handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Streaming från Vu+Duo2 BlackHole2.0.9.1



Stickan
2014-06-08, 19:04
Finns någon instruktion avseende inställning av OpenWibif konfiguraton samt TranscodingSetup? Jag vill alltså streama från boxen till en laptop på extern adress, semesterort eller liknande.

Streama hemma är ju inga problem, men inte så värst viktigt.

nyburgare
2014-06-08, 19:35
enkla, lite osäkra lösningen:

skaffa dyndns/noip adress
portforward i din router extern tex 12354 till intern 8002
kör/"starta" tunerservice (blå, blå)
editera filerna som skapades i mappen /media/hdd/tuner
eller var de nu kom, en mapp för varje favoritlista.
du skall alltså byta host/IPadress till din NOip typ ovan och
port i detta fall 12354
((ja du har väl 2 nerledningar eller fler))

ta med dig filerna

börja med default transcoding settings och justera sedan beroende på dina förutsättningar.

"OpenWibif" det vet jag inte vad det är, vad skulle du ha den till ???

säkrare lösning, tja enklast att skaffa router med stöd för openvpn

Muggesand
2014-06-08, 19:38
Jag kör med VPN in i nätverket, funkar bra! Har VPN inbyggd i routern så det är sjukt smidigt. Dock funkar min slingbox något bättre med mindre hack. Få snart fiber, hoppas då på att kunna köra utan slingboxen.

Stickan
2014-06-09, 09:03
OpenWebif är en app som nenerladdats till Vu+Duo2.

nyburgare
2014-06-09, 09:15
Talking to me ??
Det är tom som så att den är med by design i BH som TS kör, så du behöver inte ladda ner den
Men inget du behöver för att streama, så frågan kvarstår vad ska man ha den till ??


OpenWebif är en app som nenerladdats till Vu+Duo2.

Stickan
2014-06-09, 11:20
Talking to me ??
Det är tom som så att den är med by design i BH som TS kör, så du behöver inte ladda ner den
Men inget du behöver för att streama, så frågan kvarstår vad ska man ha den till ??

Tja, vet ej. Trodde att den skulle användas eftersom den fanns där.

nyburgare
2014-06-09, 11:52
Nä, enklare att göra som i inlägg 2, lätt som en plätt. lycka till.

Använda browsern för att öppna openwebi/f för att därefter i den starta tex VLC.
Det är väl en jättelång omväg ??

Stickan
2014-06-09, 18:46
Nä, enklare att göra som i inlägg 2, lätt som en plätt. lycka till.

Använda browsern för att öppna openwebi/f för att därefter i den starta tex VLC.
Det är väl en jättelång omväg ??

Funkar utmärkt internt men när jag kopplar upp mig via en extern router, så växlar Vu+Duo2 kanal, men streamingen av program funkar ej. Inga problem med hastigheten i näten.

nyburgare
2014-06-09, 18:54
Då gör du nog inte som inlägg 2 förordar ???

utan du kanske bara har en kabel från din tallrik ???
eller så kör du via openweb i/f och har "zap before stream" checkad långt ner till höger ???

Stickan
2014-06-09, 19:38
Då gör du nog inte som inlägg 2 förordar ???

utan du kanske bara har en kabel från din tallrik ???
eller så kör du via openweb i/f och har "zap before stream" checkad långt ner till höger ???

Jag har 7 lnb och 1 t2-tuner. "No Zap before wstream" aktiverat på min Androidplatta med Vu+ app. Om jag har denna ruta avmarkerad, växlar mottagaren kanale via Androidplattan.

nyburgare
2014-06-09, 19:52
Tyvärr förstår jag inte.
Varken hur du matar din duo2, detta kan mycket väl vara skälet till att den zappar
inte heller hur du har VU+ appen inställd, "aktiverad/avmarkerad"
Du anger inte heller vilken spelare du använder.
Jag ger upp det finns säkert någon annan som hjälper dig.

Stickan
2014-06-09, 22:00
Jag ger också upp t v. Slingbox 350 + DM8000 funkar, så jag fixar förestående utlandssemester. Fast hade såklart varit trevligt att kunna streama från Vu+ också.

Jag har 7 lnb kopplade via switch till en ingång i Vu+. Den andra satingången har jag en STAB-motor på. Sedan en T2-tuner för marksänt på nästa tunerplats, men detta har ju inget som helst att göra med streaming.

Men tack för dina försök att hjälpa mig.

Stickan
2014-06-09, 22:29
Fast det skulle vara fint om det fanns en steg-för-steg manual för streaming från Vu+Duo2 och t ex router D-Link DIR657. Litet tydlig så att en pensionär kan använda den.


Fixat! Funkar, men jag kan inte förklara var felet låg.