handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Helt ny Vu+ SOLO2 otroligt seg



wizz
2014-03-01, 13:39
Har jätte problem med min burk och har testat två olika images med samma resultat.
I början flyter allt på som det skall men ju längre boxen är i gång ju segare blir allt kanal byten och även meny hanteringen.
Har just nu Openpli 4 i boxen och körde innan senaste Black Hole och samma problem på båda.

Det jag märkt är att det börjar så fort jag editerat mina favoriter i dreamboxedit och skickar dessa tillbaks till boxen.
Men har inte haft dessa problem tidigare med min Dreambox men i Torsdags kväll blev även den lika seg så där av köpte jag på mig en Vu+ Solo2 för att även kolla om det kunde vara samma problem vilket det nu är.

Någon som har bra tips på vad det kan vara ?

nyburgare
2014-03-01, 14:00
Har du samma TV, som du haft länge ??
eller annat nytt som orsakar RFI ??

wizz
2014-03-01, 14:36
Nej.
Och vad är RFI ?

nyburgare
2014-03-01, 21:05
"något som stör"
Nä då har jag inget bra tips, skulle va då orginalimage och prova fria kanaler och inga plugin's.
Samt ditt nätverk också då förstås

atomized
2014-03-01, 21:21
Eftersom problemet kommer när du kört på kanallistorna med DBE så skulle jag provat att flasha om den, söka kanaler och göra en favoritlista med fjärren utan att använda DBE. Det är ju möjligt att det är nåt skit med inställningarna som du blåser på med DBE. Får du sen att gå bra kan du spara de nya inställningarna med DBE.

OKAENRIQUE
2014-03-01, 22:14
min vad också seg , jag har ändrat tid och datum och allt fungerar bra nu

nyburgare
2014-03-02, 03:23
Jo, det kanske kan va det också ?
såg något om det på openpli forumet.
Men jag har inte sett något sådant på BH forumet.

Själv ställer jag klockan före E2, för att få rätt tid i loggar.
Förövrigt får du inte rätt tid så fort du har låsning ??