handdator

Visa fullständig version : TV Kriget



joakim95
2014-12-09, 12:56
Kanal 5 HD Kanal 9 och TV11 försvinner från Boxer efter en konflikt mellan SBS Discovery och Boxer.
http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3870193.ece

rolrn
2014-12-09, 13:21
Ännu ett spadtag tas för att begrava Boxer ;).

DennisOlof
2014-12-09, 17:31
Haha, det där var riktigt bra. Har aldrig förstått varför man ska ha HD kanaler i marknätet osv. Det borde egentligen bara finnas ett basutbud av kanaler. Det räcker. Vill man ha flera kanaler får man skaffa på annat vis. Kostade massor av pengar att bygga ut marksända nätet helt i onödan anser jag.

jo1
2014-12-09, 18:05
och nu är det tillbaka i marknätet igen

nyburgare
2014-12-09, 18:18
undrar vem det var som fick kalla fötter, inte Robert eller...... ???

joakim95
2015-03-31, 19:28
Nu var det dags igen, fast nu denna gången med Telia.
http://www.dagensmedia.se/nyheter/tv/article3897396.ece

OA
2015-03-31, 19:54
Om SBS-Discovery har pengar problem, eftersom de vill ha ut så mycket som möjligt av TV-leverantörerna

DennisOlof
2015-03-31, 22:11
Skönt man slipper allt det där, därför jag valde parabol, man orkar inte med bolag som boxer och andra i kabel-tv nät som jämt och ständigt ska flytta om kanaler, ändra kanalutbud osv. Kul om det verkligen blir svart i rutan, så mycket för Telia.

Dessutom kan man ju inte ens titta på deras IPTV om man inte är ansluten till deras nät, dåligt anser jag.

macuser
2015-03-31, 22:54
Skönt man slipper allt det där, därför jag valde parabol, man orkar inte med bolag som boxer och andra i kabel-tv nät som jämt och ständigt ska flytta om kanaler, ändra kanalutbud osv. Kul om det verkligen blir svart i rutan, så mycket för Telia.
lol
. .
.

joakim95
2015-04-01, 07:07
Läste på Text-TV att kunderna kommer att bli kompenserade med FOX, National geographic och Natgeo Wild.

jippe
2015-04-01, 12:12
För min egen del kan jag inte begripa hur Telia har lyckats skrapa ihopa 700000 kunder till sin iptv tjänst.
Både Via och Canal över sat är betydligt bättre. Ja tom comhem är bättre (deras dvb-c/conax tv tjänst. Tivolitramset kan jag inte uttala mig om)
Kan det vara så att många sitter med Telia adsl och tycker det är bekvämt att få allt på samma faktura?
Är det någon som vet hur många kunder Via, Canal, comhem mfl leverantörer har i Sverige? Eller är den statistiken inte officiell?

OA
2015-04-01, 16:13
Antal kunder
Boxer 560000
Canal Digital 310000
ComHem 618000
Viasat 570000 Norge, Danmark och Sverige

Så Telia är störst på Digital-TV

Rags32
2015-04-01, 17:00
Antal kunder
Boxer 560000
Canal Digital 310000
ComHem 618000
Viasat 570000 Norge, Danmark och Sverige

Så Telia är störst på Digital-TV

Jävlar! Com Hem om jag minns rätt låg på 800k för typ 1-2 år sedan. Snacka om ras!


Skönt man slipper allt det där, därför jag valde parabol, man orkar inte med bolag som boxer och andra i kabel-tv nät som jämt och ständigt ska flytta om kanaler, ändra kanalutbud osv. Kul om det verkligen blir svart i rutan, så mycket för Telia.

Dessutom kan man ju inte ens titta på deras IPTV om man inte är ansluten till deras nät, dåligt anser jag.

Kanske inte läge för att skriva. Vore inte förvånad om Viasat och Canal Digital kan få problem att förnya avtalet. CD har dock bra samarbete åtminstone...

Rolsten
2015-04-01, 18:02
Ja, det här är ju komedi på hög nivå.
Kunde ha varit årets bästa aprilskämt om det nu inte vore sant.
Varför gör Telia inte som CD och smyghöjer priset varje år för att på det sättet få in mer deg då alla inblandade tydligen alltid vill ha mer betalt?
Nåja, tyvärr lär det inte vara så länge då bägge parter förlorar pengar.

micklarn
2015-04-01, 18:25
Tele2 TV (snart migrerat till Bredbandsbolaget) ca 220.000 abonnenter.

OA
2015-04-01, 19:38
Ja, det här är ju komedi på hög nivå.
Kunde ha varit årets bästa aprilskämt om det nu inte vore sant.
Varför gör Telia inte som CD och smyghöjer priset varje år för att på det sättet få in mer deg då alla inblandade tydligen alltid vill ha mer betalt?
Nåja, tyvärr lär det inte vara så länge då bägge parter förlorar pengar.

Varför ska vi kunder betala mer och mer för reklamfinansierade kanaler... Bättre att Telia sätter ner foten

rolrn
2015-04-01, 19:51
Tja, det kan ju bero på att någon skall betala för rättigheterna, sändningsteknik mm..

För folk som har vettigt bredband finns ju alternativa lösningar (magine.com t.ex.).
Se http://streamafilm.nu/smart-tv/

jippe
2015-04-02, 14:08
Antal kunder
Boxer 560000
Canal Digital 310000
ComHem 618000
Viasat 570000 Norge, Danmark och Sverige

Så Telia är störst på Digital-TV
Tele2 TV (snart migrerat till Bredbandsbolaget) ca 220.000 abonnenter.

Är det någon som vet om CD har 310000 abbonenter bara i Sverige eller om det gäller Sverige, Norge, Danmark och Finland där man har sin verksamhet?
Finns det statistik på hur många Viasat har i bara Sverige?
Sen har väl comhem ca 1,5milj hushåll som bara har analogt basutbud som ingår i deras hyra eller har denna siffran ändrats (tänker på släckningen av kabeltv i gbg mm)

Jag trodde faktiskt inte att Telia hade lyckats växa så mycket på bekostnad av de andra. Jag skrattade nästan när de lanserade sin iptv tjänst och gjorde den gratis i ett år för alla sina bredbandskunder men uppenbarligen var satsningen lyckad.
Det som dock stör mig är att alla som sitter i nybyggda villor med Telia fiber indragen tror att de är låsta till Telia. Sätt upp wokpanna eller spröt på taket för f*n.

OA
2015-04-02, 18:07
Tele2 TV (snart migrerat till Bredbandsbolaget) ca 220.000 abonnenter.

Är det någon som vet om CD har 310000 abbonenter bara i Sverige eller om det gäller Sverige, Norge, Danmark och Finland där man har sin verksamhet?
Finns det statistik på hur många Viasat har i bara Sverige?
Sen har väl comhem ca 1,5milj hushåll som bara har analogt basutbud som ingår i deras hyra eller har denna siffran ändrats (tänker på släckningen av kabeltv i gbg mm)

Jag trodde faktiskt inte att Telia hade lyckats växa så mycket på bekostnad av de andra. Jag skrattade nästan när de lanserade sin iptv tjänst och gjorde den gratis i ett år för alla sina bredbandskunder men uppenbarligen var satsningen lyckad.
Det som dock stör mig är att alla som sitter i nybyggda villor med Telia fiber indragen tror att de är låsta till Telia. Sätt upp wokpanna eller spröt på taket för f*n.

Det är CD Sverige
Bredbandsbolaget och Tele2 efter sammanslagningen har de 520000 kunder

Drejjmit
2015-04-06, 10:59
Det är CD Sverige
Bredbandsbolaget och Tele2 efter sammanslagningen har de 520000 kunder

TV-delen av Tele2 ägs av Bredbandsbolaget. Bredbandsbolaget ägs av Telenor. Canal Digital ägs av Telenor. Tror dom kan sätta ganska mkt press på SBS Discovery om liknande skulle uppstå. 520.000+310.000 kunder som skulle bli av med Kanal 5? :D

Rags32
2015-04-08, 07:51
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article20591589.ab

SBS får som de vill

joakim95
2015-04-08, 09:45
http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article20591589.ab

SBS får som de villTänkte precis skriva det men du var före :)
Jag förstod att kanalerna skulle komma tillbaka ganska fort, SBS förlorar både pengar och tittare pga detta.

Rags32
2015-04-08, 10:00
Tänkte precis skriva det men du var före :)
Jag förstod att kanalerna skulle komma tillbaka ganska fort, SBS förlorar både pengar och tittare pga detta.
Med tanke på att Telia gav vika så verkar det vara de som förlorade pengarna snabbast. SBS fick igenom sina krav.

Rolsten
2015-04-08, 15:47
Sa ju det.
Felia ÄR och kommer alltid att vara Felia.
Märkligt att man inte gav efter för SBS direkt då man verkar gilla diktaturfasoner, mygel, och pengar under bordet.

DennisOlof
2015-04-08, 17:16
Comhem siffrorna som angavs är nog fel, det är nog bara antalet kunder som tittar via abonnemang, alltså digital-TV. Dom har fortfarande en hel del kunder som bara tittar på analogt, men jag antar att man numera inte räknar in dessa. Jag tror samma sak gäller Boxer. Så alla som tittar på TV utan någon abonnemang finns nog inte med i siffrorna.

Fast det är nog inte så viktigt, sedan vill jag påstå att comhem har inte backat så mycket som en del verkar tro, dom har snarare ökat ordentligt pga TiVO och annat, sedan kan man ju prata om kvalite, kanalutbud osv. Det var nog snarare Telia som fick ge vika, tror inte SBS bryr sig det minsta, dom är grymt stora, tänk också på att Discovery kanalerna finns över hela Europa, USA osv, lilla fjuttiga Telia fick nog vika sig till slut, bara bra för jag tycker dom haft storhetsvansinne senaste 10åren med sina mobil-affärer med diktaturer.

På tal om det, såg idag att det är dags för pajkastning igen.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6136624

Vad är det för fel på bolaget, kan dom inte hålla fingrarna i styr