handdator

Visa fullständig version : Viasat H.D



Flaxx
2014-01-03, 10:49
Snackas på nätet om Oscam ver som klara visat h.d utan key från box.

Den emulera fram den på något sätt..
Någon som hört något om detta ?

matkoh
2014-01-03, 12:09
Hmmmm.

Länk ??

Kammaflaje
2014-01-03, 15:01
Det är bullshit men det går att få viasat hd och det är att du har ett gammalt kort och har en gammal mottagare som du strippar ner mjukvaran i och läser av hårdvarukoden på. Detta skriver du in i config filen i oscam sen ser du till att kortet är pairat till den boxen klart. Funkar bara tilll en box. Ssen finns det riktigt gamla kort och du menar jag pissgamla kort där pairing inte funkar på som du kan titta på.

Men en oscam utan hwkey är bullshit

Flaxx
2014-01-03, 16:05
Man får tro vad man vill,men viasat h.d börja ploppa upp både här och där :)

atomized
2014-01-03, 16:33
Man får tro vad man vill,men viasat h.d börja ploppa upp både här och där :)

Precis som de här meningslösa trådarna om Viasat HD som ploppar upp på forumet med jämna mellanrum utan att leda fram till något... ;)

Runnerey
2014-01-03, 17:04
Ingenting är omöjligt, det krävs bara tillräckligt mycket kunskap och intresse.
Jag läste någonstans att det i Viasats digitalboxar finns ett chip som genererar nya nycklar för parning av HD-kanaler varje timme, ungefär som en bankdosa fungerar.
Det som du Flaxx kanske har hört talas om är att någon smart person lyckats emulera ett sånt här chip i oscam mjukvaran?
Jag tror som ovanstående talare att det är bullshit, men man kan ju alltid hoppas! :)

gillette
2014-01-03, 18:01
Det är bullshit. Tills motsatsen är bevisad.


Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

deas
2014-01-03, 18:38
Viasat hd utan nycklar fungerar inte. Du måste ha hwkey och ekpair annars kan mjukvaran inte dekryptera det som behövs.

_com_bort_
2014-01-04, 01:31
OM du lyckas få ur hwkey och ekpair ur en viasat HD-box så kommer det fungera till så många andra boxar som du vill......det är inte begränsat till EN box.


Det är bullshit men det går att få viasat hd och det är att du har ett gammalt kort och har en gammal mottagare som du strippar ner mjukvaran i och läser av hårdvarukoden på. Detta skriver du in i config filen i oscam sen ser du till att kortet är pairat till den boxen klart. Funkar bara tilll en box. Ssen finns det riktigt gamla kort och du menar jag pissgamla kort där pairing inte funkar på som du kan titta på.

Men en oscam utan hwkey är bullshit

Kammaflaje
2014-01-04, 02:05
OM du lyckas få ur hwkey och ekpair ur en viasat HD-box så kommer det fungera till så många andra boxar som du vill......det är inte begränsat till EN box.

Jasså det viste jag inte om viste bara att det gick att få ur en gammal box innan och använda nycklen på en box inte flera. Om jag inte mins fel så var det en samsung box det handlade om.

deas
2014-01-04, 12:19
Har du ekpair och hwkey så kan du använda kortet med t.ex newcs och dela alla kanaler precis som vanligt, även hd kanalerna.

mickeez
2014-01-04, 14:49
.............

_com_bort_
2014-01-04, 15:24
Tror du att de payservers som finns till ViasatHD registrerar en massa boxar hos viasat?

Det tror inte jag.

Se även vad Deas skrev ovanför din fråga.

MVH


Kammaflaje, vad menar du? Oscam stöder mig veterligen inte overcrypt (Hwkey och Ekpair).

Förklara gärna lite vad du menar?




Vad har du för stöd för att det är så?

Du menar alltså att operatören inte har nån som helst koll i sina databaser så man kan registrera samma box på flera kort samtidigt. Är det så du menar??

mickeez
2014-01-04, 21:30
...............

Volvo3
2014-01-05, 09:48
Officiella OSCam stödjer inte 090F pairing. 093E fungerar helt annorlunda, möjligen olösbart.
Dock finns ju all information för att få igång det i OSCam tillgängligt, man behöver inte ens nycklar för att verifiera detta om man tänker efter lite.

Självklart är måste boxarna registreras av viasat, du kan ju inte teckna abonnemang utan godkänd box (HD eller icke spelar ingen roll).

hwkey kan aldrig ändras medans ekpair kan uppdateras via EMM då den sparas i eeprom(krypterad).

gillette
2014-01-05, 12:48
Jag tänker klargöra lite saker eftersom att de flesta här i tråden bara sitter och gissar.

1. HW/EK är bundna till boxen och ändras inte av att byta SC.
2. 1.65/1.67 av newcs fungerar med 090f och pairing
3. Kortet måste vara knutet till en godkänd HDbox för att det ska fungera
4. Att mha uart dumpa minnet och leta nycklar är tilltäppt av via i de senare mjukvarorna
5. Oscam har inte och kommer aldrig få officiellt stöd för pairingen
6. 093e är redan knäckt men kommer med stor sannolikhet inte att göras publikt. http://www.comhit.net/showthread.php/27726-Problem-med-Viasat-HD-kanaler?p=187643&viewfull=1#post187643 Att döma av vad razorx publicerade för ca 2år sedan verkar det fungera, användaren har sedan dess försvunnit från forumet.

_com_bort_
2014-01-05, 13:22
Det jag menade med att registrera boxar hos operatören var att man inte behöver registrera mer än EN box(den som man plockar ur ek och hw ur) för att det ska fungera till dom övriga boxarna.
Detta kanske inte gäller för 093E men iaf för 090F om jag förstått det hela korrekt :)

MVH

mickeez
2014-01-05, 13:57
..........

Jicarala
2014-01-05, 14:28
3. Kortet måste vara knutet till en godkänd HDbox för att det ska fungera

Ja, och det är ju från den knutna boxen som hwkey och ekpair "extraheras". När det är gjort och konfigurerats i servern behöver ingen annan box knytas mot kortet - då kan alla boxar där hemma ansluta mot servern som "vanligt" med softcam. Jag tror det är detta det missuppfattats om tidigare i tråden.


6. 093e är redan knäckt men kommer med stor sannolikhet inte att göras publikt. http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post187643 Att döma av vad razorx publicerade för ca 2år sedan verkar det fungera, användaren har sedan dess försvunnit från forumet.

Hans screen visade ju dock på NewCS, så är väl mer troligt att han använde sig av 090f, NewCS har ju inte ens stöd för det nyare kortet.

gillette
2014-01-05, 14:29
Kolla caid på kortet.


Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

Jicarala
2014-01-05, 14:33
Kolla caid på kortet.


Sent from my iPhone using Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)

Hoppsan svejsan

Volvo3
2014-01-05, 16:19
Kolla caid på kortet.

Nu är det ju så att newcs inte ens klarar av 093e som icke är HD så den biten lär vara fejk.

Runnerey
2014-01-05, 16:44
Efter en snabb google-sökning hittade jag en bit kod för Oscam som ger stöd för ekpair/hwkey om man kompilerar oscams källkod med detta inlagt i "videoguard reader".

void VG_ReorderAndDecrypt(unsigned char *p,unsigned char *key)
{
unsigned char tmp[16];
AES_KEY akey;

xcCamCryptVG_Reorder16A(tmp, key);
AES_set_decrypt_key(tmp, 128, &akey);

xcCamCryptVG_Reorder16A(tmp, p);
AES_decrypt(tmp, tmp, &akey);
xcCamCryptVG_Reorder16A(p, tmp);
}

void VG_Overcrypt(char *a1, char *a2, char *a3)
{
char tmp[16];

memcpy(tmp,a2,16);
VG_ReorderAndDecrypt(tmp,a1);
VG_ReorderAndDecrypt(a3,tmp);
}
a1-ekpair
a2- hwkey
a3- cw

Vill förtydliga att jag inte har något att göra med koden, hittade den som sagt efter en googling.
Exempel på källor:
http://www.streamboard.tv/oscam/ticket/2125
http://linuxsat-support.com/showthread.php?t=32769&page=2

deas
2014-01-05, 17:39
Varför påstår du detta så bestämt? Sitter du med och utvecklar OSCam?

Eller har du kontakt med utvecklarna, Vad är anledningen till att oscam aldrig ska få stöd för detta?

Skulle viasat bli mer förbannande än nån annan operatör, de implementeras ju stöd hela tiden för diverse kort.

Vi är säkert många här som gärna vill veta vad du baserar det påståendet på...

Anledningen till att newcs slutade utvecklas var just för dom släppte publikt stöd för hwkey/ekpair. Detta fick NDS att se totalt rött och satte stop för utvecklingen med hot om stämningar etc. Så därför kommer oscam aldrig officiellt ha något stöd för hwey/ekpair.

mickeez
2014-01-05, 17:53
..........

jajko
2014-01-05, 20:44
Anledningen till att newcs slutade utvecklas var just för dom släppte publikt stöd för hwkey/ekpair. Detta fick NDS att se totalt rött och satte stop för utvecklingen med hot om stämningar etc. Så därför kommer oscam aldrig officiellt ha något stöd för hwey/ekpair.

källa/källor på ditt osannolika påstående, tack!

mickeez
2014-01-05, 21:24
..........

deas
2014-01-05, 22:28
källa/källor på ditt osannolika påstående, tack!

Stod lite överallt på nätet när newcs helt plötsligt försvann bara. Vill minnas att det var en f.d medlem som gick ut med det. Teamet bakom newcs delades upp rätt mycket eftersom många var emot att det skulle släppas version med det stödet. Så många utvecklare hoppade av och jag tror det var så oscam kom till. Men visst jag kan ha fel, men så sägs det iaf.

Plow
2014-01-05, 22:38
a1-a3 är väl inputs till funktionen? Om man ska byta ut dem så borde man kunna radera den funktionen och bara använda de som kommer sedan. Men är väl bättre att de läses från någon fil istället

Rolsten
2014-01-05, 23:37
Osannolika påstående? Har ni sovit under en sten eller vet ni inte vilka ni har att göra med?
Jag kan inte turerna kring newcs men vad Deas än säger så är det förmodligen en grov underdrift.
Är det någon pairing man ska hålla sig borta från så är det väl Via$ats.

_com_bort_
2014-01-06, 00:51
Det verkar iaf som att razorx var aktiv med sitt gamla namn på forumet nästan ett år efter att han publicerade bilden från hans newcs med 093e:
http://www.comhit.net/showthread.php/32262-Ang-Textning/page2?highlight=razorx


Jag tänker klargöra lite saker eftersom att de flesta här i tråden bara sitter och gissar.

1. HW/EK är bundna till boxen och ändras inte av att byta SC.
2. 1.65/1.67 av newcs fungerar med 090f och pairing
3. Kortet måste vara knutet till en godkänd HDbox för att det ska fungera
4. Att mha uart dumpa minnet och leta nycklar är tilltäppt av via i de senare mjukvarorna
5. Oscam har inte och kommer aldrig få officiellt stöd för pairingen
6. 093e är redan knäckt men kommer med stor sannolikhet inte att göras publikt. http://www.comhit.net/showthread.php/27726-Problem-med-Viasat-HD-kanaler?p=187643&viewfull=1#post187643 Att döma av vad razorx publicerade för ca 2år sedan verkar det fungera, användaren har sedan dess försvunnit från forumet.

MrPotatoHead
2014-01-06, 01:58
Osannolika påstående? Har ni sovit under en sten eller vet ni inte vilka ni har att göra med?

Nej precis, väldigt udda ifrågasättande från herrarna. Kvittar ju egentligen att det är just NDS det gäller. Är man intresserad av reverse engineering och följer vad som händer så är detta ingen nyhet, händer liknande saker hela tiden. Som enskild programmerare mot en stort företag är det rätt mycket tid och pengar som riskerar att gå åt om man väljer att ta det till domstol. Även om man tror sig ha rätten på sin sida.

deas
2014-01-06, 19:22
Som sagt det är ju inte bara viasat som använder nds kryptering. Det finns överallt i världen så det är fler personer som jagar folk för att täppa till detta. Hade någon släppt en fullständig lösning på detta och personen hade spårats så hade han kunnat se fram emot dryga böter och även kanske fängelse några månader. Precis som för folk som lägger ut filmer/spel/musik på nätet. Långdragen liknelse kanske, men tyvärr är det så idag. Det är mindre straff för att mörda någon än att dela ut lite filmer på nätet.

NDS jagar för fullt i Sverige, dock genom stop och viasat. Vet detta av egen erfarenhet, och dom vill som alla andra operatörer bevaka sina inkomster och spärra så ingen tittar gratis! Alla vill ha sina pengar.

Så hur ni än vrider och vänder på det så har det att göra med att nds lösningen för parning ligger under kopieringsrättighet hos nds och dom som klöddar med det får vara beredda på att ta smällen för det. Därför är det så att oscam inte har officiellt stöd för det.

_com_bort_
2014-01-06, 20:12
Men.....alla SD-kanaler som kortdelas ligger ju också under någon slags rättighet som tillhör respektive bolag?

Samtidigt förstår jag att bolagen vill skydda sina nya dyra investeringar i säkrare kort och system.

MVH


Som sagt det är ju inte bara viasat som använder nds kryptering. Det finns överallt i världen så det är fler personer som jagar folk för att täppa till detta. Hade någon släppt en fullständig lösning på detta och personen hade spårats så hade han kunnat se fram emot dryga böter och även kanske fängelse några månader. Precis som för folk som lägger ut filmer/spel/musik på nätet. Långdragen liknelse kanske, men tyvärr är det så idag. Det är mindre straff för att mörda någon än att dela ut lite filmer på nätet.

NDS jagar för fullt i Sverige, dock genom stop och viasat. Vet detta av egen erfarenhet, och dom vill som alla andra operatörer bevaka sina inkomster och spärra så ingen tittar gratis! Alla vill ha sina pengar.

Så hur ni än vrider och vänder på det så har det att göra med att nds lösningen för parning ligger under kopieringsrättighet hos nds och dom som klöddar med det får vara beredda på att ta smällen för det. Därför är det så att oscam inte har officiellt stöd för det.

Plow
2014-01-06, 20:41
Skulle man kunna tänka sig att *a1 och *a2 i denna rad "void VG_Overcrypt(char *a1, char *a2, char *a3)" ska bytas ut mot ekpair o hwkey och sen att man petar in det under videoguard reader i sourchen och kompilerar??
Det finns ju duktigt folk här som kan unix, nån som förstår koden och kan pillra in den i sourcen?

Om det nu skulle vara så att den här kod snutten är korrekt ;)

testade att lägga in koden i reader-videoguard1.c och det kompilerade ok. Har dock inte kollat om någon modul kan anropa funktionen...

deas
2014-01-06, 20:53
Dom är ju inte positivt inställda till sharing alls, men dom har väl insett att just den delen är lika bra att släppa så pass. Så inriktar dom sig på det med "tyngre" delarna.

Rolsten
2014-01-06, 21:07
Det finns en klistrad tråd på 8a8** (klonforumet) där det finns utdrag ur en bok som behandlar ämnet.
Vill varken nämna namnet på boken eller klistra in smaskiga stycken.
Någon annan eller admin får bestämma om det är lämpligt. G00gle kommer att dra hit oönskade element som flugor kring skit.

Allt är fakta och ingen dålig mardröm eller roman. Delarna om censur på forum har nog de flesta upplevt med egna ögon.
Som ni vet är den ännu värre idag när man har infört filter i hela England.
Vilken är det nu som äger Spy igen? Kärt barn har många namn och lika många olika bolag.

Storyn från 1997 och soppan med S3CA/Dir3ctTV överträffar väl vilken M15son Imp0ss1ble-film som helst.
Förstår ni ens vilka personer som "M" har rekryterat och vilken makt och kontaktnät dessa i sin tur har?
Läs gärna texten flera gånger för det är nog svårt att ta in för yngre personer.

Därför, lägg ner allt snack om Viafnatt HD. Det finns ingen lösning på pairing. Hela lösningen nu bygger ju på boxar som gick att dumpa.
Man har koll på alla variabler.
Serienummer på både box och kort, AES-nyckel, stängd kod som man själv kontrollerar.
Utan att överdriva så har dessa personer redan en mapp på alla registrerade här inne.

mickeez
2014-01-06, 22:11
..........

Rolsten
2014-01-06, 23:06
@ mickeez

Så att påtala vilka man har att göra med betyder att man jobbar åt dom? Verkar det som att jag gillar och avgudar dessa typer?
Jag skulle vilja påstå att din naivitet är mycket märkligare än att vara mild foliehatt i dessa tider.

Har du läst boken eller texten jag pratar om?
Fortsätt diskutera du. Tycker bara att det börjar bli ett jävla ältande efter så lång tid.

mickeez
2014-01-06, 23:36
Dum diskussion bara

Plow
2014-01-08, 13:07
Är det DUIF som ska vara 019 för att det ska fungera att dumpa minnet på en samsungbox ?