handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Canal Digital sat och Solo2



pethor
2014-03-05, 22:02
Hittar inget som jag begriper här!
Verkar ju vara en hel del kloka människor här...Men hur jag än söker så hittar jag ingen guide på svenska för en rookie hur man får bild på Solo2

Finns det någon guide på svenska så man kan titta på tv inom de närmaste dagarna?:confused:

atomized
2014-03-05, 22:06
1. Flasha boxen med OpenPLi.
2. Under installationen av OPenPLi väljer du att installera CCcam. Sedan borde du få bild om du trycker in kortet i boxen.

joakim95
2014-03-06, 07:13
Så här flashar du boxen steg för steg

Gå in på Openplis hemsida och ladda ner den senaste versionen http://openpli.org/download/vusolo2/
Efter du har laddat ner den öppnar du zip filen och sedan flyttar du vuplus mappen till ett tomt usb minne och usb minnet måste vara av formatet FAT32.

Nu Stänger du av boxen och sätter i usb minnet på framsidan och sen knäpper du på boxen igen och på displayen står det Starting och sen så står det update press power och då trycker du på den blåa knappen på framsidan och efteråt så står det reading usb och det är bara och vänta tills det står finished reboot in 9.8.7.6.5.4.3.2.1.0 och då kan du ta usb minnet och boxen startar om.
Klart :)

pethor
2014-03-06, 14:47
Tack för svaren de gör mig lugnare i sinnet :p
Laddade ner openpli i natt... innan jag gav upp, ska testa ikväll. Ska kortet vara i boxen under flashningen eller ska man stoppa i de efteråt.

pethor
2014-03-06, 14:48
Tack för svaren de gör mig lugnare i sinnet :p
Laddade ner openpli i natt... innan jag gav upp, ska testa ikväll. Ska kortet vara i boxen under flashningen eller ska man stoppa i de efteråt.

atomized
2014-03-06, 14:58
Kortet stoppar du i efteråt när allt det andra är klart.

pethor
2014-03-06, 19:28
Hmm jorå så att e... Nu har jag fått bild på nått men inte på något som är se värt! OpenPli = up and running!
Hittat en massa kanaler men svt osv ingen bild. Så en fråga är i "kanalmenyn" så kan man välja Alla, Satelliter, Leverantörer och favoriter.
Vad väljer man på satelliter resp Leverantörer för att på ett enkelt sätt få in CD:s Familjepaket (till å börja med) ?

Finns det inget litet program man kan ladda ned å starta så vips har man "paketet" man betalar åt CD?:confused:

atomized
2014-03-06, 19:42
Du måste nog göra en favoritlista med de kanaler du vill kunna växla mellan på ett enkelt sätt. Du kan göra det med fjärrkontrollen eller programmet DreamBoxEdit (finns i filarkivet).

Om du inte får bild på någon CD-kanal så blir det till att felsöka CCcam (för jag antar att du installerade CCcam under OpenPLi-installationen?).
Om du ställer dig på en CD-kanal och trycker på blå knapp på fjärren kan du komma åt en Softcam-meny då? I så fall prova att aktivera eller starta om CCcam.

pethor
2014-03-06, 19:55
Får upp en meny med några val:
1 PPanels
2 Softcaminställning
Röd... Grön... Gul... Blå plutt

valde Softcaminst och "Starta om softcam (valde SVT1) men det hände nada!

Jag får bild och ljud på (Old) Toto-TV och AlJazeera English...

Ska det vara "Intelsat 10-02.. Thor5/6Telenor Ku Band - Leverantör på "Satelliter"
och
Telenor på "Leverantör"

joakim95
2014-03-06, 21:03
Får upp en meny med några val:
1 PPanels
2 Softcaminställning
Röd... Grön... Gul... Blå plutt

valde Softcaminst och "Starta om softcam (valde SVT1) men det hände nada!

Jag får bild och ljud på (Old) Toto-TV och AlJazeera English...

Ska det vara "Intelsat 10-02.. Thor5/6Telenor Ku Band - Leverantör på "Satelliter"
och
Telenor på "Leverantör"Kontrollera att kortet är åt rätt håll med chippet nedåt.

pethor
2014-03-06, 21:19
Provat alla håll som går utan större lycka... Lyckades få in en regionalsändning när det var kl 2145 på SVT2 men när det slutade då blev det svart igen?

Haha vet inte vad jag gjorde men startade om så vips kom det igång:D

Tack för nedlagd tid!