handdator

Visa fullständig version : Erfarenheter mixeshop reklamation ? ;/



Freddev
2013-11-21, 20:25
Hade lite otur verkar det som och fick lite problem med en av mina DM800SE

Dels vägrade den boota när jag anslöt ström till den så började ju plocka isär för att se om något var löst.. tids nog så bootade den helt plötsligt..

Nåja installerade allt, sen skulle jag boota den igen samma visa.. efter några omstarter så brukar den komma igång och allt verkar fungera då men mottagningen verkar vara mycket sämre än den andra boxen..

Sen kunde man se att vissa komponenter satt snett på tunern jämfört med den andra.. suck.. min gissning är att det är något galet med tunern.

Nåja har slängt iväg ett mail till dom.

Fråga.. går det beställa enbart en tuner nånstans? kanske kan vara värt än att böka på med dessa så mycket.

Freddev
2013-11-23, 23:24
Ta ur tunern å se om den bootar vid varje försök?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk

Var när jag tog ut tunern den bootade första gången iaf.. Nåja den rullar nu iaf.. den funkar ju så länge det inte blir strömavbrott så den kommer ur stand-by :-P

SnaBel@
2013-11-24, 06:37
Det tar en jävla tid att få tillbaks den. Verkar som om dom drar ut på det, dom frågar om man ska beställa mer så dom kan skicka med boxen då du får betala frakten så slipper dom.

Ibrahim
2013-11-24, 09:42
Deras garanti service är bara skit man blir 10 år äldre tills de skickar boxen igen.

tobbe54
2013-11-24, 13:31
Det tar en jävla tid att få tillbaks den. Verkar som om dom drar ut på det, dom frågar om man ska beställa mer så dom kan skicka med boxen då du får betala frakten så slipper dom.
Ja, detta är typiskt dem.
Har haft en felleverans och en fläkt som börjat yla på en knappt ett år gammal 500HD,
Felleveransen (de hade missat en av tre boxar) fick man tjata på dem och tillslut kom den.
Fläkten skulle de först inte skicka men jag tjatatde och tillslut kom det 2st!
Det var två olika som jag hade kontakt med och tydligen visste inte om varann, men det är ju bra med en i reserv!