handdator

Visa fullständig version : Val av box?



Trixter
2014-04-14, 10:08
Hej!

Är helt ny i denna djungeln. Jag flyttar inom snart till ett hus där det finns en parabol. Jag har snackat med grannen gällande detta och han föreslog VU+ framför Dreambox då han ansåg att de är minst lika bra men till ett billigare pris. Frågan är dock vilken/vilka VU+boxar jag ska ha.

Jag kommer att behöva box till två olika TV-apparater. En i vårt rum och en i grabbens.
Jag har inget intresse för att spela in något. Spelar aldrig in idag så jag tror inte att jag kommer börja med det.
Jag vill gärna att den byter kanal ganska snabbt.
Finns det möjlighet att blockera kanaler med mindre lämpligt innehåll för ungdomar? ;)
Jag kommer ha tillgång till två både Canal Digital och ViaSat. Ställer det några speciella krav på boxen?

Edit: Finns det någon box som klarar av att dubblera som mediaspelare?
Finns det annars möjlighet att använda en dator som "avkodare"?

Tack på förhand!

Schwede30
2014-04-14, 17:42
Du kan ställa in en fyrsiffrig kod som blockerar olämpliga kanaler, men du får nog kolla att koden inte är knäckt ganska ofta.

*Vill du titta på VIASATs HD-kanaler MÅSTE du använda VIASATS originalbox (Om du undrar varför, titta i VIASAT-delen av forumet)
*Vill du ha även den parade CMORE-kanalen blir du tvingad att skaffa en TIVIAR ALPHA +-mottagare (CI+ modul)

De flesta LINUX-baserade mottagare fungerar bra som mediaspelare

RolandS
2014-04-14, 18:23
Vilka CMORE-kanaler är parade?

nicolito
2014-04-15, 05:09
Vilka CMORE-kanaler är parade?

https://www.canaldigital.se/kundservice/kundservice-informerar/2013/Tekniska-forandringar-for-C-More-Fotboll-HD/

Schwede30
2014-04-15, 16:29
Om kanalavkodningen kommer via den mäktiga cyberrymden kan du hämta informationen där med. Se reglerna för forumet.