handdator

Visa fullständig version : Mydalle.com/dm800.eu



stevex
2013-11-02, 13:41
Hej,

som jag har fattat det så är ovanstående samma "företag".

Nåväl, är det någon som lyckats få någon som helst respons från dem denna vecka?
Jag köpte och betalade via PayPal en DM800SE i tisdags. Pengarna drogs från PayPal men jag har inte fått
någon orderbekräftelse, vilket jag fick i våras när jag handlade.

Kan nu inte längre logga in på dm800.eu och när jag begär nytt lösenord så kommer det inget mail.
Provat att använda deras kontaktformulär på både mydalle.com och dm800.eu samt mailat till alla kontaktadresser
jag hittat på de båda sidorna. Inget svar öht... Har givetvis säkerställt att min mail fungerar som den ska via test från allehanda mail-ping-tjänster.

Så, vad tror ni - är jag lurad eller firar de Halloween så hårt att all verksamhet ligger nere?

Troligtvis kan jag anmäla dem hos Paypal och få tillbaka pengarna, men då brukar man behöva vänta några veckor.

lus
2013-11-02, 15:04
Gå direkt till Mydalle.com och meila till dom om att du har blivit av med dina pengar! För att du beställde genom /800eu. Har själv råkat ut för detta en gång, och det löste sig. 800eu är bluff!

stevex
2013-11-02, 17:26
Mmm, fast tittar jag på PayPal-betalningen så går den ju till shop@mydalle.com och att "Merchant" är DALLE TECHNOLOGY CO LIMITED. Jag har ju som sagt mailat @mydalle.com också.

Avvaktar till måndag/tisdag sen så får jag klaga via PayPal. Min erfarenhet är att det sätter fart på de flesta alternativt att pengarna kommer tillbaka då PayPal identifierar det som en scam.

lus
2013-11-02, 22:18
Ja pengarna går till Mydalle, men eftersom du beställde via 800eu så får du ingen bekräftelse! Men var lugn du kommer inte att bli blåst. Det finns info om deras verksamhhet här på forumet. Sök!

Ibrahim
2013-11-02, 23:06
Du ska inte oroa dig de är ärliga....om du har skype add tikenike och prata med honom han brukar svara så fort han är online ofta på skype.

jajko
2013-11-03, 06:46
http://www.comhit.net/showthread.php/25686-N%C3%A5n-som-handlat-fr%C3%A5n-http-dm800-eu