handdator

Visa fullständig version : Får inte in alla kanaler på Viasat



wimse
2014-01-17, 09:01
Jag håller på att fixa till min clone dm800. får inte in alla kanaler på viasat. jag har uppdaterat satelitte.xml från satelitte.org men det hjälper inte. jag har openpli i boxen. är det någon som har förslag på vad jag kan göra? Har även en 800se och där funkar allt. Kan man på något vis med dreamboxedit föra över alla kanaler ?
Tacksam för svar

Freelock
2014-01-17, 09:52
Hm Sök är din bästa vän!
Kolla denna topic så ska det fixa sig :)
http://www.comhit.net/showthread.php/34411-Saknas-kanaler-med-OpenPLi/page3

wimse
2014-01-18, 10:30
Jag har sökt i 4dagar nu.. känns som jag provat allt. fick tag i en satelitts.xml och ifrån att bara fått in ca 650 kanaler fick jag in över 1100. jag var överlycklig och allt såg bra ut till en början. ibörjan kunde jag öppna allt även viasats kanaler. men när jag sedan fixade buketterna så tappade jag turingen på dessa en efter en... när jag gör en ny sökning får jag bara i ca. 650 kanaler..
har någon varit med om något sådant.... det kan ju inte vara något problem med xml filen..

Ibrahim
2014-01-18, 11:33
Jag har sökt i 4dagar nu.. känns som jag provat allt. fick tag i en satelitts.xml och ifrån att bara fått in ca 650 kanaler fick jag in över 1100. jag var överlycklig och allt såg bra ut till en början. ibörjan kunde jag öppna allt även viasats kanaler. men när jag sedan fixade buketterna så tappade jag turingen på dessa en efter en... när jag gör en ny sökning får jag bara i ca. 650 kanaler..
har någon varit med om något sådant.... det kan ju inte vara något problem med xml filen..
M tuner har pajat .....händer såna problem endast med M tuner 100% säker.

wimse
2014-01-18, 14:06
Då får jag beställa en ny tuner.. tack för tipset:mad: