handdator

Visa fullständig version : [LÖST] Vu+solo2



ricki
2015-01-12, 17:26
Går det att ha motorstyrning på ingång A och en fast satellit på ingång B
hur ser configureringen ut i så fall?

atomized
2015-01-12, 17:31
Har inte provat men det borde gå bra eftersom du kan göra olika inställningar för olika tuners.

ricki
2015-01-12, 17:59
Det går bra, men jag undrar om man då ska använda olika sat. listor eller hur man löser problemet så att inte båda tuners söker samma kanal?

atomized
2015-01-12, 18:08
Det går bra, men jag undrar om man då ska använda olika sat. listor eller hur man löser problemet så att inte båda tuners söker samma kanal?

Jag har inte full koll på detta men jag tror att det finns någon inbyggd logik som väljer vilken tuner som skall användas om samma kanal finns på flera tuners.
Jag har själv 4 st. tuners och det verkar som att boxen i första hand väljer tuner A om den är ledig och sedan tuner B o.s.v.

I ditt fall kanske du ska ha den fasta tallriken på tuner A och motorn på tuner B. Då väljs tuner A i första hand om den önskade kanalen finns där annars tuner B.

nyburgare
2015-01-12, 18:46
Undrar, jag tycker mig ha sett någonstans och läst någonstans att det går att ställa prio på dem i BH iaf.

atomized
2015-01-12, 20:41
Undrar, jag tycker mig ha sett någonstans och läst någonstans att det går att ställa prio på dem i BH iaf.

Det är möjligt. Jag har inte grävt ner mig i detta. Jag bara kör med default-inställningarna.

Rolsten
2015-01-12, 21:51
webif: extra -> inställningar -> anpassningar -> föredragen tuner

nyburgare
2015-01-12, 22:43
Hej, nu hitta ja oxå med din hjälp
RC = menu, setup, system, customize, preferred tuner

ricki
2015-01-13, 16:09
Om min fasta tallrik är A och tar emot thor 0.8 V och B som är motorstyrt ska ta andra sat. positioner
hur förhindrar jag att B går till 0.8V när jag väljer en kanal där, det har jag inte fått att fungera.

Rolsten
2015-01-13, 19:24
Hmm...
Vad händer om du prioriterar tuner A då enligt ovanstående tips?
Om du inte vill att motorn ska gå till 0.8W med tuner B så konfigurera inte den positionen?

sikerim
2015-01-13, 19:39
Hej kunde inte öppna ämne så jag passar på att fråga här.
köpte vu+ solo försöker flasha med openpli den senaste usb versionen lyckas ej.kopplar in usb minnet på fronten trycker på reset knappen där bak då startar boxen bara om den vill inte flasha.kanske är det jag som gör fel nånstans.kan man få en liten guide om hur man flashar den.

Freelock
2015-01-13, 20:09
Tagit från från vuplus-community.net/board/ (http://vuplus-)

HowTo flash/update Vu+ images

To install a new image, you need an empty USB stick FAT32 formatted.


Download image zip file for your Vu+ model;
Unzip the zip file and you will have a folder named vuplus and under the folder, you will have another folder named after the model of your VuPlus set;
Copy the vuplus folder (including all the sub folders and files in it) to root folder of your USB stick;
WARNING!!! If you have any folder named vuplus on any device connected to your Vu+, delete the folder or rename it;
Turn off your Vu+;
Disconnect all USB flash drives connected to your receiver;
If your receiver is equipped with a front USB port (Duo2, Ultimo, etc.), insert the USB stick in it, otherwise you can insert the USB stick in a rear port.;
Turn on your Vu+.


If, for any reason, the upgrade fails, first disconnect any USB devices connected to your Vu+ and then try again to install the new image.
If the upgrade fails again, try to use another USB stick.

Vu+ Solo​


http://vuplus-community.net/board/attachments/solo-png.10959/
Update is done when green light blinks on the front panel.

Vu+ Solo2​


http://vuplus-community.net/board/attachments/solo2-png.10960/
Push POWER button on the box (not on remote control!) when message appears on display.
Update is done when upgrade completed message is shown on the display.

ricki
2015-01-13, 20:46
Hmm...
Vad händer om du prioriterar tuner A då enligt ovanstående tips?
Om du inte vill att motorn ska gå till 0.8W med tuner B så konfigurera inte den positionen?

Jag använder Usals.

ricki
2015-01-14, 12:29
Fungerar med motor på tuner A, fast tallrik på tuner B, prioriterar tuner A
fick ändra och välja satpositioner manuellt på tuner A.

Tack för tipsen.