handdator

Visa fullständig version : Analog TV?



Schwede30
2014-05-10, 07:23
Vill kunna ta emot "10an" (den icke-religiösa kanalen).

Jag har CD och bor i ett ComHem-hus. Jag tror att kanalen finns i det analoga basutbudet i huset.

Har någon fått Sundteks analoga USB-anslutna tuner att fungera med en LINUX-mottagare?

Hittade inget i arkivet.

(Ja, jag har en parabol i trädgården där jag tar emot CD och har inget intresse av att byta/lägga till ComHem eller Boxer. Att betala 200 kr till i månaden för 1 kanal känns inte lockande)

_com_bort_
2014-05-15, 17:27
Com hem kör analoga TV10 på kanalplats 87, (kan säkert variera på olika platser dock).

Den "religiösa" tian heter för övrigt Kanal 10 ;)

TV10 borde ingå i basutbudet hos dig, säkrast är nog att höra med din leverantör om vilka kanaler som ingår i det analoga basutbudet.

Borde inte din fråga ligga under com hem rubriken, eller möjligen övriga mottagare?

Tiviar har inte så mycket med com hems analoga nät att göra.

MVH


Vill kunna ta emot "10an" (den icke-religiösa kanalen).

Jag har CD och bor i ett ComHem-hus. Jag tror att kanalen finns i det analoga basutbudet i huset.

Har någon fått Sundteks analoga USB-anslutna tuner att fungera med en LINUX-mottagare?

Hittade inget i arkivet.

(Ja, jag har en parabol i trädgården där jag tar emot CD och har inget intresse av att byta/lägga till ComHem eller Boxer. Att betala 200 kr till i månaden för 1 kanal känns inte lockande)

Schwede30
2014-07-27, 19:26
Nej, inte då jag har en TIVIAR och frågar en fråga om TIVIAR och en extern analog tuner.