handdator

Visa fullständig version : hur gör man för att få med inspelningat från SOLO2 till Duo2?



Zacken
2015-02-28, 20:44
kör idag Solo2 Med Black Hole, Cool tv, CrosEpg
hur gör man för att få med alla serie inspelningar till en DUO2?

jag kommer att köra med 4xS2
jag kommer med hjälp av switch köra 2st 4,8E och 4st 0,8W
hur skall man sätta dom för att få mist kollision för inspelningar och TV(kanske besvara av nästa fråga)?
Vilken är prio ordningen för turners (till ex ABCD)
- för att visa bild
- för inspelning
Sven Åke

Nille_DM
2015-03-01, 19:33
Hej.

Inspelningar görs precis som vanligt, med timer eller med record-knappen.

Tuner-prio behöver du inte fundera på. boxen väljer tuner efter enligt den första som är ledig, standard är abcd, men det går att ändra följden om man skulle vilja det.

Förklara gärna vad det är du tror kommer att bli problem, för jag förstår inte riktigt vad du menar

Zacken
2015-03-01, 21:47
Inspelningar görs precis som vanligt, med timer eller med record-knappen.

jag är ute efter att kunna flytta alla serie inspelningar (autoTimer) från Sol2 till Duo2 , inte det som finns på disken

Tuner-prio behöver du inte fundera på. boxen väljer tuner efter enligt den första som är ledig, standard är abcd, men det går att ändra följden om man skulle vilja det.

Förklara gärna vad det är du tror kommer att bli problem, för jag förstår inte riktigt vad du menar
om dom ligger i fel ordning och börjar med en 2 st inspelningar på 0,8 w och dom tar dom turners som har 2 satelliter så finnas ju bara 2 turners kvar och dom är 0,8W inte 4,8E
med andra ord så finns det ingen turner kvar till inspelning på 4,8E om dom startar efter den 1sta inspellningen

Sven Åke

nyburgare
2015-03-01, 21:59
ligger de inte i /etc/enigma2/timers.xml ???

finns det ingen ledig tuner, så finns det ingen ledig tuner oavsett tittning/inspelning/streaming, kanalerna som inte är tillgängliga blir greyed.

Zacken
2015-03-01, 22:09
nyburgare ligger de inte i /etc/enigma2/timers.xml ???
ska kolla det !

finns det ingen ledig tuner, så finns det ingen ledig tuner oavsett tittning/inspelning/streaming, kanalerna som inte är tillgängliga blir greyed.
Ja så är det på SOLO2 (som bara har 2 turners)
men när man lägger schema så går den väl efter prio ordningen eller?

Sven Åke

nyburgare
2015-03-01, 22:18
jag fattar inte vad du menar med dina tuners, som för övrigt hanteras lika i BH oavsett vilken VU+ multituner du har.

atomized
2015-03-01, 22:22
Borde gå att lösa genom att konfigurera tuner A och B som enbart 0.8W och tuner C och D som 0.8W + 4.9E. Då använder han ju inte C och D tunern om det inte gäller en 4.9E-kanal eller om både A och B är upptagna.

Zacken
2015-03-02, 13:17
Borde gå att lösa genom att konfigurera tuner A och B som enbart 0.8W och tuner C och D som 0.8W + 4.9E. Då använder han ju inte C och D tunern om det inte gäller en 4.9E-kanal eller om både A och B är upptagna.
Tackar !

Sven åke