handdator

Visa fullständig version : mottagare comhem



eken74
2014-11-09, 10:50
Tänkte byta ut min gamla db500c mot något billigt fast med hd möjlighet. Ser att det finns en del olika nu. Clone är inga problem heller. Tips och var man köper billigt.

jo1
2014-11-09, 16:29
alibaba kanske

_com_bort_
2014-11-09, 20:21
Du kan ju alltid köra seasoninterface direkt i ca-modulen i din HD-tv.
Kom ihåg att använda en ICKE HD-modul så fungerar det bra.
SVT1 HD, SVT2 HD, TV4 HD, Cmore series HD, och Fox HD fungerar i skrivande stund att dela resten av HD-kanalerna använder chip pairing.

MVH


Tänkte byta ut min gamla db500c mot något billigt fast med hd möjlighet. Ser att det finns en del olika nu. Clone är inga problem heller. Tips och var man köper billigt.

Jicarala
2014-11-09, 20:53
Du kan ju alltid köra seasoninterface direkt i ca-modulen i din HD-tv.
Kom ihåg att använda en ICKE HD-modul så fungerar det bra.
SVT1 HD, SVT2 HD, TV4 HD, Cmore series HD, och Fox HD fungerar i skrivande stund att dela resten av HD-kanalerna använder chip pairing.

MVH

Viasat 16 HD & Eurosport 2 HD är inte heller pairade vad det verkar...

eken74
2014-11-10, 11:56
Har en cam dock HD.. Och interface kräver ju dator :S Vill ha så få saker som möjligt framme.. Tänkte 500 hd men finns ju massa nya saker nu.

_com_bort_
2014-11-10, 18:10
Dator och dator........det räcker med en router med openwrt eller en raspberry pi som har lincardemu-0.21a installerat.

Alternativt en Alex-cs klient.

MVH

eken74
2014-12-27, 09:35
Går det köra ccam på en router eller raspberry? Finns det någon guide på göra en klient då jag aldrig gjort detta?

jippe
2014-12-27, 20:53
Dator och dator........det räcker med en router med openwrt eller en raspberry pi som har lincardemu-0.21a installerat.

Alternativt en Alex-cs klient.

MVH

Var kan man hämta lincardemu kompilerad för raspberry? (eller källkoden till lincerdemu men den är väl inte publik?)

_com_bort_
2014-12-27, 22:13
Jo den är publik :)

Om du söker efter en tråd som heter "Funkar lincardemu?" så hittar du allt du behöver veta för att lyckas.

MVH

Var kan man hämta lincardemu kompilerad för raspberry? (eller källkoden till lincerdemu men den är väl inte publik?)

eken74
2014-12-28, 00:31
Blir till att köpa en rpi i morgon :) Sedan har jag mycket att lära.. Men det blir mycket att köpa rätta mig om jag har fel, behöver en ej hd cam i tvn, interface, omvandlare usb till seriell

eller skulle denna duga http://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/natverk/routrar/tp-link-tl-mr3020

_com_bort_
2014-12-29, 13:28
Den duger att köra Lincardemu på :)

De andra sakerna du nämner behöver du också.


Blir till att köpa en rpi i morgon :) Sedan har jag mycket att lära.. Men det blir mycket att köpa rätta mig om jag har fel, behöver en ej hd cam i tvn, interface, omvandlare usb till seriell

eller skulle denna duga http://www.teknikmagasinet.se/produkter/dator-o-tv-spel/natverk/routrar/tp-link-tl-mr3020