handdator

Visa fullständig version : Tid för kanalväxling



frasse
2013-11-04, 23:40
Ni som kör med tv-kort, hur lång tid tar en kanalväxling för er?
Funderar på att testa att köra med tv-kort igen men sist jag labbade med det tog kanalbytena alldeles för lång tid. Är det någon som lyckats få ner tiderna så att de liknar dom man har på tex en Dreambox?

rolrn
2013-11-05, 06:37
Hur snabb är en dreambox?
Min HTPC med Media Portal byter på 1 sekund kanske?

matkoh
2013-11-05, 07:17
Hmmmm.

Bilden kommer omg. Går ej att klocka tiden., tippar på 0.1 sekund.

wikings1
2013-11-05, 07:24
Snabbare än min dm 800se

From my daycruiser

rolrn
2013-11-05, 09:17
Hmmmm.

Bilden kommer omg. Går ej att klocka tiden., tippar på 0.1 sekund.

Även på en kodad kanal?
Du har ju minst 200ms på kortservern, så ett kanalbyte på 0,1 sekund (100ms) är ju kanske lite väl kaxigt? :-)

frasse
2013-11-05, 10:55
Hur snabb är en dreambox?
Min HTPC med Media Portal byter på 1 sekund kanske?
Frågan var inte så bra ställd ser jag nu. På dreamboxen känns det som matkoh säger inte som att det tar någon tid alls extra förutom att hämta ecm.
Finns det någon möjlighet att få ihop ett system med Usb tuners, tv'n i xbmc och windows (behöver silverlight) som klarar kanalväxlingar på mindre än 1s?

rolrn
2013-11-05, 12:08
Om du kör Media Portal med klient och server på samma burk, samt att om du kör TSReader istället för RTPS-strömmar så ja.
Duger det med 1 sekund så räcker det med Media Portal 'out of the box'.

frasse
2013-11-05, 13:13
Om du kör Media Portal med klient och server på samma burk, samt att om du kör TSReader istället för RTPS-strömmar så ja.
Duger det med 1 sekund så räcker det med Media Portal 'out of the box'.
Kul att höra att det kan finnas hopp. Har tidigare försökt med ett TBS 6991 men det var tyvärr både instabilt och ganska långsamt.
Någon som har tips på bra Usb-tuners, eller om det är något märke som man ska hålla sig undan från? Är det någon som testat en sån här förresten http://www.buydvb.net/tv-streaming-box-c-27/moi-dvbs2-streaming-box-p-88.html ?

_com_bort_
2013-11-05, 23:06
Om du kör Media Portal med klient och server på samma burk, samt att om du kör TSReader istället för RTPS-strömmar så ja.
Duger det med 1 sekund så räcker det med Media Portal 'out of the box'.
@rolrn
Vart ändrar du den inställningen i mediaportal TSReader/RTPS-strömmar?
Vad har du för tv-kort?

MVH

joxen
2013-11-06, 12:28
@_com_bort_

http://forum.team-mediaportal.com/threads/tvplugin-avoiding-rtsp-in-multiseat-mode-test-plz.36735/

MyB5
2013-11-06, 12:51
Ni som kör med tv-kort, hur lång tid tar en kanalväxling för er?
Funderar på att testa att köra med tv-kort igen men sist jag labbade med det tog kanalbytena alldeles för lång tid. Är det någon som lyckats få ner tiderna så att de liknar dom man har på tex en Dreambox?

Vilken Dreambox? Min gamla DM500 är mycket snabbare än DM800 och Vu+Duo'n (enigma2). Och då kör jag ändå Homeplugs till server,n 2 rum bort.....