handdator

Visa fullständig version : strema fria kanaler



sikerim
2014-03-06, 23:19
hej nån som kan hjälpa lite om hur man kan strema kanaler.tänkte strema fria kanaler med dvb pci kort.

Schwede30
2014-03-07, 06:16
Vart? Till hur många apparater?

rolrn
2014-03-07, 08:16
VDR kan strömma (broadcast) kanaler till nätverket.

sikerim
2014-03-07, 09:47
Vart? Till hur många apparater?

jag vill strema utanför nätverket.alltså fria kanalerna.

joxen
2014-03-07, 11:34
Vore bra med lite mer info om vad du vill göra ? vet du skälv ? hur mycket kunskap har du inom linux / windows ?

har inte sätt något program som kan strömma en hel mux vilket betyder att du bara kan strömma en kanal i taget (om någon vet ett lägg upp en länk).

vilket gör att som du skriver jag vill strömma utanför nätverket med ett pci kort blir lite luddigt (vilken standard dvb-c/s/t ?) hur många kanaler vill du strömma ?

vill du ha web interface ? eller bara strömmen ?

det finns säkert folk här som kan hjälpa dig om du bara skriver i hop vad du vill göra på ett bättre sätt.

Mvh Joxen

sikerim
2014-03-07, 13:29
Vore bra med lite mer info om vad du vill göra ? vet du skälv ? hur mycket kunskap har du inom linux / windows ?

har inte sätt något program som kan strömma en hel mux vilket betyder att du bara kan strömma en kanal i taget (om någon vet ett lägg upp en länk).

vilket gör att som du skriver jag vill strömma utanför nätverket med ett pci kort blir lite luddigt (vilken standard dvb-c/s/t ?) hur många kanaler vill du strömma ?

vill du ha web interface ? eller bara strömmen ?

det finns säkert folk här som kan hjälpa dig om du bara skriver i hop vad du vill göra på ett bättre sätt.

Mvh Joxen

tack för svaret.
Jag har skystar dvb-s hd 2 kort.Kör med dvbviewer.i dvbviewer så finns det en plugin med namnet Netstream.det finns inställningar i netstream så som unicast och multicast.exempel inställningar på dem.

unicast=active http://192.168.1.194:1234 funkar inte
multicast=active udp://@239.192.1.24:1234 funkar men stremar 1 kanal.
provade länkarna på vlc.

har kollat lite runt på en massa länkar där udp är olika exempel som nedan
udp://@220.192.1.24:1234
udp://@220.192.1.25:1234
udp://@220.192.1.26:1234
udp://@220.192.1.27:1234

ändrar jag min udp://@239.192.1.24:1234 till 25,26,27,28 så funkar inte kanalen.ändrar jag i Netstream inställningarna på multicast från 239.192.1.24 till 25,26 eller vilket som då funkar kanalen igen.fast samma kanal

nyburgare
2014-03-07, 17:05
har du vidarsändningsrätt ?? :)

sikerim
2014-03-07, 22:05
har du vidarsändningsrätt ?? :)

har du lagbok

retep_s
2014-03-07, 22:10
har du vidarsändningsrätt ?? :)

Han skrev fria kanaler!!!
Kan du inte hjälpa till med något kan du bara "vända blad".

sikerim
2014-03-07, 22:16
Han skrev fria kanaler!!!
Kan du inte hjälpa till med något kan du bara "vända blad".

Helt rätt håller med dig

DennisOlof
2014-03-07, 23:05
sikerim, det borde fungera, det du tänkt göra. Sedan att det specifikt inte fungerar vet jag inte så mycket om.
Men annars, din hårdvara, och programmet. Har du letat på nätet, det finns flera andra program man kan köra också.

DVBdream
ProgDVB
DVB viewer

Finns en del annat kul också. Sedan måste du kolla vad korten klarar, det är inte säkert du kan streama flera kanaler parallellt ut på ditt datanät som IPTV, däremot funkar ju alltid en kanal per kort, sedan finns det kort som kan streama många kanaler, man man är fortfarande begränsad till den aktuella transpondern.
Så man kan alltså streama alla kanaler samtidigt, parallellt, från en och samma transponder, om du har ett kort som klarar det. Utöver det måste man fixa flera kort, eller kort som har flera tuners (på ett och samma kort) för att det ska funka.

sikerim
2014-03-07, 23:20
jag har Technisat SKYSTAR HD2 kort den här (https://www.hisat.com/proddetail.php?prod=RECSKYSTARHD2)

DVBdream hittar inte full version
ProgDVB har full version
DVB viewer har full version

försöker förstå mig på dessa program det vore nice om den som har kört med dessa program kunde hjälpa lite.

retep_s
2014-03-08, 00:34
sikerim, det borde fungera, det du tänkt göra. Sedan att det specifikt inte fungerar vet jag inte så mycket om.
Men annars, din hårdvara, och programmet. Har du letat på nätet, det finns flera andra program man kan köra också.

DVBdream
ProgDVB
DVB viewer

Finns en del annat kul också. Sedan måste du kolla vad korten klarar, det är inte säkert du kan streama flera kanaler parallellt ut på ditt datanät som IPTV, däremot funkar ju alltid en kanal per kort, sedan finns det kort som kan streama många kanaler, man man är fortfarande begränsad till den aktuella transpondern.
Så man kan alltså streama alla kanaler samtidigt, parallellt, från en och samma transponder, om du har ett kort som klarar det. Utöver det måste man fixa flera kort, eller kort som har flera tuners (på ett och samma kort) för att det ska funka.


Finns det nåt bra verktyg för att streama från DM till dator/server och sen vidare så att man kan nå det från internet? Jag vill kunna streama 3-4 kanaler med samma MUX.
Det funkar att öppna kanalerna samtidigt med VLC, men jag skulle vilja kunna streama utanför mitt lokala nät till android osv. Provade DVBLink for Dreambox, men får det inte till att fungera.
OBS! Jag pratar om fria kanaler!

nyburgare
2014-03-08, 05:42
Jag måste ha missförstått detta med fria kanaler.
Kan ni ge exempel, på sådana som man får "vidaresända" ???

joxen
2014-03-08, 10:57
@retep_s (http://www.comhit.net/member.php/18788-retep_s)

om du gör en m3u fil för dina fria kanaler till din dreambox och sedan installerar mediaportal tv server och scanar in kanalerna så att du kan titta på dom i mp så kan du strömma alla kanaler och transcoda on the fly till alla enheter.

har inte testat själv men ser inga problem med att mediaportals iptv filter inte skulle kunna ansluta till en dreambox.

JOHAN63
2014-03-08, 14:02
Han skrev fria kanaler!!!
Kan du inte hjälpa till med något kan du bara "vända blad".

Helt rätt håller med dig !!

DennisOlof
2014-03-08, 14:16
retep_s, nej tyvärr jag har ingen koll på det där. Jag vet ungefär hur det fungerar men inte längre än så eftersom jag själv inte kört med streaming, tanken var att jag skulle prova det genom att köra någon server eller annat och det i sin tur agera streaming server. Problemet som det ser ut än så länge (för min del) är att det inte finns några kort till datorer som har stöd för CI+ vilket krävs för att en del saker ska fungerar vad jag förstår. Så jag har lagt det lite på hyllan, inte säkert det blir något ens, andra saker har mycket högre prioritet IRL än att pyssla med kortdelning och annat.

nyburgare, inga kanaler får vidaresändas till tredje part, undantag för de marksända kanalerna i Sverige (men det förutsätter ju att mottagaren betalar sin TV-avgift) och rent juridiskt får man nog ändå inte göra detta. Däremot får man ju sätta upp system själv och titta på betalkanaler osv, ungefär som en "slingbox" fungerar. Du har ju betala för kanalerna, det enda du gör är att titta på TV från annan plats än hemma, inget olagligt med det

Det är egentligen en sådan lösning jag vill ha, mer liknande slingbox, då slipper man problem med CI+ och massa annat skit dom försöker göra för att förhindra saker, då kan jag titta på TV via streaming med datorerna istället för att behöva köpa ytterligare boxar, TV-apparater osv, när jag ändå har en datorskärm i ett rum där jag inte vill ha ytterligare en TV, box osv.

T.ex. här http://www.tbsdtv.com/

Men för de fria (eller icke krypterade) kanalerna borde det inte vara några större problem att få streaming och fungera.

Grejen är att de bolag som har IPTV och streaming, inte är låsta av detta CI+ problemet, eller kort kopplade till boxar osv, därför funkar det utan problem för dem, möjligheten finns inte för privatpersoner. Lite samma sak som att det finns NDS Videoguard CA-moduler men dessa är inte tillgängliga för privatpersoner, samt jag tror inte viasat reggar upp dessa för privatpersoner. Plus det var specialkort från viasat sist jag körde sådana.

Så tyvärr är det den sketna industrin som gör allt för att förhindra valfrihet eller möjlighet till flexibilitet, å andra sidan skyller jag på alla muppar som pysslar med kortdelning, där man säljer och tjänar pengar på det. Inte dem som kör hemma eller privat, men dom drabbas ju också av minoriteten som förstör för alla andra.

nyburgare
2014-03-08, 16:22
och det var väl därför jag skrev en smiley på slutet av mitt första inlägg i denna tråd

förövrigt har jag detta redan ni diskuterar och det krypterat, förutom på det där jävla IOS,
men bara en port öppen för transcodad stream för den.

Men ni fixar säkert detta själva, så jag gör som jag blir tillsagd, vänder bladet.

sikerim
2014-03-09, 19:56
ingen som har lösning på min fråga?

joxen
2014-03-09, 20:14
@sikerim (http://www.comhit.net/member.php/45126-sikerim)

Installera mediaportal (www.team-mediaportal.com (http://www.team-mediaportal.com)) gratis !

Installera mpextended + webmp gratis !

Installera ampdroid på din tel (hoppas att du kör android)om du har en kass iphone får du köra via www när du skall strömma ..

öppna rätt port i din router och volla du har allt du vill ha och lite till ...

sikerim
2014-03-09, 22:21
@sikerim (http://www.comhit.net/member.php/45126-sikerim)

Installera mediaportal (www.team-mediaportal.com (http://www.team-mediaportal.com)) gratis !

Installera mpextended + webmp gratis !

Installera ampdroid på din tel (hoppas att du kör android)om du har en kass iphone får du köra via www när du skall strömma ..

öppna rätt port i din router och volla du har allt du vill ha och lite till ...




tack för svaret.hoppas bara att du har förståt mig med att strema utanför hemmet.alltså fria kanaler.
mpextended har jag installerat men hittade inte webmp.
en annan sak hur menar du www när jag ska strömma.jag kör med dvb-s kort.

joxen
2014-03-10, 12:34
om du installerar http://forum.team-mediaportal.com/threads/updated-14-jul-mpextended-webmediaportal-0-5-4.114106/
så får du en webserver som du kan logga in i med valfri enhet via en browser exp (www.din_dator.dyndns.com),sen kan du strömma allt du har på din server i olika format.

om du sätter upp allt rätt så kan du strömma alla filmer/tv-seririer/musik/live-tv du har till gång till.

sikerim
2014-03-12, 10:54
om du installerar http://forum.team-mediaportal.com/threads/updated-14-jul-mpextended-webmediaportal-0-5-4.114106/
så får du en webserver som du kan logga in i med valfri enhet via en browser exp (www.din_dator.dyndns.com),sen kan du strömma allt du har på din server i olika format.

om du sätter upp allt rätt så kan du strömma alla filmer/tv-seririer/musik/live-tv du har till gång till.

installerade MediaPortal_Setup_1.6.0_Final och MPExtended WebMediaPortal 0.5.4. locolhost:8080 fungerade. Mediaportal fungerade inte som den ska så jag avinstallerade allt.installerade allt på nytt då funkade mediaportal.locolhost:8080 slutade att fungera.
kan du förklara dethär lite mer. (så får du en webserver som du kan logga in i med valfri enhet via en browser exp (www.din_dator.dyndns.com),sen kan du strömma allt du har på din server i olika format.)
När jag öppnar programmet Media configuration mediaportal Tv server så står det 192.168.1.194:7777.Hur och vart ska jag kunna lägga till dyndns adress.på vlc fungerar kanalerna när jag skriver in lokala ip nummret.
men som sagt vill jag strema utanför lokala nätet.

joxen
2014-03-12, 12:28
Tar det från början :)

installera mediaportal 1.6 final

nedan gör du i tvserver config !

gå in i tvserver config scanna efter kanaler när det är klart gör en egen map i channels tex (mina fria kanaler) mappa dom kanalerna du kan titta på till den mappen.

gå in i pluggins aktivera webepg och lägg till dom kanalerna och mappa upp dom mot webepg.

gå till manual control och kolla om du kan timeshifta kanalerna.

om det funkar stäng tvserver config.

starta mediaportal extensions installer.

installera mp-tvseries/moving pictuers

stäng mediaportal extensions installer.

starta mediaportal configuration.

allt detta i mediaportal configuration.

gå till pluggins markera moving pictures och mappa var du har dina filmer låt den göra scan, stäng moving pictuers.

Öppna mp-tvseries och mappa var du har dina tv-tvserier, stäng mp-tvseries.

gå till music/music folders mappa upp dina mp3.

stäng mp config.

kolla så att allt funkar i mediaportal, stäng mediaportal.

installera mpextended och webmediaportal.

starta om datorn !

vid klockan (pilen) skall du ha fått en blå mpextended icon som du kan starta mpextended config med öppna den.

längs ner på vänstra sidan skall det stå webmediaportal klicka där och ändra port till 80

gå in i autenticering och gör en ny användare och ta bort admin.

starta om datorn eller gå in i tjänster och starta om både mpextended.service och mpextended.web..

testa att logga in med 127.0.0.1 i din web läsare (givetvis på samma dator som server är) om det funkar fixa ett dyndns konto och sätt upp din router att vidarbefodra port 80 och port 4322 till din server sen kommer det att funka remote oxå.

har tagit allt i får minnet hoppas att det stämmer har du fler frågor eller att det inte stämmer någonstans fråga igen bara kan jag kolla när jag är hemma..

retep_s
2014-03-12, 13:59
@joxen
Jäklar, vilket bra minne du har :)
Ska testa det här ikväll när jag är hemma. Jag försökte köra med DVB-IPTV som tunner, använda Dreambox som tunner. Och den hittade kanalerna när jag scannade men sen när jag skulle öppna så fick ett felmedd, tror det stod "all cards are in use".

joxen
2014-03-12, 15:03
@retep_s

Pröva att lägga till ett iptv kort till i tvserver config glöm inte att mappa upp kanalerna i channels oxå till det kortet ..

sikerim
2014-03-12, 16:19
Tar det från början :)

installera mediaportal 1.6 final

nedan gör du i tvserver config !

gå in i tvserver config scanna efter kanaler när det är klart gör en egen map i channels tex (mina fria kanaler) mappa dom kanalerna du kan titta på till den mappen.

gå in i pluggins aktivera webepg och lägg till dom kanalerna och mappa upp dom mot webepg.

gå till manual control och kolla om du kan timeshifta kanalerna.

om det funkar stäng tvserver config.

starta mediaportal extensions installer.

installera mp-tvseries/moving pictuers

stäng mediaportal extensions installer.

starta mediaportal configuration.

allt detta i mediaportal configuration.

gå till pluggins markera moving pictures och mappa var du har dina filmer låt den göra scan, stäng moving pictuers.

Öppna mp-tvseries och mappa var du har dina tv-tvserier, stäng mp-tvseries.

gå till music/music folders mappa upp dina mp3.

stäng mp config.

kolla så att allt funkar i mediaportal, stäng mediaportal.

installera mpextended och webmediaportal.

starta om datorn !

vid klockan (pilen) skall du ha fått en blå mpextended icon som du kan starta mpextended config med öppna den.

längs ner på vänstra sidan skall det stå webmediaportal klicka där och ändra port till 80

gå in i autenticering och gör en ny användare och ta bort admin.

starta om datorn eller gå in i tjänster och starta om både mpextended.service och mpextended.web..

testa att logga in med 127.0.0.1 i din web läsare (givetvis på samma dator som server är) om det funkar fixa ett dyndns konto och sätt upp din router att vidarbefodra port 80 och port 4322 till din server sen kommer det att funka remote oxå.

har tagit allt i får minnet hoppas att det stämmer har du fler frågor eller att det inte stämmer någonstans fråga igen bara kan jag kolla när jag är hemma..

Grymt guide ska prova hoppas på att det går eller att jag klarar.

sikerim
2014-03-13, 00:55
Allt är klart testade att öppna http://127.0.0.1/ det står It works! på sidan.öppnar jag locolhost:8080 så loggar den in på webmediaportal.Där ser jag alla mina fria kanaler som jag har lagt till. på mediaportal tv server config så väljer jag manual kontroll. väljer kanal klickar på start timeshift tillbaka till webmediaportal klickar på play kanalen spelas upp.så allt hittils har gått bra.problemet är att jag inte fattar detdär med (om det funkar fixa ett dyndns konto och sätt upp din router att vidarbefodra port 80 och port 4322 till din server sen kommer det att funka remote oxå.) är denna inställning bara för att jag ska kunna remota från annan data.
ska jag portforwarding min datas ip på routern eller? exempel 192.168.1.194:80 192.168.1.194:4322. min externa ip nummer är exempel 72.54.65.78 hur ska jag kunna vidarebefodra min externa eller interna ip på dyndns.
Är lite kass på sånt.

joxen
2014-03-13, 06:39
jag kan inte säja att jag är någon guru på dyndns men skall försöka förklara :)

börja med att port forward port 80 och 4322 i din router till din server (olika hur man gör beroende på router) kolla på google om du inte vet hur men gör.

http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/

ta reda på vilken extern ip du har på http://www.ipnr.se/

kolla med din tel eller något som inte är anslutet till ditt locala lan och logga in med din-ip:80

Om du vill använda post 80 alltså om du är tvungen att logga in på port 8080 har du glömt

"id klockan (pilen) skall du ha fått en blå mpextended icon som du kan starta mpextended config med öppna den.

längs ner på vänstra sidan skall det stå webmediaportal klicka där och ändra port till 80 "

annars for du forwarda port 8080 ist för 80 och alltid skriva www.din-ip:8080 lite jobbigt (alternativt port forward i routern från 80 till inbound 8080 överkurs).

när det funkar gå in på dyndns och gör ett konto som du tycker passar tex www.sikerim.dyndns.tv sedan får du nog göra som det står på dyndns för att lägga till din externa ip.

lycka till.

retep_s
2014-03-13, 07:55
@retep_s

Pröva att lägga till ett iptv kort till i tvserver config glöm inte att mappa upp kanalerna i channels oxå till det kortet ..

Tackar för hjälpen joxen!
Nu får jag bild på på Mediaportal. Men det återstår fortfarande lite saker att reda ut.
När jag tittar på någon kanal i Mediaportal så såg jag på sever-config logen att streaming startas rtsp://localhost/stream2.0. Då kan jag öppna den i VLC.
Men så fort jag stänger ner Mediaportal, så fungerar inte länken i VLC. Man ska väl kunna strömma kanaler utan att ha den den igång på Mediaportal, och man ska kunna strömma mer än en kanal om det är samma MUX?!

joxen
2014-03-13, 10:58
Nu har jag inte testat ip-tv men skulle tro att du får lägga till flera kort i tvservern för varje kanal.

vad är det du försöker att göra ?

Tv servern startar bara strömen om du begär att den skall göra det annars vilar den.

Det är därför man kör mpextended/webmediaportal så att man kan tala om för servern vilken kanal man vill titta på.

Exp tvserver men mpextended/webmediportal

du ansluter via internet explorer och väljer att titta på tv1 då skickar mpextended en start stream tv1 till servern som startar tv1 och börjar att strömma tv1 via den inbyggda (flash/vlc/ioshttp) spelaren.

det går även att starta strömen genom att ladda ner en m3u från webmediaportal (Ladda ner spellista (. m3u) för användning med extern spelare (http://joxen.dyndns.tv/Stream/Playlist?type=TV&itemId=49&transcoder=Flash%20HQ))

den ser ut så här inuti.

#EXTM3U
#EXTINF:-1, SVT1
http://*din-dyndns*/Stream/TV?item=49&transcoder=Flash%20HQ&continuationId=playlist-84488


det som står är med andra ord vilken kanal och hur du väljer att starta strömmen med vlc.

så om du skall strömma flera kanaler måste du ha flera kort :)

Hoppas att jag har gjort mig förstådd :) och att det du vill göra funkar som du vill.

retep_s
2014-03-14, 09:55
@joxen

Jag uppskattar mycket din hjälp!
Jag har provat en massa igår kväll, men får inte det till att fungera.
Det jag vill göra är helt enkelt kunna strömma vidare från Dreamboxen 4 st kanaler (från samma MUX). Så att man kan öppna via VLC eller android genom en http-länk. Jag vill kunna strömma dom här 4 kanalerna samtidigt.
Det verkar som Mediaportal gör inte riktigt det som jag är ute efter. Jag började kolla igår lite Dvblink, de har nåt som heter "DVBlink for Dreambox".

joxen
2014-03-14, 10:41
Om du kollar i mediaportal tvserver kan du time shifta fler än en kanal i taget ?(manuel control start time shift byt till en annan kanal och gör start time shift)

Skall labba lite under dagen och se om det funkar för mig ..

joxen
2014-03-14, 10:52
La till 4 st ip-tv kort på min dator på jobbet och timshiftar 3 kanaler på en gång utan problem (är du säker på att dreamboxen klarar att köra alla kanaler i en mux på en gång ?)

Tror att du får fråga någon annan på forumet om det går med en dreambox då jag bara kör mediaportal tvserver med tv-kort.

Off topic

För att kunna ansluta en mediaportal ip-tv filter till en annan tvserver måste man skapa en annan transcoding xml fil när man gjort det så går det utmärkt att ha en server med flera servers som ansluter via mediaportals iptvfilter.

nyburgare
2014-03-14, 12:34
Ja, de nya snabba orginal VU+ klarar det iaf.

Läste om någon som spelat in 12 (om jag minns rätt) program samtidigt.

ja just ja: jag vet att jag streamat 3 olika kanaler
på samma mux och samma tuner och det har fungerat

retep_s
2014-03-14, 12:37
Ok, ska testa det där med Timeshift ikväll.
Att streama flera kanaler från Dreamboxen med samma MUX är det inga problem. Det har jag testat i VLC, har kunnat köra 5-6 kanaler från samma MUX utan problem. Vet inte om det finns nån begränsning hur mycket Dreambox klarar av att streama samtidigt (DM500HD).

joxen
2014-03-14, 12:43
Annars kanske detta kan vara något för dig http://www.mumudvb.net/

men då måste du skaffa ett tv kort skulle jag tro då jag inte tror att den inte kan ansluta till en dreambox.

sikerim
2014-03-15, 01:30
Nu har jag inte testat ip-tv men skulle tro att du får lägga till flera kort i tvservern för varje kanal.

vad är det du försöker att göra ?

Tv servern startar bara strömen om du begär att den skall göra det annars vilar den.

Det är därför man kör mpextended/webmediaportal så att man kan tala om för servern vilken kanal man vill titta på.

Exp tvserver men mpextended/webmediportal

du ansluter via internet explorer och väljer att titta på tv1 då skickar mpextended en start stream tv1 till servern som startar tv1 och börjar att strömma tv1 via den inbyggda (flash/vlc/ioshttp) spelaren.

det går även att starta strömen genom att ladda ner en m3u från webmediaportal (Ladda ner spellista (. m3u) för användning med extern spelare (http://joxen.dyndns.tv/Stream/Playlist?type=TV&itemId=49&transcoder=Flash%20HQ))

den ser ut så här inuti.

#EXTM3U
#EXTINF:-1, SVT1
http://*din-dyndns*/Stream/TV?item=49&transcoder=Flash%20HQ&continuationId=playlist-84488


det som står är med andra ord vilken kanal och hur du väljer att starta strömmen med vlc.

så om du skall strömma flera kanaler måste du ha flera kort :)

Hoppas att jag har gjort mig förstådd :) och att det du vill göra funkar som du vill.

såhär står det på min m3u

#EXTM3U
#EXTINF:-1, MIN KANAL
http://localhost:8080/Stream/TV?item=11&transcoder=Flash%20medium&continuationId=playlist-54764

ändrar jag exempel till http://www.dyndns.sikerim.biz/Stream/TV?item=11&transcoder=Flash%20medium&continuationId=playlist-54764 så funkar inte detta

hur lyckas folk att fixa sånna länkar http://37.57.36.107:8888/udp/238.0.0.2:1234

MrPotatoHead
2014-03-15, 01:47
såhär står det på min m3u

#EXTM3U
#EXTINF:-1, MIN KANAL
http://localhost:8080/Stream/TV?item=11&transcoder=Flash%20medium&continuationId=playlist-54764

ändrar jag exempel till http://www.dyndns.sikerim.biz/Stream/TV?item=11&transcoder=Flash%20medium&continuationId=playlist-54764 så funkar inte detta
Du har inte definierat port på den externa länken, vilket innebär port 80. Har du vidarebefordrat 80 externt till 8080 internt?

sikerim
2014-03-15, 09:21
Du har inte definierat port på den externa länken, vilket innebär port 80. Har du vidarebefordrat 80 externt till 8080 internt?

80 extern till 8080 internt ? hur gör man det

MrPotatoHead
2014-03-15, 11:50
80 extern till 8080 internt ? hur gör man det

Det behöver du ju inte, jag bara undrade om du gjort det eftersom du valde att inte definiera en port på den externa länken. I vilket fall som helst måste du göra en "Port Forward" så trafiken vet var den ska ta vägen, vilket görs på olika sätt beroende av router. Sätta olika portar externt och internt är heller inte möjligt på alla. -Här- (http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm) finns färdiga guider för dig om det är ett okänt område.

sikerim
2014-03-15, 12:39
vet inte hur men lyckades med att logga in med min ip nummer på webmediaportal sidan.det går väldigt segt med sidan.oftast fungerar inte kanalerna.allt med lokalt att göra går att spela upp.har fortfarande inte löst med att strema utanför nätverket.ska det vara så svårt att fixa till ip nummret och öppna på vlc player.dags att ge upp snart.har inga hjärn celler kvar snart.