handdator

Visa fullständig version : Mgcamd till Vu+ Solo2



mickeez
2013-11-09, 10:53
Hej alla glada...

Fick hem en Vu+ Solo2 igår, jag har varit sugen på att testa en sån. Kör ju annars en DM800SE och är väl inte direkt missnöjd men det är ju skoj att testa nya saker...

Började med att smaska i en flong ny 750GB disk så man kan spela in lite :)

Har testat att köra in black holes nyaste image 2.0.7, fick byta ut satellites.xml mot en nygjord för att få med allt, testade de fria kanalerna som t.ex Mooz dance hd och allt fungerar som det ska.

Det lilla jag sett hittills så känns det som den här boxen totalt krossar en 800SE måste jag säga...

Hursomhelst, nån som har tips på var hämta .ipk för mgcamd? nyaste till blackhole är det 1.38 eller är det andra versioner till vu+?

Jag vet inte om jag har rätt men jag tror att t.ex mgcamd versionen är knuten till vilken image och inte t.ex om det är en dreambox eller vu+ men ni som vet får gärna rätta mig.

Vore fint om man kan pillra igång den helt till kvällspilsnern :)

Jag vet inte men det kanske finns roligare image till den t.ex openpli, jag har inte testat den så jag vet inte....

armageddon66
2013-11-09, 11:08
Grattis till en grym box! Här: http://www.dreamboxtool.com/MGcamd/mgcamd-v1-38.html

Roligare Image, nja jag är nog mest nöjd med BH.

mickeez
2013-11-09, 11:56
Tack, men jag hoppas nån kan länka till en som är en färdig .ipk install. Jag har testat tidigare att lägga till filerna manuellt men fast jag lagt allt rätt med korrekta rättigheter så har det strulat, både att cammen att dyka upp i cam menyn och även att den autostartar. kort o gott ett jädrans meck så det vore fint om nån kan länka till en 1.38 som är .ipk :)

tobbe54
2013-11-09, 12:00
Hursomhelst, nån som har tips på var hämta .ipk för mgcamd? nyaste till blackhole är det 1.38 eller är det andra versioner till vu+?

Jag vet inte om jag har rätt men jag tror att t.ex mgcamd versionen är knuten till vilken image och inte t.ex om det är en dreambox eller vu+ men ni som vet får gärna rätta mig.

Jag vet inte men det kanske finns roligare image till den t.ex openpli, jag har inte testat den så jag vet inte....

Har nyss installerat en Vu+Solo2 med OpenPli 4.0, och det ser mycket bra ut. (Har inte testat BH)
Men i Openpli finns Mgcamd att ladda ner som plugin så det är ju enkelt.
(Finns också CCcam, men det har jag inte testat)

juppe
2013-11-09, 13:50
Kolla denna länk, kan kanske hjälpa dig, den beskriver även hur man byter image, vilket du kanske inte behövwr, emn längre ner står det hur man fixar MgCamd.
http://www.engren.se/2013/07/13/vu-with-black-hole-v2-image-and-mgcamd-made-easy/

mickeez
2013-11-09, 18:12
Har nyss installerat en Vu+Solo2 med OpenPli 4.0, och det ser mycket bra ut. (Har inte testat BH)
Men i Openpli finns Mgcamd att ladda ner som plugin så det är ju enkelt.
(Finns också CCcam, men det har jag inte testat)

Fick igång newcamd i BH och jag tycker den är trevlig men det vore skoj att testa open pli också, nån som vet nåt bra ställe att hitta openpli?

concast
2013-11-09, 18:14
Openpli.org


Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

steffo1234
2013-11-10, 12:38
Jag hämtade TSpanel och installerade MGCamd1.38 från den.
Funkade perfekt.

kejjse
2013-11-11, 20:52
Använd Openatv bästa imagen till både Solo2 och dm 800hd se. Camd installeras direkt i Openatv + mycket mer

tobbe54
2013-11-16, 10:02
Använd Openatv bästa imagen till både Solo2 och dm 800hd se. Camd installeras direkt i Openatv + mycket mer
Har en 800HD se klon Sim 2.1, funkar Openatv till den?
Eller ska man ha nån spec boatloader och/eller patchad image till kloner?