handdator

Visa fullständig version : Raid mot kortdelare



läskkungen
2015-02-12, 09:44
Någon som har mer info om räderna mot grupperna i Kalix och Luleå nu i dagarna. Det sår inget om detta i tidningarna. Gissar att det är grupper modell större som delar till hundra kanske tusentals användare.

fjiik
2015-02-12, 11:24
Där ser man. Delar man åt hundra eller kanske tusentals användare förtjänar man nästan att åka dit.

bello77
2015-02-12, 15:35
Du verkar ju veta vad som hänt/händer! Varför berättar inte du istället för att sprida rykten.

läskkungen
2015-02-12, 15:50
Du verkar ju veta vad som hänt/händer! Varför berättar inte du istället för att sprida rykten.

Jag har ingen mer info om detta utan bara ett rykte jag har hört "på stan". Flera personer påstår att något har hänt eller håller på att hända just nu.
"Riktad insats på bred front mot organiserade nätverk av denna typ". Sitter man och delar inom hushållet så har man nog inte så mycket att vara rätt för.
Som sagt så kanske detta bara är just ett rykte, därav min fråga om någon mer vet något.

DennisOlof
2015-02-12, 17:06
Bara bra, alla nyheter om folk som åker fast gillar jag, man ska inte kortdela och tjäna pengar på det eller ha stora nätverk. Det förstör bara för alla andra. Man kan kortdela med kompisar eller i hemmet.

thunder
2015-02-20, 15:41
Jag har hört att någon tipsade polisen så att dom fick upp spåren. Även att de fick betalt direkt in på kontot med vanlig överföring och att det var över 1500 users totalt. OM detta stämmer så var dom inte speciellt försiktiga.

Rykten som sagt. Konstigt att inte någon pressrelease har kommit ut ännu.

DennisOlof
2015-02-21, 10:46
Hmm.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/nordnytt/olovligt-tv-tittande-forbjuds

Låter inte så bra, man får hoppas att det juridiska sätter stopp för dessa idioter som säljer kortdelning. Sedan låter 300000 personer lite väl mycket, det är nog många som kort kortdelning hemma eller med några kompisar.

Hmm kan det vara den där personen från medelpad kanske ?

http://www.arbetarbladet.se/angermanland/solleftea/polisen-utreder-otillatet-tittande

Riktigt bra att man ändrar lagen och sätter fast dessa jävla pajaser. Dessutom numera med streamingtjänster och liknande kan man faktiskt betala för att endast se en match eller precis det man vill. Riktigt dåligt att folk inte vill betala tycker jag.

trug
2015-02-21, 11:04
Låter som överdriven propaganda.

Hockeyligan: ”Cardsharing kostar årligen klubbarna miljonbelopp”
Hur kan det kosta klubbarna något alls? Är det klubbarna som köper "illegala koder på internet"?

thunder
2015-02-21, 11:08
Samma logik som illegalt nedladdade filmer. 1 film = 299kr i missad intäkt. En delare = 699kr/mån i missade intäkter.

Är givetvis komplett vansinne att räkna så.


Sent from my iPhone using Tapatalk

thunder
2015-04-28, 12:19
Inget nytt rykte eller info här?


Sent from my iPhone using Tapatalk