handdator

Visa fullständig version : Senaste kanallista satellit ?



Zoorg
2014-03-26, 15:37
Detta gäller en DM800HD och en parabol med endast ett huvud (Viasat).

630 Kanaler hittas efter en sökning.
Många är bara skräp, testkanaler mm eller kanaler jag inte vill ha.
Hur får jag enklast de kanaler jag vill (utan att sitta och sortera manuellt)
Jag vet att man kan använda DreamBoxEdit, men ...finns det nåt färdigt vore det ju bra ...

1/ Är den senaste kanallistan den från 2013-02-04 uppladdad av Freelock något man kan använda ?

2/ Om man bara har ett huvud (för Viasat) som i detta fall, finns det någon kanallista för det, eller måste man göra en egen ?

3/ Oavsett ett eller två huvuden, finns det någon nyare färdig lista (med eller utan Bouqets) för de vanliga kanalerna man vill se.
(Alltså en lista som har alla orelevanta kanaler bortsorterade.)

4/ varför får vissa kanaler efter kanalsök Rysk infotext efter kanalnamnet i listan ?

matkoh
2014-03-26, 16:15
Hmmmm.

Skapa din (dina) egna listor själv, tar bara 10 minuter mha. fjärren. Spara de sedan på lämplig dator (ta filerna från /etc/enigma2).

joakim95
2014-03-26, 16:35
Detta gäller en DM800HD och en parabol med endast ett huvud (Viasat).

630 Kanaler hittas efter en sökning.
Många är bara skräp, testkanaler mm eller kanaler jag inte vill ha.
Hur får jag enklast de kanaler jag vill (utan att sitta och sortera manuellt)
Jag vet att man kan använda DreamBoxEdit, men ...finns det nåt färdigt vore det ju bra ...

1/ Är den senaste kanallistan den från 2013-02-04 uppladdad av Freelock något man kan använda ?

2/ Om man bara har ett huvud (för Viasat) som i detta fall, finns det någon kanallista för det, eller måste man göra en egen ?

3/ Oavsett ett eller två huvuden, finns det någon nyare färdig lista (med eller utan Bouqets) för de vanliga kanalerna man vill se.
(Alltså en lista som har alla orelevanta kanaler bortsorterade.)

4/ varför får vissa kanaler efter kanalsök Rysk infotext efter kanalnamnet i listan ?






Vissa kanaler på Astra 4A har rysk infotext tex TV1000 kanalerna för att dom kanalerna är till Viasat Ryssland.

Rags32
2014-03-26, 17:41
Viasat finns även i Ukraina. Då Ukraina består av både rysktalande och ukrainsktalande människor finns infotexten på dessa språk. Ryssland har inte Viasat som val av tv-operatör för satellit-tv. Där gäller Tricolor och NTV Plus. Däremot finns det kanaler som är producerade av Viasat i Ryssland.

I Sverige finns ett tillvalspaket hos Viasat som ger dig access till Russia Today för bara 89 kr/mån. Det fanns även två kanaler till som Viasat brukade erbjuda och dessa var NTV och RTR Planeta. NTV slutade fungera av oförståeliga skäl. RTR Planeta sänds numera endast för Baltikum och är krypterad.

Russia Today och RTR Planeta fungerade som FTA TV, men Viasat tog betalt för dessa ändå genom att stoppa kunders boxar från att öppna kanalerna. Russia Today är fortfarande FTA TV så det är en intressant summa att ta. Bara 89 kr/mån. :)

http://www.viasat.se/produkter/parabol/tillval