handdator

Visa fullständig version : Dreambox och Blackbox för iPhone - Hur tittar jag kanaler på resan?



Mrpresidento
2014-11-02, 19:55
Hej, Just nu är jag på sjukhuset och kommer vara här ett tag... långt tag.
köpte Blackbox för längesen och har haft den ett tag och är skitnöjd, men jag vet att det ska vara möjligt att streama till iphonen om man är på jobbet eller som jag nu på sjukhuset, inte hemma med andra ord. (PORTFOWARD) men hur gör jag det, är det enkelt?
Aldrig riktigt fattat mig på det.... och kan inte hitta info om hur jag fixar det =(
kan någon snäll själ hjälpa mig?
Har dm800hd
tack!

nicolito
2014-11-03, 07:48
Jag hade nog öppnat en port och sen via min laptop tittat vidare på kanalerna via web interface. Nu kanske du inte har någon laptop men till ifånen finns väl appen vu+ player som kan streama till din telefon. Även där måste du öppna en port så du kan se. Tittandet kommer ju ra en massa gb men det kanske inte är nåt problem.

nyburgare
2014-11-03, 08:24
en port, behövs det inte portforwards på TVÅ portar till vu+player och stream/transcode via web i/f ??
Ska man köra med bara en port öppen såsom jag gör, behöva lite URL's / m3u filer etc.

nicolito
2014-11-03, 08:38
en port, behövs det inte portforwards på TVÅ portar till vu+player och stream/transcode via web i/f ??
Ska man köra med bara en port öppen såsom jag gör, behöva lite URL's / m3u filer etc.


Jo det kanske är 2 portar man behöver öppna, minns inte riktigt, men det går att se för mig och det är huvudsaken

joakim95
2014-11-03, 09:22
Hej, Just nu är jag på sjukhuset och kommer vara här ett tag... långt tag.
Krya på dig :)
Hoppas det är inget allvarligt.

Pimmp
2014-11-03, 13:31
Du behöver öppna/forwarda port 80 samt 8001 för blackbox. WAN adressen bör du känna till. Man kan även transcoda/anpassa bilden för din iphone via expert settings. Då behöver du veta din dators ip adress samt starta web interfacet i vlc under inställningar.
Krya på dig

nyburgare
2014-11-03, 15:12
Klarar gamla 800:an transcoding ??
eller menar du transcoding mha lokal PC & vlc

Pimmp
2014-11-03, 23:34
nej 800:an är för klen, transcodingen sker i pc:n med hjälp av VLC. Finns inställningar i appen där man kan välja upplösning mm

nyburgare
2014-11-04, 06:04
Hoppas TS får permission snart nog då.