handdator

Visa fullständig version : Tjänsten kunde inte hittas. Kontrollera tunerinställningarna.



segerx
2015-03-14, 22:24
Har en DM800 SE clone. Får felmeddelandet "Tjänsten kunde inte hittas. Kontrollera tunerinställningarna." Kanallistan bli grå och det verkar som om det finns någon signal in. Har flashat om några gånger med OpenPli som jag hittat här. Håller ett par dagar sedan kommer felet igen. Någon som har ett tips på var felet kan ligga?

Minime
2015-03-14, 22:45
Kass strömadapter?

segerx
2015-03-14, 23:04
Kass strömadapter?

Eftersom jag har två boxar har jag låtit dem byta plats då jag först trodde att det var ett antennfel. Har inte märkt någon förbättring. Får prova mer varaktigt och se om felet håller sig borta. Tack så länge.

swedane
2015-03-14, 23:56
Känner igen problemet. Brukar då stänga av boxen några minuter. Sedan funkar det igen. Kör själv enigma 2 samt open pli mgcamd 1.30 och har testat 1.31 som också funkar. cccam fungerar också. Nu har problemet inte varit så ofta men några ggr har jag haft det.

wba
2015-03-16, 18:33
Har fått samma när jag haft för många plugin installerade så det tagit slut på flashen . Det är Azbox elite som jag har vet inte om det är samma problem.