handdator

Visa fullständig version : Vad kan man göra?



Fimpen69
2014-06-20, 12:42
Jag har en DM600PVR och bor i ett Com Hem hus. Jag har PLI installerad på min box.

Jag vet att jag kan CS, har gjort det förr. Men kan jag till exempel lägga kanaler som sänds i andra länder på nåt sätt? Jag är lite halvkorkad, men finns det nån sammanfogad tråd med vad jag kan göra och inte göra med min box under dom förutsättningarna jag har.

Eller kan någon förklara kortfattat hur jag utnyttjar min box på bästa sätt.

atomized
2014-06-20, 12:58
Du kan bara ta in de kanaler som ingår i Comhems utbud. Och det förutsätter att du har ett abonnemang hos dem.

Fimpen69
2014-06-20, 13:22
Så jag kommer inte att kunna lägga in en fransk kanal till exempel? Vi säger att jag hittar transpondern för den och att jag fåår strängen att lägga in, kommer jag inte att kunna se den då?

atomized
2014-06-20, 13:43
Jag vet inte om Comhem sänder några franska kanaler?
Du kommer bara att kunna ta in de kanaler Comhem sänder i kabeln.
Vad menar du med transponder? Är det satellitsänd TV du pratar om så kan du inte få in det med en kabel-TV box ansluten till Comhems nät. Eller menar du att du har en satellittuner i din DM600?

Vilken modell av DM600 har du? En S, T eller C-modell?

Fimpen69
2014-06-20, 14:37
Det är en C-modell. För längesedan hade jag en DB 7020 satellit och egen parabol. Då var det roligare :) Så det bästa är att köpa mig en parabol då och sätta in en satelit tuner i DB:n om det går? Så det enda jag kan göra nu är att få in Com Hems kodade kanaler och sen CS via internet in i boxen om jag vill?

atomized
2014-06-20, 15:43
Om det är en C-modell så kan du bara se de kanaler som Comhem sänder i kabeln.

Om du vill se kanaler från satellit behövs en parabol och en mottagare med satellittuner. Det går att byta tuner i din DM600 till en DVB-S tuner http://www.satvision.se/dreambox-dvbs-tuner-for-dm600-dm7025-p-388.html
Men det kanske är roligare att köpa en ny box. Vu+ Solo2 är en mycket bra box för c:a 2500 som har HD och dubbla tuners.