handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Problem med att installera senaste OpenPli 4.0 på nyinköpt VU+ Solo



bdapaho
2014-03-21, 16:58
Hej,

Försöker installera senaste Open Pli imagen som jag hämtat från Openpli.org på min nyinköpta VU+ Solo men det går inte så bra.
Har gjort efter konstens regler att formatera USB sticka med fat32, zippar upp filerna till USB stickan så i root på Stickan så ligger mappen vuplus med tillhörande underkataloger och filer. Jag sätter in Stickan i fronten på solon och startar den.
Normalt sätt skall ju boxen börja flasha nu men den bara startar original imagen som kommer med boxen.
När jag tar tillbaka Stickan till datorn så ser jag att boxen skapat en ny mapp som heter usr så nu finns det 2 mappar på Stickan alltså vuplus och usr.

Detta är jätteskumt då jag tidigare har flashat om en annan vu+ solo exakt med samma förfarande och fungerade utan problem.

Var kommer denna usr mapp ifrån?
Finns det något sätt att tvinga boxen att ladda från USB Stickan vid uppstart?

Någon som har några bra tips?

FkEriksson
2014-03-21, 17:22
Har haft samma problem en gång... Bytte till ett annat fabrikat på USB-sticka och då gick det direkt så prova det!

atomized
2014-03-21, 17:23
Prova några olika USB-stickor om du har. Det är inte alla som fungerar.

bdapaho
2014-03-21, 17:24
will do

Tack för era snabba svar :)

beson
2014-03-21, 17:32
Du kan prova att formatera med HP USB Disk Storage Format Tool

http://www.download366.com/hp-usb-disk-storage-format-tool?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=366_SE_Otros&utm_content=HP-USB-Disk-Storage-Format-Tool&utm_term=hp%20usb%20disk%20storage%20format%20tool

beson

lus
2014-03-21, 18:27
Stäng av strömmen sätt i usb slå på strömmen alltså bak på boxen! Du ser i displayen när du ska trycka on/off fram på boxen, gör du inte det så startar boxen om med den image som redan finns installerad!

bdapaho
2014-03-21, 21:28
Tack FkEriksson, atomized :)
Byte av sticka löste problemet.

@lus: solo har ingen strömknapp bak och det står inget på tv´n när man flashar utan det är bara att snällt vänta tills den gröna lampan blinkar grönt varje sekund och starta om.

OpenPLi-4.0-beta-vusolo-20140321 is up n running :)

Ha en grymt trevlig kväll alla. Detta forumet är helt fantastiskt men den hjälp av kunskap och dedikerade personer som finns.

SKÅL!!