handdator

Visa fullständig version : IPTV på Rapberry Pi



mattheo
2014-01-14, 10:51
Jag har läst i följande tråd om IPTV:
http://www.comhit.net/showthread.php/34188-Titta-nu-p%C3%A5-Viasat-SportHD-och-Viasat-Sport-Fotboll-HD?highlight=iptv

Jag har försökt använda dessa streams i min Raspberry Pi. Atomized, du skrev att du la in alla länkarna i en textfil och döpte om till xxxx.strm
Sen skall man lägga den filen så att XBMC kommer åt den... Jag får inte min XBMC att se filen vare sig jag lägger den tillgänglig i hemnätverket eller lokalt i /home/pi eller /tmp

Måste man ha några rättigheter på filen? Eller är det något annat solklart jag missar?

Jag har inga problem med länkarna i Dreamboxen, datorn eller i-fonen.

(Förutom att jag gärna skulle vilja ha länkarna i nån media-app på telefonen där de ligger samlade i ett bibliotek. Där har jag inte forskat klart efter lämplig app, men tar gärna emot förslag på det också! Jag får till exempel inte VLC for iOS att spela upp strömmarna.))

atomized
2014-01-14, 11:35
Man kan säkert göra på olika sätt men jag skapade en fil för varje kanal. Jag har bifogat dem i en zip-fil.
Sedan lade jag dessa filer i /storage/videos. Jag kör OpenELEC och då är /storage default lagringsutrymme.
Jag minns inte om mappen videos fanns från början eller om jag skapade den.

mattheo
2014-01-14, 12:02
Tror du att det har någon betydelse att jag kör Raspbmc?
Finns det någon fördel med OpenELEC eller är det som vanligt bara tycke och smak som avgör?

atomized
2014-01-14, 13:19
Det borde gå lika bra med RaspBMC. Det enda som skiljer är nog var mediefilerna ligger som default. OpenELEC har /storage som default. Jag tror att RaspBMC har nån mapp i användaren pi:s hembibliotek som default. Jag har kört RaspBMC tidigare men har inte kvar det då jag gått över till OpenELEC på båda mina RPi.

Det är väl ingen direkt fördel med OpenELEC över RaspBMC. Jag tycker båda fungerar ungefär likvärdigt. Jag bytte mest för att prova.

Jönke
2014-01-14, 17:52
Detta kanske annars kan vara något om man vill ha en snygg lösning http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=156218

mattheo
2014-01-14, 19:14
Stort tack för hjälpen atomized! Funkar ju bra som satan!
Jönke, jag kollar ditt tips under kvällen... Återkommer!

plutten125
2014-01-14, 20:13
Går det att experimentera fram en ström för 6an tro...

MrCoolSpan
2014-03-16, 18:22
hej
jeg bruger selv iptvsimple add-on på min raspberry den knan loade en m3u list ;)