man inte kommer runt. Men jag tror nog vi lär se kort för PC med CI+ stöd, kan inte tänka mig att det blir exklusivt för externa boxar osv. Men det är klart, börjar man med någon form av chip pairing i framtiden så är det säkert kört.

Freelock
2013-11-02, 10:45
Test av nedan som fungerar på SD och HD:

- PC Windows7 64bits
- TBSWiever
- TBS5880 USB DVB T/T2/C Tuner (med senaste windows-driver_v1.0.0.5)
- BOXER CI+ modul
- Orginal kort (klarar emm)
- Clone+ (klarar emm)
- Alex1,2 (klarar emm)
- Smartwi (ej emm)

Pboxer
2013-11-03, 13:17
Tackar for informationen Freelock.
Har kollat upp ang. TV-kort och har nu beställt ett DVBSky T980c DVB-T2 med CI plats.
Den ska fungera även med CI stöd i MediaPortal.
När jag ser att den fungerar som den ska så ska jag nog skaffa ett Clone+.

Får se när jag får hem kortet... Jag rapporterar tillbaks hur/om det fungerar när jag testat.

jocke4u
2013-11-17, 16:35
Tack Freelock, låter som TBS5880 kan vara något att satsa på.

Funderar...då jag har 2 DVB-T kort idag med softcam (via AD-Tekniks smart reader), skulle det funka med Clone+ dvs att man sätter Boxerkortet med Clone+ i TBS5880 och har ett klientkort i AD-teknikläsaren.

Hade ju varit fint om man kunde investera i en TBS5880 men att kunna använda de existerande för SD-kanaler.

@Pboxer
Vad är anledningen till att du väljer DVBSky T980c istället för TBS5880? Några kända problem med MediaPortal?

Freelock
2013-11-17, 18:20
Ja det funkar med Clone+ dvs att man sätter
Boxerkortet i clone+ och med Clone+ clientkort i TBS5880 och ett Clone+ Clientkort i AD-teknikläsaren.

Pboxer
2013-11-25, 19:58
Tack Freelock, låter som TBS5880 kan vara något att satsa på.

Funderar...då jag har 2 DVB-T kort idag med softcam (via AD-Tekniks smart reader), skulle det funka med Clone+ dvs att man sätter Boxerkortet med Clone+ i TBS5880 och har ett klientkort i AD-teknikläsaren.

Hade ju varit fint om man kunde investera i en TBS5880 men att kunna använda de existerande för SD-kanaler.

@Pboxer
Vad är anledningen till att du väljer DVBSky T980c istället för TBS5880? Några kända problem med MediaPortal?

@Jocke4u
Det var lite impuls känsla... Fick för mig att den var stödd fullt ut i MediaPortal (vilket den tyvärr inte är - dvs CI-interfacet..), och dessutom är jag allergisk mot USB baserade kort. Känns som att USB är att be om problem med bandbredd etc. Om jag kan välja så väljer jag gärna bort USB.

Hur som helst, jag har fått mitt DVBSky T980c nu, och det fungerar klanderfritt när det gäller SVT HD och alla andra SD kanaler, men fungerar icke med mitt MPEG4 CI modul och mitt programkort (version 3) för kodade HD kanaler. Jag har Boxer Mix så det "borde" fungera. Det fungerar att avkoda alla icke HD kanaler dock.

I och med jag läst om både programkort version 4 och CI+ moduler som krävs för kodade HD-kanaler, så tog jag en rövare och ringde och pratade med Boxer.
Enligt dem ska det fungera med program kort version 3.0 men man måste ha en CI+ modul.

Jag har nu beställt ett sådant så får vi se om det hoppar igång. Sedan är nästa steg i så fall Clone+ så att jag kan använda min gamla DVB-T fireDTV för vanliga kanaler. Alternativt så kör jag ett slavkort i min Phoenix läsare med Oscam.

För att fortsätta använda Mediaportal Tv-server så får jag väl kolla in Dvblink för att få stödet in i MP.

Prelatur
2013-11-26, 01:09
Har programkort version 4 och det fungerar att avkoda HD kanaler med all MPEG4 CA moduler som jag har:
CI MPEG4 Neotion
CI+ MPEG4 Neotion
CI+ MPEG4 Smith

Detta gäller min MB9.
I HTPC där jag förnärvarnade har Hauppuage lösa CI läsare fungerar bara Smith CA modulen.

Pboxer
2013-11-26, 20:38
Okej, då är frågan om version 3 av programkortet kräver CI+ MPEG4 ?
Jag får se när jag får hem den.

Tack för svaret Prelatur

Pboxer
2013-11-26, 20:38
Okej, då är frågan om version 3 av programkortet kräver CI+ MPEG4 ?
Jag får se när jag får hem den.

Tack för svaret Prelatur

Pboxer
2013-12-02, 21:31
Okej, har nu fått hem CI+ CAM från Boxer, och kan meddela att det hoppade igång alldeles utmärkt med mitt version 3.0 kort.
Så nu är nästa steg att testa DVBlink så att jag kan få fullt stöd i MP för kodade HD kanaler..

joxen
2013-12-03, 08:53
Vad skall du med dvblink till ? om du skall köra mp ?

Pboxer
2013-12-03, 21:27
Vad skall du med dvblink till ? om du skall köra mp ?

MP har inte fullt CI-stöd för DVBsky ännu.. Det kommer att stödjas i TVE 3.5 men inte nuvarande TV-server.

I dagsläget fungerar det i MP om man "stoppar" kanalen sedan startar en ny kanal, då verkar DVBSky drivisen hantera det.
När man byter kanal som vanligt så får man ett fel - "hittar inte kanalen" - enligt utvecklaren till MP TV server (mm35...) så är det för att det görs en "pause"
av kortet när man byter kanal, och därför behövs det kod för att aktivera CI.

DVBlink har ju stöd för DVBSKy T980c CI, och den kan användas som ip-tv kort inne i MP TV-server, det är det jag tänkte jag skulle använda. Får se hur mycket overhead det är - dvs hur långa kanalbyten blir.

joxen
2013-12-04, 08:47
Ok fattar ...men har inte mm35 en test ver som funkar som du kan testa ? han brukar inte vara omöjlig om han har tid ..

jocke4u
2013-12-04, 15:30
Hade en chatt med Boxer idag om att uppgradera till version 4 på kortet då jag hade tolkat att det skulle krävas....men så verkar det inte vara (OBS: Jag har ännu inte testat som jag skriver :-) )

Jag: Tydligen så har jag missat en detalj...det är inte kortet som är trasigt utan det är HD-kanaler som inte funkar
Jag: Kortet jag har haft i runt 10 år är av versionen 2.0 och som jag tolkar informationen på Boxer's hemsida så krävs nyare kort (version 4)
Boxer: Det krävs endast om ni har en Ondemand-box, dock inte för HD-kanalerna.
Jag: Följde felsökningsguide'n och där står det "För att se HD-kanalerna behöver du den senaste versionen utav våra programkort."
Boxer: Det stämmer inte. Har ni möjlighet att länka det så ska jag skicka upp det till de som har hand om hemsidan.
Jag: Ok, skall se om jag kan det utan att bryta chatten
Boxer: Vi gjorde en uppdatering av krypteringen på alla kort, så att samtliga kort klarar av HD-kanalerna.
Jag: http://www.boxer.se/kundservice/teknik-och-felsokning/tv-via-antenn/testa-om-du-kan-ta-emot-HDTV/for-boxerkunder/kanalsokning/kan-du-se-bbc/kan-du-se-bbc1/du-kan-se-mpeg-41/?inDialog=true
Boxer: Tack! Ska föra det vidare då det endast är för OnDemad-tjänsten som ett nytt kort behövs.
Jag: Ok, så du menar att det skall fungera med alla krypterade HD-kanaler med version 2.0 av kortet? när man använder CI+
Boxer: Så länge mottagaren kan ta in HD-kanaler (Se om ni får in SVT1HD på kanalplats 61) och att ni använder en CI+ modul.

Pboxer
2013-12-04, 15:49
Ok fattar ...men har inte mm35 en test ver som funkar som du kan testa ? han brukar inte vara omöjlig om han har tid ..

Njaaee, inte direkt tyvärr. Se denna länk tex: [URL="http://forum.team-mediaportal.com/threads/dvbsky-t980c-ci-changing-channel-directly-problem.119538/#post-1006716"[/URL]
det verkar som de inte vill göra något - eftersom den stöds i TVE 3.5

bema
2013-12-04, 21:45
Jag har också ett v2 kort som är sådär 10 år. HD kanalerna funkar utmärkt med kortet i en CI+ modul...

jocke4u
2013-12-13, 18:17
Skaffade en Cardcaster hos http://www.satpro.se/ som de rekommenderade utan tvekan. CI+ modulerna kom igår så nu är det bara 2 st TBS5880 som är på väg == julledigheten är fixad :)

jocke4u
2013-12-29, 12:13
Hej,

Har nu labbat en del med TBS5880 (driver 1.0.0.5) och Cardcastern.

Jag kan visa samtliga okrypterade SD+HD kanaler och krypterade SD men inte krypterade HD.
Försöker jag kolla på en krypterad HD så får jag "No Video/Audio detected" i MediaPortal och om jag sedan kollar på en kanal som funkar så får jag upp ett meddelande från Boxer med ID: 391 001 eller 391 004.
Boxerkortet är v2.0 som sagt tidigare och och enligt ovan skall det funka efter att det har fått uppdateringen. Jag har ju haft boxerkortet i en smartcard reader och kört softCAM tidigare och kanske har det inte fått uppdateringen?!
MediaPortal ger ju upp efter en tid och kanske måste det ligga på en krypterad HD kanal för att få den. Provade även att köra med boxerkortet direkt i TBS5880 för att eliminera en felkälla men samma resultat.

- Finns det något bra verktyg som jag kan använda för att tvinga att den försöker tune'a in?
- Några andra tips?

jocke4u
2013-12-30, 17:05
Enligt en tidigare chatt med Boxer så var det så tidigare men att idag skall det funka med v2.0.
Har nu i morse tune'at in AnimalPlanet under 1-2 timmar utan att det släppte (med MPEG4 och CI Neotion). Ringde precis Boxer kundtjänst och de tryckte iväg koder och efter lite "hopp å lek" med ström-avstängning och CI-eject så hoppade MPEG4 kanalerna igång http://www.minhembio.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.png http://www.minhembio.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.png

Tack för det Boxer!

Nu testade jag med TBS5880 och CI+ SMiT, Cardcaster och TBSViewer och MPEG4 och HD (t.ex. TV3 HD) funkar http://www.minhembio.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.png

Tjohoo http://www.minhembio.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.png

Nu återstår det att se om TBS boxarna+drivers och MediaPortal patcharna visar sig stabila....tune in

bema
2014-02-12, 21:27
Fick precis två splirrans nya TBS5881 och kan verifiera att de funkar utmärkt med CI+ cam och ett boxerkort v2 för HD kanalerna :D. Kör MuMuDVB som har support för CAM. Eftersom tvh saknar stöd för det så skall jag köra mumudvb i unicast mode och nyare tvh har stöd för http input. Dock så vet jag inte hur muxbyten skall ske då mumudvb verkar bara supporta en mux i taget. Eftersom jag köpte 2 enheter så lägger jag dem på de två DVB-T2 muxarna.....

Testade 2 HD kanaler (TV3HD/TV4HD) från samma mux och det funkade att streama utan problem...:p

Edit:
Har problem med Kanal 5 HD !? Nån som får den att funka ? eller är det mumudvb som strular ?

bema
2014-03-09, 14:11
Svar på min fråga. Boxers officella modul klarar bara att avkoda 2 kanaler samtidigt (på en mux). mumudvb försöker avkoda alla kanaler men det blir bara två i slutändan. Detta trots att jag kör unicast och egentligen bara behöver "en" kanal åt gången. I mitt fall tar den TV3/TV4 först och kanal 5 blir inte avkodad... Så antingen trixa med mumudvb eller skaffa en cam som klara >2 kanaler samtidigt....

Hoppsan_84
2014-04-25, 20:04
Enligt en tidigare chatt med Boxer så var det så tidigare men att idag skall det funka med v2.0.
Har nu i morse tune'at in AnimalPlanet under 1-2 timmar utan att det släppte (med MPEG4 och CI Neotion). Ringde precis Boxer kundtjänst och de tryckte iväg koder och efter lite "hopp å lek" med ström-avstängning och CI-eject så hoppade MPEG4 kanalerna igång http://www.minhembio.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.png http://www.minhembio.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.png

Tack för det Boxer!

Nu testade jag med TBS5880 och CI+ SMiT, Cardcaster och TBSViewer och MPEG4 och HD (t.ex. TV3 HD) funkar http://www.minhembio.com/forum/public/style_emoticons/default/biggrin.png

Tjohoo http://www.minhembio.com/forum/public/style_emoticons/default/smile.png

Nu återstår det att se om TBS boxarna+drivers och MediaPortal patcharna visar sig stabila....tune in


Hur stabilt är det?
Har ett TBS5881 som matas med clone+ på vdr men jag tycker inte jag får någon stabilitet alls.

jocke4u
2014-04-25, 20:57
Hur stabilt är det?
Har ett TBS5881 som matas med clone+ på vdr men jag tycker inte jag får någon stabilitet alls.

Sådär faktiskt!
Jag kör Argus TV server tillsammans med MediaPortal och startar om MCE CI Tool varje natt och det har förbättrat stabiliteten avsevärt.
Har postat till TBS utan något som helst svar:
http://www.tbsdtv.com/forum/viewtopic.php?f=87&t=8812
http://www.tbsdtv.com/forum/viewtopic.php?f=82&t=8842
Men det funkar mestadels bra fast designen är nog inte gjord för en serverbaserat lösning som jag har

Hoppsan_84
2014-04-25, 21:38
Liknar mitt bekymmer. Jag får starta om CAM lite då och då. Blir ingen skillnad att låta servern "titta" på en kanal hela tiden.
Kom nya drivrutiner till kortet i dag och några uppdateringar till vdr. Får se om det gör någon skillnad.

Har du provat utan cardcaster?

jocke4u
2014-04-26, 09:33
Har du provat utan cardcaster?
Nej, i alla fall inte någon längre stund. Jag har två TBS5880 och bara ett boxer-kort så får isåfall disabla en låda. Har nu haft kortet i TV'n för att se till att det är riktigt uppdaterat.
Det är lite meckigt med sådana här setuper men tycker att värdet är stort så väljer att ta problemen som dom kommer. Har också lärt mig (den hårda vägen) att man rör inget som funkar och uppgradera mer sällan (och gör det vid tidpunkter som tillåter strul)....kan vara en utmaning för en tekniker :)

Hoppsan_84
2014-04-26, 16:24
Har du också krävande "kunder" hemma? :)

tomas123
2014-08-27, 13:25
Test av nedan som fungerar på SD och HD:

- PC Windows7 64bits
- TBSWiever
- TBS5880 USB DVB T/T2/C Tuner (med senaste windows-driver_v1.0.0.5)
- BOXER CI+ modul
- Orginal kort (klarar emm)
- Clone+ (klarar emm)
- Alex1,2 (klarar emm)
- Smartwi (ej emm)

Freelock, var har du CA-läsaren? Har du testat med annan mjukvara än TBSWiever?