handdator

Visa fullständig version : Nybörjare med Nokia 9902 behöver hjälp



tornroob
2003-08-26, 12:48
Hej mycket lyckat forum!
Skulle vara väldigt :D om jag kunde få lite råd om hur jag fixar till ett fungerande piratkort till min 9902. Har Viasat abone. så det är kanaler som är kodade med conax som jag är intresserad av. Alltså jag vet att jag behöver en CA modul till min mottagare men efter det så vet jag inte vad jag skall köpa. Programmerare + kort + softa. Är främst intresserad över att få de svenska TV4, TV4,+ Kanal 5, svt ..... även intresserad av CD men har hört många problem med att få fram ett fungerande kort, är det faktist så svårt att få det att fungera??? Varför jag behöver få de svenska kanalerna är för att jag bor i Finland och mitt modersmål är svenska och tycker att de svenska kanalerna är mycket bättre än de finska. Väldigt glad och tacksam över all hjälp jag kan få.

2003-08-26, 16:49
Läs inläggen under Conax forumet. Det finns inget publikt för Conax - teckna ett abonnemang.

/Spock

tornroob
2003-08-26, 18:54
Tack för tipset att teckna ett abonnemang, men det är just där problemet ligger det finns inget lagligt sätt att kunna se svt:s alla kanaler + TV4:s alla, plus femmans här i Finland. Någon annan som har bra förslag???

Johan
2003-08-26, 19:22
Viasat sänder SVT kanalerna.

Tror inte det finns nåt lagligt sätt för sig att se svenska kanaler. Det bästa jag kan komma på är att du ber nån i sverige stå som abonent.

tornroob
2003-08-27, 06:43
Ok om det inte finns andra sätt så måste jag väl försöka den vägen då.
Men sen kommer följande problem in i bilden hur skall jag laga ett pirat kort för viasat vilken typ av programmerare samt kort och softa samt vilka koder skall jag använda mig av???

Michelangelo
2003-08-27, 07:28
Brännare: MP3,5
Kort: Funcard (när du ändå köper allt)
Soft: ViaFM(läsa av orgkort) Morphex(gör provider till hex) Multiprog (bränner korten)
Koder: Viasat koderna här på sidan..

;)

tornroob
2003-08-27, 08:54
Tack för tipsen
:D