handdator

Visa fullständig version : Sen textning på BBC-kanaler



Kultur
2014-05-30, 22:05
Har haft en längre tid en viss lagg på textningen på BBC:s kanaler, provade med att updatera boxens mjukvara med usb-minne.
Ingen skillnad...
Är detta något bara jag råkat ut för eller är det BBC:s utsändning som är sådan?

Har en vu+duo2 med senaste openpli installerat, oscam som softcam.
kanalerna i detta fall ligger på Canal digital.

Lite irriterande att de texten kommer sent är det...

Med vänlig hälsning
Lilla jag

bello77
2014-05-31, 09:30
Det är en miss i synkningen av textningen på HD kanaler (Jag kör Duo2 BlackHole image) SD kanaler har inget problem med synkningen.
SVT HD hade detta problem före dom modifierade om sin textningstjänst. Nu är det ok i deras HD textningar
Vet inte vad det beror på att synkningen missar. Kanske nån kan svara på det.

beson
2014-05-31, 16:08
Jag har varken VU+ duo2 eller BH - OpenPli, utan ET 9000 med VIX image.
Kör oscam på RPI med CCcam som softcam.
Och jag har inga problem med synkningen av text på BBC HD, eller nån annan HD kanal på CD heller förresten.
Så tvivlar starkt på att det är fel på BBC:s utsändning.

beson

DennisOlof
2014-05-31, 21:12
Inga fel här heller, jag kör dessutom med originalbox, den vita HD boxen, hade den svarta förut, men fix tag i den vita så jag kunde spela in. Grymt skönt med inspelning så man kan skippa (hoppa) förbi reklamen. Däremot så funkar inte textningen alltid, gäller ALLA kanaler, texten kan komma helt ur synk och vara helt fel, men det händer ganska sällan.

rodak
2014-05-31, 21:38
Har för mig att senaste openpli har nån inställning att texten ska vara delayed om sync saknas. Stäng av den funktionen så ska det funka. Minns inte exakt var, men någonstans under undertext inställningar ska det vara. Nåt med "delay if timing missing" eller nåt sånt.

Sent from my LG-D802 using Tapatalk