handdator

Visa fullständig version : Dreambox edit problem.



magstripe
2014-05-02, 13:56
Progget fungerar som det skall.
Läser jag en comhembox och gör i ordning kanalerna skickar över osv. fungerar allt perfekt.
Gör jag en satelitbox och editerar en kanallista, skickar upp den så är allt frid o fröjd.
Nästa gång jag skall göra eller editera kanallistan så har alla sat positioner bytts om till C som i cable.
För att få det att fungera igen får jag hämta kanalerna från boxen och göra om listan...

Varför ändras det från sat till C?
Någon med svar som förstår min fråga =)

p-c
2014-05-02, 15:00
Om jag nu fattat din fråga rätt.
Sparar du bouqueerna i olika mappar? en för kabel och en för satellit.
Så du inte hämtar upp den senaste sparade hela tiden.

magstripe
2014-05-02, 15:03
olika mappar..
Ena stunden fungerar det som vanligt, nästa gång jag startar upp och skall skicka över så blir det C på alla kanaler..

lonn2se
2014-05-03, 08:22
Du måste ha koll på vilken mapp du laddar upp ner filerna med dreamedit. O glöm inte att spara om du ändrar i filerna. Sedan när du startar om enigma så aktiveras ändringarna


Sent from my iPhone using Tapatalk

magstripe
2014-05-05, 13:52
jag är svin noga med vilka mappar som gäller..
Och sparar alltid som man skall,, men ändå så nästa gång blir det fel,, sateliterna byts till C som i kabel tv..

Bogdan
2014-05-05, 14:28
Finns ju i options sökvägar för olika boxar typ kabel och satt. Och den inställningen är samma oavsett vilken mapp du öppnar?
Har du boxarna upplagda som olika genvägar i dbedit? Eller kör du på samma och bara ändrar ip lite?