handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Vu+ Uno eller Vu+ Solo2?



Timtastic
2014-05-08, 11:26
Kan man spela in en kanal och titta på en annan samtidigt med denna box?

atomized
2014-05-08, 12:19
Kan man spela in en kanal och titta på en annan samtidigt med denna box?

Ja, det är inga problem med en Solo2! :)

von_skunck
2014-05-09, 22:06
Yes inga problem, dock så måste du fram med två kablar... Har två sådana burkar själv btw... Snabb rackare kan jag säga.

levitan
2014-06-29, 13:29
Yes inga problem, dock så måste du fram med två kablar... Har två sådana burkar själv btw... Snabb rackare kan jag säga.

Ok, går det även att titta på annan satellit, tex spela in någon kanal från CD och samtidigt titta på viasat?
Någon påstår att man kan spela in flera kanaler samtidigt, någon som provat detta, bra kvalitet? Blir inte disken fragmenterad?

jo1
2014-06-29, 13:34
går det inte att köra SatCr på vu+solo2 för då räcker en kabel
och kan splittas inne upp till 8 boxar

atomized
2014-06-29, 14:53
Ok, går det även att titta på annan satellit, tex spela in någon kanal från CD och samtidigt titta på viasat?
Någon påstår att man kan spela in flera kanaler samtidigt, någon som provat detta, bra kvalitet? Blir inte disken fragmenterad?
Det går fint att spela in Viasat samtidigt som man tittar på CD eller tvärtom. Om du har en parabol med två Twin-LNB och dubbla DiseqC-switchar samt dubbla nedledningar så blir de två tuners helt oberoende av varandra och du kan titta på eller spela in precis vilka kanaler du vill.

För mig funkar det fint att spela in flera kanaler samtidigt. Jag har visserligen en Duo2 som är storebror till Solo2, men det är i stora delar samma maskin så jag har all anledning att tro att det ska gå bra på Solo2 också. Det är Linux filsystem på hårddisken (ext4) så jag tror inte fragmentering blir något problem. Har aldrig hört talas om problem med fragmentering i Linux-världen.

atomized
2014-06-29, 14:54
går det inte att köra SatCr på vu+solo2 för då räcker en kabel
och kan splittas inne upp till 8 boxar
Solo2 ska enligt uppgift klara SatCR fast det är inget jag har provat.

levitan
2014-07-05, 08:38
Tack för dina bidrag Atomized. Det är helt riktigt det du säger gällande filsystemet, NTFS har ju lite större problem på denna punkt.