handdator

Visa fullständig version : Nya lilla HD-boxen.



juppe
2014-02-25, 18:22
Har precis beställt en ny box från CD, det är den lilla vita boxen som dom har.
http://www.canaldigital.se/boxen/hd-box/156/36

Har lite frågor om den. Har nämligen för mig att jag läst någonstans att man inte ska stoppa in sitt kort i den för då blir det låst till den och funkar inte i min server efter det, är det någon som vet något om det?

Nästa fråga är om det funkar med en Alex till den?

Tänkte mest att använda den för att kolla på dom kanaler som inte funkar i min HTPC och även att uppdatera kortet om det funkar i den och min HTPC inte fixar att uppdatera det någon gång.

Vore bra om någon har någon info om detta.

DennisOlof
2014-02-25, 18:48
Intressant, ska nog prova mitt kort i en sådan svart box för att se om det funkar, kortet är kopplat till boxen redan nu och jag använder den vita boxen. Ska koppla en USB hårddisk till den för att kunna spel in saker.

Jag tror inte kortet är låst till boxen, och det bör fungera om man använder kortet i en äldre box. Däremot kanske vissa HDTV kanaler inte längre fungerar med de äldre boxarna ?

wiggen-cx
2014-04-08, 19:45
Intressant, ska nog prova mitt kort i en sådan svart box för att se om det funkar, kortet är kopplat till boxen redan nu och jag använder den vita boxen. Ska koppla en USB hårddisk till den för att kunna spel in saker.

Jag tror inte kortet är låst till boxen, och det bör fungera om man använder kortet i en äldre box. Däremot kanske vissa HDTV kanaler inte längre fungerar med de äldre boxarna ?

kortet funkar i en annan csd b ox tills nästa omkodning. men den vita boxen klarar inte en svitch man måste koppla förbi för att få alla kanaler. hoppas ni förstår.

mickeez
2014-04-08, 20:06
Nej, jag fattar faktiskt inte vad du menar, så du får gärna förklara..

wiggen-cx
2014-04-08, 20:38
Nej, jag fattar faktiskt inte vad du menar, så du får gärna förklara..

om du har 2lmbn med en dysecsvitch så måste du koppla förbi svitchen

_com_bort_
2014-04-08, 22:04
Sluta prata/gissa om saker som du inte vet något om, alternativt inte har med saken att göra.
TS undrar om det händer något med KORTET om han sätter det i denna box.

Försök också att kontrollera stavning INNAN du postar dina inlägg.

No hard feelings!

MVH


om du har 2lmbn med en dysecsvitch så måste du koppla förbi svitchen

wiggen-cx
2014-04-09, 07:27
Sluta prata/gissa om saker som du inte vet något om, alternativt inte har med saken att göra.
TS undrar om det händer något med KORTET om han sätter det i denna box.

Försök också att kontrollera stavning INNAN du postar dina inlägg.

No hard feelings!

MVH det händer inget

nyburgare
2014-04-09, 07:42
har samma problem jag, det händer absolut ingenting


det händer inget

wiggen-cx
2014-04-09, 08:36
har samma problem jag, det händer absolut ingenting
jag menade att det hände inget med kortet.det funkar i en annan cd box men det laddas bara med kanaler i denna box:cool::cool: