handdator

Visa fullständig version : Flasha en 800HD se



Teacher
2015-03-10, 22:00
Tänkte flasha en 800HD se, som verkar vara original, och som nu har Vu+ Black Hole och lägga in Pli istället. De DM600 jag kör nu har Pli installerat och där hittar jag runt!
Försökte mig på att gå in via IP-adressen, och komma åt boxen den vägen, men har tydligen en app som heter Open Webif, som dyker upp istället.
Försökt leta i forumet, men hittar inget som hjälper mig.
Hur ska jag göra?

Minime
2015-03-10, 22:17
DM800 SE sätter du i flash läge genom att hålla in knappen på framsidan och slå på strömen till boxen.
När du ser "stop" i displayen så släpper du knappen på framsidan, så kan du surfa in på webif och flasha boxen.
Brukar stå sim eller liknande i displayen i bootup om det är en klon box...

Teacher
2015-03-11, 06:16
Tack Minime. Så långt, allt väl. Men efter flashning och under reboot, står det i displayen: "R01: No ca found". Sen kommer jag inte längre! Kommer inte heller in i boxen via webläsaren! Hur gör jag nu då?
Det här lyckades jag inte så bra med! :(

matkoh
2015-03-11, 06:34
Hmmmm.

Då har du flashat in en felaktig image, du har nog en klon, och har lagt in en orginalimage. Hur du löser det finns c:a 1000 trådar om -> SÖK.

Teacher
2015-03-11, 17:50
Ja, det lyckades ju till slut att fixa till det! En del Youtube blev det och där fanns svaret! ;) Och halva dagen tog det för en amatör! Dock visade det sig att det var en klon-box med sim210 jag hade! Vilken luring till försäljare! :( Ja ja, den funkar säkert lika bra, bara jag hittar en image som passar!

Olga06
2015-03-12, 19:01
Tuner är den ok.