handdator

Visa fullständig version : Miraclebox 7 - LCN Conflict



wanted90
2014-07-30, 01:26
Har skaffat en miraclebox och gjorde en kanalsökning. Det visade sig att vissa kanalplatser då innehåller fler än en kanal.
T.ex. kanalplats 1 hittar 4st SVT1 men bara en av dem fungerar.
När jag nu trycker kanal 1 på kontrollen får jag ett meddelande "LCN conflict" och dem 4 olika SVT1.
Efter att ha tryckt "ok" på en av dem så försvann övriga 3 helt! Självklart tryckte jag på "fel" SVT1 vilket resulterade i att den fungerande kanalen försvann och kvar står jag med en SVT1 som inte fungerar.

Någon som vet hur jag får tillbaka den fungerande kanalen som jag av misstag tagit bort?

OA
2014-07-30, 08:20
Har skaffat en miraclebox och gjorde en kanalsökning. Det visade sig att vissa kanalplatser då innehåller fler än en kanal.
T.ex. kanalplats 1 hittar 4st SVT1 men bara en av dem fungerar.
När jag nu trycker kanal 1 på kontrollen får jag ett meddelande "LCN conflict" och dem 4 olika SVT1.
Efter att ha tryckt "ok" på en av dem så försvann övriga 3 helt! Självklart tryckte jag på "fel" SVT1 vilket resulterade i att den fungerande kanalen försvann och kvar står jag med en SVT1 som inte fungerar.

Någon som vet hur jag får tillbaka den fungerande kanalen som jag av misstag tagit bort?

Gör en ny kanalsökning
Prova att stänga av LCN ( OK /Blå knapp / LCN "AV"

BbyBo
2014-07-30, 11:58
Du kan söka manuelt på bara just de kanaler du saknar. går mycket fortare om det är en kanal som efterfrågas.
http://www.lyngsat.com/packages/Canal-Digital.html
Följ kolumnen Freq TP till de kanaler som saknas och skriv i Tex 11421 H-V "Horisontel eller vertikal" SR 24500 FEC 7/8

wanted90
2014-07-30, 17:10
Tack för svar!
Lyckades lösa problemet.
Om någon skulle ha samma problem så hade kanalerna hamnat under listan med "ignore channel"